مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

بازگشت توپولوف‌های اجاره‌ای ایران به روسیه

فارس: یک مقام آگاه گفت: در پی بالا رفتن بهای اجاره هواپیما در روسیه و افزایش تعداد مسافرین و پروازها، یکی از شرکت‌های روسی اقدام به لغو پروازها و خروج هواپیماهای خود از کشور کرده است.

این مقام آگاه اظهار داشت: طی چند روز اخیر یکی از شرکت‌های روسی که هواپیماهای خود را برای جابجایی مسافر به شرکت‌های هواپیمایی کشور اجاره می‌داد، اقدام به لغو پروازها و خروج هواپیماهای خود از کشور کرده است.

وی افزود: در این راستا چندین فروند از هواپیماهای خود را که در اجاره برخی شرکت‌های هواپیمایی ایران بودند، را باز پس گرفته که این امر با اطلاع‌ قبلی و با توجه به اتمام زمان قرارداد یک ساله استفاده از این هواپیماها صورت گرفته است.

به گفته وی، علت این امر افزایش بهای اجاره هواپیما در روسیه نسبت به ایران است به گونه‌ای که در آن کشور هزینه اجاره هر ساعت صندلی هواپیما حدود 100 دلار ولی در ایران این رقم حدود 35 _ 30 دلار می‌باشد.

این مقام مسئول یادآور شد: پیش از فروپاشی شوروی سابق، روسها سالانه حدود 80 میلیون مسافر را جابه‌جا می‌کردند که پس از فروپاشی، این رقم به حدود 607 میلیون مسافر رسید. اکنون حجم جابجایی مسافر در روسیه به همان حدود 50 میلیون نفر در سال رسیده که بر این اساس و با توجه به افزایش بهای اجاره هواپیما، دیگر برای آنها صرف نمی‌کند که هواپیماهای خود را به ما اجاره دهند.

وی تصریح کرد: این هواپیماها اغلب از نوع توپولف 154 هستند.

این مقام مطلع یادآور شد: البته این هواپیماها در حال جایگزین شدن هستند و تا چند ماه آینده علاوه بر جبران نبودن این هواپیماها، حداقل تا 50 درصد نیز افزایش تعداد هواپیما صورت خواهد گرفت.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد