مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

با هواپیما نیز به فضا خواهیم رفت

با هواپیما هم میتوان به فضا رفت

اگر چه جاذبه زمین مانع از رسیدن هواپیماهای استاندارد امروزی به فضا می‌شود و این مساله هواپیماهای عادی را به سطح زمین سنجاق کرده است اما برخی پژوهشگران معتقدند که هنوز راه‌هایی برای پرواز با هواپیما به فضا وجود دارد.

دانشمندان آژانس فضانوردی آمریکا (ناسا)، اظهار داشته‌اند که هر نوع وسیله نقلیه‌ای را می‌توان به مدار فرستاد در صورتی که با سرعت حدود 7 مایل در ثانیه یا حدود 25 هزار مایل در ساعت حرکت کند که این البته بسیار سریعتر از متوسط سرعت حرکت هواپیماهای مسافربری زیر صوتی است.

همچنین کوتاهترین فاصله مستقیم بین زمین و فضا حدود 62 مایل است که منطقه‌ای است که مرز زمین پایان یافته و پایین‌ترین مدار فضا آغاز می‌شود.

این مساله نیز می‌تواند به بروز مشکلات سوختی منجرشود؛ از این رو برای رسیدن به مدار با این روش، ناسا حدود 520 هزار گالن از ماده مولد فشار راکت و دو بوستر راکت برای بلند کردن یک شاتل فضایی 100 تنی نیاز دارد.

با این حال دانشمندان این سازمان فضایی ادعا می‌کنند که راههایی برای رساندن وسایل نقلیه هواپیمایی به فضا وجود دارد و تاکنون چندین شرکت فضایی آمریکایی موفق شده‌اند که تا حدودی هر چند اندک به این هدف نزدیکتر شوند.

 

www.isna.ir

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد