مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

نگرانی اسرائیل از امکان فروش تسلیحات پیشرفته روسیه به سوریه

یک روزنامه اسرائیل در گزارشی نوشت: روسیه ممکن است تسلیحات پیشرفته در اختیار سوریه قرار دهد و این باعث نگرانی شدید اسرائیل شده است.

روزنامه "جروزالم‌پست" نوشت: اسرائیل هراس دارد که سوریه به امکانات پیشرفته نظامی دست پیدا کند و به همین دلیل پیگیر نشست‌هائی است که در این هفته در مسکو بین یک هیئت عالیرتبه نظامی سوری و مقامات وزارت دفاع روسیه برگزار می شود.
این روزنامه می‌نویسد: مقامات بلندپایه دولت اسرائیل اعلام کردند که آنها از دیدارهای سوری‌ها با مقامات روسیه در مسکو مطلعند اما هنوز مشخص نیست که دمشق دقیقا چه نوع تسلیحات نظامی را درخواست خواهد کرد. بر اساس گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌های روسیه، ژنرال "احمد الرتیب" فرمانده نیروی هوائی سوریه قرار است برای مدت پنج روز به مسکو سفر کند و با وزیر دفاع و مقامات نیروی هوایی روسیه دیدار کند.
بر اساس این گزارش، گفتگوهای مذکور بر فروش تسلیحات شامل زیردریایی‌ها، موشک‌های ضد هوائی، جدیدترین مدل جنگنده میگ و موشک‌های زمین به زمین تمرکز خواهد کرد.
این نشریه نوشت: اسرائیل به طور ویژه‌ای نگران درخواست سوریه برای   موشک‌های دور برد زمین به هوا است که قادراست جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش اسرائیل را که بر روی بلندی‌های جولان پرواز می‌کنند، مورد تهدید قرار دهد. موشک S-300 یکی از بهترین سامانه‌های موشکی ضدهواپیما در جهان است و گفته می‌شود قادر است 100 هدف را به طور همزمان ردگیری کرده و 12 عدد از آنها را در یک زمان مورد هدف قرار دهد.
سوریه اخیرا 36 سامانه دفاع هوایی با نام Pantsir S1E از روسیه دریافت کرده است. سوریه همچنین قصد دارد خرید جنگنده‌های میگ 29 را از روسیه با مقامات این کشور مورد بحث قرار دهد. اسرائیل همچنین درباره خرید سامانه موشکی زمین به زمین "اسکندر" بسیار نگران است. بر همین اساس کارشناسان تسلیحاتی اسرائیل اعلام کردند که سامانه اسکندر نسل جدید سامانه "اسکاد" است و این بدون تردید تهدیدی جدی برای اسرائیل محسوب می‌شود.

جروزالم‌پست در ادامه نوشت: مقامات اسرائیل در حال انجام رایزنی‌های دیپلماتیک با روسیه هستند تا این کشور را از فروش تسلیحات به سوریه بازدارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد