مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

توپولف سیستم های پرنده بدون سرنشین را مدرنیزه می کند

کمپانی "توپولف" قصد دارد که مجموعه های هوایی- جاسوسی "ریس" و "ریس- دی" که در ترکیب آنها هواپیماهای بدون سرنشین "توپولف-143" و "توپولف-243" قراردارد را مدرنیزه نماید. این به معنای اعمال تغییراتی در سیستم های ناوبری، وزن و همچنین افزایش فواصل پروازی آنهاست. در ضمن مدرنیزه کردن هواپیمای بدون سرنشین "توپولف-243" اجازه می دهد که از این هواپیما نه تنها در موارد جاسوسی بلکه برای اهداف ضربتی به دشمن نیز مورد استفاده قرار گیرند.

مجموعه های "ریس"  در اوائل دهه 70 قرن گذشته در خدمت نیروهای مسلح قرار گرفتند و از آنها استفاده های گسترده ای بعمل می آید.  در ترکیب آنها هواپیمای بدون سرنشین توپولف-143، سکوی پرتاب، خودرو حمل و شارژ و دستگاه های کنترلی-نظارتی قرار دارند. کلا در حدود 1000 مجموعه مذکور تولید شده که برخی از آنها صادر شده و در شرایط جنگی به طور موفقیت آمیزی از آنها استفاده می شود.

مجموعه های "ریس-دی" در اواخر دهه80 قرن گذشته در اختیار نیروهای مسلح قرار داده شد و نمونه تکامل یافته "ریس" های قدیمی محسوب می شود که از نظر مشخصات فنی و تاثیر عملکرد بر آنها برتری دارد.

هواپیماهای بدون سرنشین توپولف-243 به دستگاه های مدرن جاسوسی مجهز شده و برد موثر آنها 360 کیلومتر می باشد که عملا دو برابر بیش از "توپولف-143 محسوب می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد