مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

عکس روز

Click here for full size photo!

هواپیمای زیبای تشریفات دولت

Click here for full size photo!

نمایی زیبا از امیدی نو رسیده

Click here for full size photo!

۷۴۷ زیبای نیروی هوایی

Click here for full size photo!

عکسی با کیفیت و کمیاب از میراژ ایرانی

(یک سوال:نکته عجیب  عکس بالا در چیست؟)

Click here for full size photo!

جمبو ماهان بی لوگو

Click here for full size photo!

سیمرغ ایرانی(یا ببر پیر  آمریکایی)

Click here for full size photo!

سوال:اگر گفتید وجه شباهت اف ۵ با پژو ۴۰۵ در چیست؟

نظرات 10 + ارسال نظر
مزداویچ سه‌شنبه 3 اردیبهشت 1387 ساعت 10:45 ب.ظ

خیلی حال کردم....
خیلی نوکرتم...

مزداویچ عزیز بسیار خوشحالیم که دوباره حضور شما دوست خوبمان را در وبلاگ مشاهده میکنیم.اشک هایتان همه از شوق

محمدرضا چهارشنبه 4 اردیبهشت 1387 ساعت 10:23 ق.ظ

سلام . از عکسهای زیبایی که گذاشتید خیلی سپاسگزارم .
پژو ۴۰۵ خود بخود آتیش میگیره ولی اف ۵ رو نمیدونم . شاید جدیدا اینطوری شدن چون خیلی قدیمی هستن .

محمد رضا عزیز ممنونیم از نظرات شما.اگر دقت کنید وجه شباهت این دو بیشتر بروی تغییرات و ابتکاراتی است که ما ایرانی ها بروی آنها پیاده میکنیم بطور مثال ابتدا پژو ۴۰۵ را تحت همین نام برای بیش از یک دهه به بازار عرضه کردیم سپس با ایجاد تغییراتی(در جای خود خلاقانه و زیبا بود)پژو پرشیا یا پارس را تولید و بعد از مدتی پژو جی ال ای و سپس آر دی و بعد مدتی دیگر روا و آر دی جی تی اکس و در پایان پژو جی ال اس و در آینده اگر عمری باشد پژو؟؟؟

اسی چهارشنبه 4 اردیبهشت 1387 ساعت 12:11 ب.ظ

سلام آقا محمد.در مورد سوال بالا اینکه این میراژ یک خلبان داره و خلبان دوم نداره.
دوم اینکه اگه زحمتی نیست یه مقاله در مورد هلی کوپتر تهاجمی که تازه ایران ساخته بنویسید.
با تشکر از شما.
منتظر هستم.

اسی عزیز به نکته درست در عکس اشاره فرمودید.در مورد مقاله نیز در گذشته در مورد هلیکوپتر در حال ساخت که همان شاهذ ۲۷۵ بود که بروی بل ۲۰۶ جت رنجر صورت گرفته بود مقالات و عکس هایی در وبلاگ قرار دادیم که می توانید از آنها استفاده کنید.اخیرا نیز عکس های دست اولی از این هلی کوپتر بدستمان رسیده که به دنبال جمع آوری اطلاعات مرتبط هستیم و نمی خواهیم بنابر دلایلی عکس فوق را پیش از اینکه خبرگزاری ها در سایت هایشان قرار دهند در وبلاگ قرار دهیم زیرا...
مثلا در مورد آواکس نیز عکسی از این هواپیما خیلی قبلتر از اینکه خبری از آن در رسانه ها و سایت ها باشد داشتیم ولیکن دوست نداشتیم اولین وبلاگی باشیم که آن را در اختیار بگذاریم.

رضا - تکنولوژی و اطلاعات عمومی چهارشنبه 4 اردیبهشت 1387 ساعت 09:07 ب.ظ http://tech-info.persianblog.ir

رضا - تکنولوژی و اطلاعات عمومی چهارشنبه 4 اردیبهشت 1387 ساعت 09:13 ب.ظ http://tech-info.persianblog.ir

سلام............
.
دوست یا دوستان عزیز تصاویر واقعا جالب بودن............
.
واقعا کیفیت بالایی دارن..........
.
به خدا قرار هست که لینکتون کنم چون واقعا بهترین وبلاگی هستید که در زمینه خودتون فعال هستید...............ولی وقت برای کارهای شخصی خودم هم کم میارم............
.
در ضمن من هم آپم.......... خوشحال می شم بیایید...............
.
خدا نگهدار

آقا رضا عزیز ممنونیم از اظهار لطف شما.به واقع بدانید اگر توفیقی داریم بدلیل لطف همه شما بزرگواران است.

وحید پنج‌شنبه 5 اردیبهشت 1387 ساعت 11:20 ق.ظ

وجه تشابه هردو اینه که ایرانیا با تغیرات جزیی مدعی ساختن یه چیز دیگه شدن . اف5رو کردییم آذرخش و صاعقه وپژو 405 رو ازش آردی و روا ساختیم.

نظر شما دوست عزیز بسیار به ا نچه ما می پنداریم نزدیک است.

وحید پنج‌شنبه 5 اردیبهشت 1387 ساعت 11:31 ق.ظ

فکر کنم نکته اون میراژ هم اینه که تک خلبانه.

دقیقا آقا وحید درست فرمودید.

شاهین پنج‌شنبه 5 اردیبهشت 1387 ساعت 03:15 ب.ظ

وجه تشابهشون اینه که هر دوشون چرج. موتور و راننده دارن...
تو عکس میراژ اگه یه خلبان نباشه چه مشکلی ژیش میاد. البته به جز تو ماموریتها...

شاهین جمعه 6 اردیبهشت 1387 ساعت 10:44 ق.ظ

من چند تا سوال داشتم.
قضیه این رادار ژرنده چیه؟
چه خبر از تولید انبو صاعقه و آذرخش؟
چه خبر از تولید شفق؟
ممنون...

در مورد رادار پرنده که باید بگوییم همان ایلیوشین آواکس عراقی با نام عدنان است که تلاش های زیادی برای تعمیر و بازسازی آن صورت گرفته.
در مورد صاعقه و آذرخش نیز برنامه ای برای بازسازی و اورهال همه اف ۵ ها در حال جریان است البته با توجه به مشکلات به کندی پیش می رود
در مورد شفق نیز باید بگوییم بعد از بی معرفتی روس ها توسط نیروی هوایی و دانشگاه مالک اشتر طرح ادامه پیدا کرد و نمونه هایی نیز ساخته شد ولیکن کمبود قطعات و ضعف دانش و سرمایه گذاری ادامه این کار را با مشکل مواجه ساخته.

سینا شنبه 7 اردیبهشت 1387 ساعت 07:40 ب.ظ

سلام من چند وقت فقط به وبلاگ شما سر میزنم.شباهت تایگر با۴۰۵ اینه که ماشین های کارآمدی هستن اما با پیشرفت علم و تکنولوژی قدیمی شدن اما ما هنوز نمی خواهیم حقیقتو بپذیریم.

احسن بر شما سینا گرامی و رفیق جدید وبلاگ ما

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد