مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

ایران و ایستگاه دریافت تصاویر ماهواره ای

 

به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، در آستانه سوم خرداد، سالروز فتح خرمشهر، نخستین ایستگاه متحرک دریافت تصاویر ماهواره‌ای با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به بهره‌برداری رسید.
مصطفی محمد نجار وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در این مراسم با اشاره به اهمیت بهره‌برداری حداکثری از فضا برای توسعه و پیشرفت همه جانبه کشور گفت: نوآوران اقتدار آفرین و مبتکران هوشمند وزارت دفاع با طراحی و ساخت این ایستگاه بسیار پیشرفته، زمینه‌های بهره‌برداری جمهوری اسلامی ایران از فضا را فراهم کردند.
وی با بیان اینکه تمامی مراحل ساخت ایستگاه مذکور شامل فرآیند تحقیقاتی، طراحی زیرساختار و نهایتا ساخت ایستگاه بطور صددرصد بومی، توسط متخصصان غرورآفرین وزارت دفاع صورت گرفته است، گفت: سبک سازی و کاهش وزن از جمله ویژگی‌های منحصر بفرد ایستگاه مذکور به شمار می‌رود.
وزیر دفاع افزود: ساخت این ایستگاه جدید به کشور این امکان را خواهد داد تا علاوه بر صرفه‌جویی ارزی و افزایش تولید داده‌های مکان محور سنجش از راه دور، موانع موجود در مسیر چرخه حضور ایران در فضا را حذف کند.
محمدنجار در ادامه اظهار داشت: این دستاوردهای گرانسنگ در تداوم حماسه‌های سترگی همچون فتح خرمشهر، قدرشناسی از ایثار و جانفشانی شهدا، جانبازان و رزمندگان می‌باشد. زیرا حماسه‌آفرینی‌های رزمندگان اسلام در دفاع مقدس برای استقلال، پیشرفت و سربلندی ایران اسلامی بود.
وی گفت: مصمم هستیم در سال نوآوری و شکوفایی در مسیر خود اتکایی هرچه بیشتر صنایع دفاعی گام‌های محکم‌تری برداریم.
وزیر دفاع تصریح کرد: وزارت دفاع با سرمایه‌گذاری در حوزه مغز افزاری، نرم‌افزاری و سخت افزاری، تقویت بنیه دفاعی و تجهیز نیروهای مسلح به فناوری‌‌های نوین را برای دفاع از تمامیت ارضی کشور با جدیت دنبال می‌کند.
در ادامه این مراسم، کلنگ احداث نخستین ایستگاه ثابت بومی دریافت تصاویر سنجش از دور ماهواره‌ به زمین زده شد.
با ساخت این ایستگاه توانمندی و قابلیت کشورمان در دریافت تصاویر ماهواره‌ای برای بهره برداری در زمینه‌های کشاورزی، شهرسازی، سوانح غیرمترقبه و زمینه‌های بسیار متنوع دیگر افزایش می‌یابد.
با راه اندازی این ایستگاه جمهوری اسلامی ایران به جمع 10 کشور دارای تکنولوژی ساخت ایستگاه متحرک دریافت تصاویر ماهواره‌ای پیوست.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد