مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

علت برکناری دو فرمانده نیروی هوایی آمریکا

گیتس بروز دو اشتباه در نیروی هوایی آمریکا که آنها را «مشکل ساختاری در نیروی هوایی و زیرپا گذاشتن استانداردهای هسته‌ای» خواند، علت اخراج این فرماندهان اعلام کرده است

 

«رابرت گیتس»، وزیر دفاع آمریکا، دو مقام ارشد نیروی هوایی ارتش این کشور را به دلیل اشتباه در «حفظ ایمنی و امنیت سلاح های هسته ای آمریکا» کنار گذاشت.



گیتس بروز دو اشتباه در نیروی هوایی آمریکا که آنها را «مشکل ساختاری در نیروی هوایی و زیرپا گذاشتن استانداردهای هسته‌ای» خواند، علت اخراج این فرماندهان اعلام کرده است.



در مورد اول بمب‌افکن‌های ارتش آمریکا، به اشتباه موشک های مسلح به کلاهک هسته‌ای را میان دو پایگاه نظامی در خاک آمریکا جابهجا کرده‌اند.

 


مورد دوم هم ارسال اشتباه قطعات مربوط به کلاهک‌های هسته‌ای به جای تجهیزات نظامی دیگر به کشور تایوان است.

وزیر دفاع آمریکا گفته است: «هر دو مورد اشتباه، با وجود اختلاف در ماهیت، علت مشابه دارند، افول از استانداردهای هسته‌ای و سهل‌انگاری فرماندهی نیروی هوایی».


او افزود: «ایمنی، امنیت و قابلیت اطمینان سلاح‌های هسته‌ای ما و اجزای وابسته به آن مهمترین مسئله است».

مقامات رسمی آمریکا گفته‌اند، وزیر دفاع آمریکا از «میشل وین»، دبیر نیروی هوایی آمریکا و ژنرال «میشل موسلی»، فرمانده نیروی هوایی، بالاترین مقامات غیرنظامی و نظامی این نیرو خواسته است، استعفا دهند. آنها روز پنجشنبه ۱۶ خرداد ماه استعفای خود را تسلیم کردند و وزیر دفاع هم استعفای آنان را پذیرفته است.


رابرت گیتس گفته است که او جانشینان این دو مقام مستعفی را به جرج بوش، رئیس‌جمهوری آمریکا معرفی خواهد کرد.

وی همچنین «جیمز شلسینگر»، وزیر دفاع سابق آمریکا، را به عنوان سرپرست گروهی که قرار است درباره سازماندهی تغییرات مورد نیاز در زرادخانه اتمی آمریکا تصمیم بگیرند، تعیین کرده است.


اشتباهات غیرقابل بخشش


در ماه آگوست سال ۲۰۰۷ یک بمب‌افکن نیروی هوایی آمریکا، به اشتباه شش موشک مسلح به کلاهک هسته‌ای را در خاک آمریکا حمل کرد. نیروی هوایی در پی این حادثه یک فرمانده را اخراج کرد، اما نمایندگان کنگره از این اقدام انتقاد کردند و گفتند که در این جریان، عدم پاسخگویی نیروی هوایی مشهود است.


نگرانی مقامات ارشد پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، در باره امنیت هسته‌ای و تجهیزات مرتبط با سلاح‌های هسته‌ای ماه مارس گذشته با مشخص شدن یک خطای دیگر افزایش یافت، زمانی که پنتاگون به ارسال اشتباه یک قطعه حساس نظامی به تایوان پی برد.


ارتش آمریکا متوجه این اشتباه نشده بود تا آن‌که مقامات تایوانی این اشتباه را اعلام کردند و از همان زمان بود که احتمال تغییر در فرماندهی نیروی هوایی ارتش آمریکا مطرح شد.


در این اشتباه، ارتش آمریکا چند چاشنی که در کلاهک موشک‌های هسته‌ای به کار می‌روند را به اشتباه و به جای قطعات هلیکوپتر به تایوان ارسال کرده بود.ارسال این قطعات موجب به وجود آمدن تنش سیاسی میان آمریکا و چین شد.

www.tabnak.ir
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد