مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

رویدادی غم بار برای ما

دولت مالزی، ایران را به دلیل نمایش تسلیحات موشکی و آنچه تخطی از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد خوانده، از نمایشگاه بین المللی صنایع دفاعی اخراج کرد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، نجیب رزاک، معاون نخست وزیر مالزی مدعی شده که شرکت های ایرانی به این دلیل از نمایشگاه اخراج شده اند که سلاح هایی به نمایش گذاشته بودند که «تهاجمی» تعبیر شده است.

او افزوده است: « هنگام سرکشی از محل استقرار شرکت های ایرانی در نمایشگاه، متوجه شدیم سلاح هایی که آنها نمایش داده اند، تخطی از قطعنامه سازمان ملل درباره تسلیحاتی مانند موشک و سیستم های پرتاب موشک بود. آنها تخطی کرده بودند و ما چاره ای جز اخراج آنها نداشتیم.»

نجیب همچنین مدعی شده است: «اقدام ایرانیان بی اعتنایی به قطعنامه های سازمان ملل بود که صادرات اسلحه از سوی ایران را ممنوع و کشورها را از تجهیز جمهوری اسلامی بوسیله کمک های تکنولوژیکی و اقتصادی منع کرده است چرا که این اقدامات می تواند ایران را در آنچه برنامه تسلیحات هسته ای خوانده می شود کمک کند.»!

نمایشگاه دفاعی مالزی، بزرگترین نمایشگاه دفاعی در آسیا است و از روز دوشنبه با نمایش محصولات ۵۰ کشور گشایش یافته است.

از سوی دیگر آقای نجیب گفته است: «کشورهای دیگر شرکت کننده در این نمایشگاه از حضور و سلاح های به نمایش در آمده توسط ایران شکایت کرده اند» اما تاکید کرد که تصمیم مالزی در پی فشار غرب بوده است.

سفیر آمریکا در کوآلالامپور از اظهار نظر در این باره خودداری کرده و گفته است: «در باره مناسبات دیپلماتیک گفتگو نمی کند.»

آقای نجیب گفته است: «ما در موقعیتی قرار گرفتیم که انتخاب دیگری نداشتیم مالزی متعهد به رعایت قطعنامه های سازمان ملل است.»


http://www.tabnak.ir/pages/?cid=9576
نظرات 1 + ارسال نظر
محسن شنبه 7 اردیبهشت 1387 ساعت 02:36 ب.ظ

با سلام خدمت شما

یا حضرت عباس مالزی هم برای ما شاخ شد کسانی که در گذشته در رستورانهای ما زمین طی می کشیدن

من یک سوال از شما مدیر محترم سایت دارم

موقعیت کشور ما در سطح جهانی از این پایین تر هم می یاد

وای بر ما

محسن عزیز شما بهتر از ما می دانید این اراده و قدرت مردم یک کشور است که باعث ارتقاء یا نزول یک کشور در سطح جهان می باشد و نه خود آن کشور.منتظر قدرت های آینده جهان باشید نظیر هند و برزیل و آفریقای جنوبی ومالزی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد