مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

ورود اف ۲۲ به اسرائیل ممنوع!نه آزاد

احتمال لغو ممنوعیت فروش جنگنده های اف 22 آمریکا به اسرائیل

به نوشته یک روزنامه عبری،احتمال دارد ممنوعیت فروش جنگنده های F22 آمریکایی به رژیم صهیونیستی لغو شود.

روزنامه جروزالم پست نوشت : اسرائیل در تلاش است تا تسلیحات آمریکایی بیشتری از جمله توسعه توان موشکی پیشرفته، فناوری بمبهای هوشمند و تسریع درفروش جنگنده ها را به دست آورد.

این روزنامه به نقل از "هاوارد بیرمن" رئیس کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا- کمیته ای که فروش این نوع جنگنده ها را به اسرائیل ممنوع کرده-، نوشت : وی مخالفتی با برداشته شدن این ممنوعیت و فروش این هواپیماها به اسرائیل ندارد.

بیرمن که ماه گذشته از سرزمینهای اشغالی 1948 (موسوم به اسرائیل)دیدن کرده، گفت :"من حامی قوی اسرائیل در به دست آوردن تمام مواد و تجهیزاتی هستم که مورد نیاز آن است".

وی افزود:"مجلس نمایندگان آمریکا اخیراً طرحی را برای تقویت توان نظامی اسرائیل با فروش تسلیحات آمریکایی تصویب کرده و ما در تلاش هستیم تا اساسی را برای یک ارزیابی محکم و قاطع برای کمکی که اسرائیل به آن نیاز دارد، بنا نهیم".

جتهای اف- 22 در دسامبر سال 2005 به طور رسمی وارد سرویس عملیاتی نیروی هوایی آمریکا شد، اما تا کنون به خاطر قانون فدرالی که مانع فروش این هواپیما می شود؛ به کشورهای خارج از آمریکا فروخته نشده است.

اما مارس 2007 کنگره آمریکا این قانون را لغو و راه را برای فروش این نوع جت به اسرائیل که پیشرفته ترین جت در جهان امروز به شمار می رود، هموار کرد.

www.mehrnews.com
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد