مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

خطری آمد ولی بخیر گذشت

هواپیمای سرگردان در آسمان اصفهان، سالم به زمین نشست 

یک فروند توپولف خطوط هوایی جمهوری اسلامی که ظهر دوشنبه اصفهان را به مقصد سوریه ترک کرده بود، به علت جدا شدن چرخ‌های عقب، مدتی در آسمان سرگردان بود و بالاخره پس از اتمام سوخت در فرودگاه مبدأ سالم به زمین نشست. 

این هواپیمای توپولف خطوط هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران که ظهر امروز با 197 مسافر از فرودگاه شهید بهشتی اصفهان عازم فرودگاه سوریه بود، دقایقی پیش از نقص فنی خود در باز شدن چرخ‌ها مطلع شد.
این هواپیما مدتی در آسمان اصفهان سرگردان بود و برای تمام شدن سوخت خود تلاش می‌کرد تا در صورت فرود اضطراری با کمترین میزان خسارت و آتش‌سوزی مواجه شود که خلبان توانست این هواپیما را بدون آسیب به مسافران، سالم به زمین بنشاند.

اخبار تکمیلی:

شماره پرواز : 7906

مقصد : دمشق

زمان پرواز از اصفهان : ساعت 12 و 17 دقیقه

زمان فرود اضطراری دراصفهان : ساعت 14 و 50 دقیقه

کاپیتان : نواندیش

علامت ثبت : EP-CPG

درسطح باند کف FOAM پاشیده شده است.

با توجه به زمان پرواز از اصفهان ،این هواپیما حدود 3 ساعت برای سوزاندن سوخت دور زده است.

و اما آخرین اخبار:

جعبه سیاه هواپیمای توپولوف ‪ ۱۵۴‬روسی متعلق به شرکت "کاسپین ایر" که دیروز به هنگام برخاستن دچار آسیب شد،برای بررسی کامل به تهران ارسال شد.

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی" شهید بهشتی" اصفهان گفت: جعبه سیاه هواپیما شامل جعبه‌های موسوم به ‪ FDR‬و ‪ CVR‬می‌باشد.

"سید ایرج بهشتی" گفت: فرود موفقیت آمیز و سالم هواپیمای اسیب دیده در این فرودگاه، حاصل دعاهای مردم متدین اصفهان بود و خداوند تفضل کرد و یک بحران تمام عیار به وقوع نپیوست.

وی گفت: پس از فرود سالم هواپیما، متخصصین از سازمان هواپیمایی کشوری به اصفهان عزیمت کردند و تا پاسی از دوشنبه شب به بررسی و علت وقوع این حادثه پرداختند.

بهشتی در مورد باز شدن باند ‪ ۲۶‬راست فرودگاه شهید بهشتی گفت: این باند چند روز در حال تعمیر بود اما با توقف هواپیمای اسیب دیده و مسدود شدن باند ‪ ۲۶‬چپ، با تلاش کلیه مسوولان ظرف دوساعت بازگشایی شد و پروازها از سر گرفته شد.

وی گفت : حدود ‪ ۱۷۰‬مسافر هواپیمای آسیب دیده پرواز شماره ‪ ۷۹۰۶‬کاسپین ایر، ساعت ‪ ۱۸‬دیروز با یک فروند هواپیمای دیگر توپولوف ‪ ،۱۵۴‬رهسپار دمشق پایتخت کشور سوریه شدند.

وی گفت: در عملیات نشست اضطراری هواپیمای آسیب دیده در مجموع کلیه نیروها و تجهیزات پزشکی و آتش نشانی فرودگاه و پایگاه هوایی شهید بابایی اصفهان شرکت داشتند.

به گفته بهشتی، برغم این آمادگی از محل اورژانس و سازمان آتش نشانی کلانشهر اصفهان نیز ‪ ۱۵‬دستگاه آمبولانس و ‪ ۱۵‬دستگاه سنگین وفوق سنگین آتش نشانی خود را به محل این فرودگاه رساندند که زحمات کلیه آنان قابل تقدیر است.

این هواپیما پس از دوساعت و ‪ ۳۸‬دقیقه پرواز در نقطه ایستایی باعنایات خداوند و تبحر خلبان، در محل پرواز به سلامت فرود امد.

بگفته مدیر کل فرودگاه اصفهان، کلیه خدمه این هواپیما ایرانی بودند و اجازه ندادند مسافران در آسمان به اصل موضوع پی ببرند و درهواپیما ازآنان پذیرایی می‌شد.

منبع:انجمن هوافضا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد