مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

تبدیل هواپیماهای استیجاری به ملکی

وزیر راه و ترابری از خریداری 8 فروند هواپیمای مسافری خبر داد و اعلام کرد: امروز هم یک فروند هواپیمای توپولوف ملکی به ناوگان هوایی کشور پیوست.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رحمتی امروز در حاشیه همایش بین المللی چابهار، ترانزیت و توسعه محور شرق در جمع خبرنگاران در خصوص خروج هواپیماهای استیجاری از ناوگان هوایی کشور گفت: بعد از مدت اتمام قرارداد، هواپیماهای اجاره ای باید برای چک به کشور مبدا برگردند؛ در این صورت یا قرارداد تجدید می شود و هواپیماها به شبکه پروازی کشور برمی گردند یا اینکه هواپیماهای دیگری جایگزین می شوند.

وزیر راه و ترابری تاکید کرد: امروز نیز یک فروند هواپیمای توپولوف ملکی وارد شبکه پروازی ایران ایرتور شد، این درحالی است که وزارت راه قصد تبدیل برخی هواپیماهای اجاره ای به ملکی را دارد که این کار انجام شده است. همچنین 8 فروند هواپیما نیز خریداری و ورودشان به کشور قطعی شده و درحال ورود به ناوگان است.

وی در خصوص لغو برخی پروازهای ایران ایرتور به اروپا افزود: هواپیماهایی که از طریق ایران ایرتور به اروپا می روند هواپیماهای ملکی جمهوری اسلامی ایران و از نوع ایرباس و بوئینگ است.

وزیر راه و ترابری در خصوص افزایش قیمت بلیت هواپیما گفت: اگر افزایش قیمتی در این زمینه بخواهد صورت گیرد باید در کمیسیون اقتصادی دولت بررسی و به تصویب رسد و هنوز پیشنهادی در این خصوص ارائه نشده است.

رحمتی با اشاره به اینکه مصوبه دولت برای واگذاری دو شرکت رجا و هما اخذ شده است، گفت: هم اکنون دو شرکت هما و رجا برای واگذاری به هیئت عالی واگذاری معرفی شده اند و در حال آماده سازی برای ورود به بورس یا فروش از طریق مزایده هستند.
نظرات 1 + ارسال نظر
محسن شنبه 4 خرداد 1387 ساعت 10:24 ب.ظ

با سلام

به نظر شما هواپیماهای توپولوف که ایران خریداری می کند هواپیماهای خوب و استانداردی هستند

محسن عزیز مطمئنا راحتی و رفاه هواپیماهای لوکس غربی را ندارد ولیکن برای کشور ما که با مشکلات عدیده هوایی روبروست مانندمرهم می ماند و می تواند تا حدی مشکلات را کاهش دهد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد