مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

ناتو و سیستم دفاع ضد موشکی

ناتو در حال طراحی سیستم دفاع ضد موشکی برای خود است

نمایندگان دائم کشورهای عضو ناتو در حال تهیه طرحی در خصوص ایجاد سیستم دفاع ضد موشکی خودی برای حفاظت از بخشهای شرقی اروپا در برابر حملات موشکی با برد کوتاه و متوسط است.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه «گازیه تا»، شورای ناتو در سطح نمایندگان دائم کشورهای عضو در این پیمان در حال تهیه طرحی برای بررسی درنشست سران آتی ناتو در سال 2009 در خصوص ایجاد سیستم دفاع ضد موشکی خودی برای تحت حفاظت قرار دادن بخشهای شرقی اروپا در برابر موشکهای بالستیک با برد کوتاه و متوسط است.


یک مقام آگاه در مقر ناتو در بروکسل با اعلام این مطلب خاطر نشان ساخت: «صحبت بر سر ایجاد سیستمی به همراه سیستم جهانی ضد موشکی آمریکا است که امکان دفاع از بخش عظیمی از خاک اروپا را در برابر حملات احتمالی موشکهای بالستیک با برد کوتاه و متوسط فراهم سازد.»


آمریکا قصد دارد برای ایجاد سپر ضد موشکی در شرق اروپا، ده موشک رهگیر در خاک لهستان و یک ایستگاه رادار در خاک چک مستقر نماید. روسیه دلایل آمریکا برای این اقدام را قانع کننده نمی داند و استقرار سامانه‌های سیستم دفاع ضد موشکی آمریکا در نزدیکی مرزهای روسیه را تهدیدی برای امنیت ملی خویش تلقی می‌کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد