مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

وزارت دفاع 100 هواپیمای مسافربری 210 نفره با روسیه می‌سازد

علی‌اکبر قاضی مرادی جانشین مدیرعامل سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح در گفتگو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس با اعلام پروژه ساخت مشترک هواپیمای مسافربری 210 نفره توپولوف با کشور روسیه گفت: پس از بازدید متخصصان روسی از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های نرم‌افزاری، سخت‌افزاری و نیروی انسانی سازمان صنایع هوایی ایران متعلق به وزارت دفاع کشورمان و مناسب بودن شرایط، ساخت جت مسافربری پیشرفته توپولوف 214 و 204 در ایران در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: پس از انجام چندین دوره مذاکره، توافقات کلی در این باره نهایی شد و در آخرین دیدار سران دو کشور در تهران این موضوع مورد تایید و حمایت طرفین (محمود احمدی‌نژاد و ولادیمیر پوتین) قرار گرفت تا باب جدیدی از همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و روسیه باشد.
جانشین مدیرعامل سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح ظرفیت قرارداد ساخت مشترک هواپیمای مورد اشاره را 100 فروند عنوان کرد و گفت: این تعداد هواپیما می‌بایست در طول یک دوره زمانی 10 ساله ساخته شده و در ناوگان هوایی کشور قرار گیرد که در حال حاضر مذاکرات فشرده تخصصی و قراردادی بین سازمان صنایع هوایی و اتحادیه هواپیمایی روسیه (UAC) با حضور نمایندگان سازمان هواپیمایی کشوری در حال انجام است.
قاضی مرادی تاکید کرد: در این قرارداد مراحل مختلف ساخت از قبیل ساخت قطعات و مجموعه‌ها، مونتاژ نهایی و تست هواپیما و همچنین ایجاد مرکز تعمیر و نگهداری و پشتیبانی در ایران لحاظ شده است.
وی مشخصات فنی هواپیماهای مورد اشاره را مطابق با استانداردهای روزجهانی عنوان کرد و گفت در حال حاضر نیز از این هواپیما به عنوان جت VIP رئیس‌جمهوری روسیه استفاده می‌شود.
جانشین مدیرعامل سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح یادآور شد: در آینده نزدیک این قرارداد نهایی خواهد شد.
قاضی مرادی همچنین از مراحل پایانی ساخت 3 فروند هواپیمای ایران 140 خبر داد و گفت: این هواپیما از قابلیتهای بسیار خوبی برخوردار است و با اینکه از آن برای پروازهای بین استانی استفاده می‌شود اما قابلیت پروازهای بیش از هزار کیلومتر را نیز داراست و منطبق با شرایط جغرافیایی کشورمان است.

نظرات 2 + ارسال نظر
شمس یکشنبه 2 تیر 1387 ساعت 04:09 ق.ظ

ٌhttp://www.crookedbrains.net/2008/01/presidential-planes.html

عسگری سه‌شنبه 4 تیر 1387 ساعت 02:16 ب.ظ



تو را به خدا اینقدر با غرور زخمی این مردم بازی نکنید.

جناب عسگری بزرگوار ما یک مجله هستیم و وظیفه ما ارسال اخبار است ممکن است این اخبار صحیح باشد یا نباشد و یا مورد قبول شما باشد یا نباشد ولیکن ما وظیفه خود میدانیم بدون جهت گیری اخبار را بیان کنیم.با تشکر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد