مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

سخنی از مادر عروس:ایران هواپیمای مسافربری آمریکا را منفجر کرد!

عصر ایران- در حالی که غرب در تلاش است به هر بهانه ای از جمله فعالیت های هسته ای ایران، فشارهای وارده بر کشورمان از جمله تحریم ها را تشدید کند، ابوالحسن بنی صدر اولین رئیس جمهور مخلوع و فراری پس از انقلاب در اظهاراتی ضد ملی، ایران را به دخالت در حادثه سقوط هواپیمای مسافربری آمریکا در سال 1988 موسوم به «حادثه لاکربی» متهم کرد!

به گزارش عصر ایران (asriran.com) بنی صدر در مصاحبه با روزنامه کره ای «اوهمای نیوز» مدعی شد: "این تهران بود که دستور بمب گذاری و سرنگونی هواپیمای بوئینگ آمریکایی را صادر کرد نه لیبی!"

وی افزود: "ایران به تلافی انفجار هواپیمای مسافربری خود در آب های خلیج فارس توسط یک ناو آمریکایی دستور بمب گذاری هواپیمای مسافربری آمریکا را صادر کرد!"

در جولای 1988 یک ناو آمریکایی در خلیج فارس هواپیمای ایرباس ایران را هدف حمله خود قرار داد که در جریان این حادثه حدود 290 نفر عمدتا ایرانی جان خود را از دست دادند.

چند ماه پس از این حادثه در دسامبر همان سال یک فروند هواپیمای مسافربری پان آمریکن بر فراز شهر لاکربی اسکاتلند منفجر و 270 سرنشین آن کشته شدند.

در پی این حادثه آمریکا دولت لیبی را مسوول این بمب گذاری معرفی کرد و تحریم هایی علیه این کشور از سوی واشنگتن و سازمان ملل اعمال شد.

به ادعای بنی صدر ، بلافاصله پس از وقوع تراژدی لاکربی، محتشمی پور وزیر وقت کشور در مصاحبه با یک روزنامه اعتراف کرد: وی با احمد جبرئیل رهبر یک سازمان فلسطینی برای بمب گذاری یک هواپیمای آمریکایی تماس گرفته است.

رییس جمهور فراری در ادامه ادعاهای خود گفت: "قرار بود این مصاحبه روز بعد منتشر شود اما ساعاتی پیش از انتشار آن روزنامه مصاحبه کننده با محتشمی پور توقیف شد!"

وی نامی از این روزنامه نبرده و احتمالا! فراموش کرده است اگر یک کشور بخواهد هواپیمای مسافری کشور دیگری را منفجر کند، هیچ وقت در رسانه های جمعی آن را اعلام نمی کند.

روزنامه کره ای در ادامه به نقل از رابرت بیر مامور سابق سازمان سیا نیز مدعی شد: "همه اعضای دستگاه اطلاعاتی آمریکا اطلاع داشتند که ایران قصد دارد در پاسخ به حادثه انفجار یک هواپیمای مسافری این کشور که تنها چند ماه قبل در خلیج فارس رخ داده بود یک هواپیمای آمریکایی را منفجر کند!"

«بیر» افزود: "در جولای 1988 یک مدرک غیرقابل انکار بدست آمد که نشان می داد ایران احمد جبرئیل را برای منفجر کردن دست کم یک هواپیمای آمریکایی استخدام کرده است."

ادعاهای بنی صدر و این مامور سابق سیا در حالی عنوان می شود که لیبی پیش از این مسوولیت سرنگونی هواپیمای آمریکایی در حادثه لاکربی را برعهده گرفته بود و پس از پذیرفتن این مسوولیت از جانب سرهنگ معمر قذافی، رهبر لیبی و قبول پرداخت غرامت به بازماندگان این حادثه ، سازمان ملل اقدام به لغو تحریم های لیبی کرد.

گفته می شود سقوط هواپیمای آمریکایی به فرمان دولت لیبی و به تلافی حمله آمریکا به کاخ ریاست جمهوری لیبی و قتل فرزند قذافی صورت گرفت.

به نظر می رسد در شرایط کنونی که ایران به بسیاری از پرسش های آژانس اتمی پاسخ داده است ، جریانی در کار است که زمینه های لازم برای بهانه تراشی علیه ایران به منظور ادامه و تشدید فشارها را فراهم آورد که از آن جمله می توان به سندسازی های اخیرآمریکا در زمینه پرونده هسته ای و اظهارات بنی صدر درباره دست داشتن ایران در پرونده لاکربی اشاره کرد.

این ادعا از یک سو ، حاوی تبرئه کشور عربی لیبی از اتهام انفجار هواپیماست (در حالی که این کشور حتی غرامت قربانیان را نیز پرداخته است) و از سوی دیگر ، می تواند دستاویزی برای تحمیل هزینه های گزاف بر دولت و ملت ایران باشد که به اندازه کافی از تحریم ها و فشارهای موجود رنج می برند .
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد