مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

پاسخ رئیس سپاه به تهدیدهای اسرائیل و آمریکا

در صورت تجاوز به ایران تنگه هرمز مسدود خواهد شد

سرلشکر محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اعلام کرد که  در صورت تهاجم دشمن به خاک ایران، تهران از تمامی امکانات خود استفاده خواهد کرد و طبیعتا یکی از آنها تنگه هرمز خواهد بود که شاهراه خروج منابع فسیلی به بازارهای جهانی است.

وی طی گفتگویی با روزنامه "جام جم" اعلام کرد که طبیعتا کشوری که مورد تهاجم دشمن قرار می ‌گیرد از تمامی ظرفیت وفرصت های خود برای رویارویی با دشمن استفاده می ‌کند و با توجه به بحث شاهراه خروج انرژی قطعا اعمال کنترل ایران بر خلیج فارس و تنگه هرمز یکی از اقدامات ما خواهد بود و مسلما اگر بین ما و دشمنان فرا منطقه ای ایران درگیری به وجود بیاید، دامنه آن به موضوع نفت کشیده خواهد شد.

به دنبال این اقدام نیز قطعا قیمت نفت بشدت افزایش چشمگیری خواهد یافت و این از جمله عوامل بازدارنده دشمنان از اقدام نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران است. با توجه به سواحل طولانی جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس، دریای عمان و تنگه هرمز توانمندی‌های ایران به حدی است که چنانچه تهدیدات دشمن بصورت نظامی عملی گردد به طور قطع در این آبراه حیاتی نه تنها دشمن متجاوز، بلکه همه کسانی که این تجاوز  را همراهی ویا تأیید کنند متضرر خواهند شد.

به گفته فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اکنون آمادگی دفاعی و  تهاجمی ناوگان دریایی خلیج فارس در بالاترین سطح قرار دارد واین اطمینان وجود دارد که نیروهای رزمنده در این منطقه به خوبی از منافع و امنیت ملی جمهوری اسلامی دفاع کنند بنابراین می ‌توان امیدوار بود که پاسخگویی قابل قبولی به تهدیدات نظامی انجام خواهد شد.

در پاسخ به این سئوال که اگر آمریکا در حمله احتمالی خود به ایران از خاک کشورهای منطقه استفاده کند، ایران چگونه واکنش نشان خواهد داد، ژنرال جعفری تاکید کرد که به هر حال اگر حمله از خاک کشوری علیه کشور دیگر انجام شود، کشوری که مورد تجاوز واقع شده حق دارد به اقدام نظامی دشمن از همان نقطه شروع عملیات، پاسخ دهد. اگر دشمنان غیرمنطقه‌ای و فرامنطقه‌ای از خاک کشورهای منطقه علیه ایران استفاده کنند، ما ملت آن کشورها را مقصر نمی ‌دانیم، ولی دولت آن کشورها باید پاسخگو باشند و این حق مسلم ماست که علیه امکانات نظامی و توانمندی ‌های دشمنان در هر جایی مقابله به مثل کنیم.

سرلشکر محمد علی جعفری فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اعلام کرد که در صورت تعرض به خاک ایران ، موشک های جمهوری اسلامی به هر نقطه از خاک اسراییل می توانند دسترسی داشته باشند.

اخیرا رسانه های گروهی غربی مطالب را منتشر ساختند که در آنها به مانورهای اسراییل  و طرح های این کشور جهت حمله به تاسیسات هسته ای ایران اشاره دارد. شائول موفاز معاون نخست وزیر و وزیر ترابری اسراییل هم چندی پیش اعلام کرد که در صورتیکه تهران به غنی سازی اورانیوم ادامه دهد چاره ای جز حمله این کشور نداریم.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران روز شنبه طی گفتگویی با روزنامه "جام جم" در پاسخ به این سئوال که به نظر شما اگر امریکا احتمالا بخواهد به ایران حمله کند، مستقیم به این کار اقدام خواهد کرد یا از طریق اسراییل دست به این عمل خواهد زد گفت: به نظر می ‌رسد بدون همکاری رژیم اشغالگر قدس این تهدیدها عملی نمی ‌شود و آمریکا نیاز به همراهی اسراییل دارد، هر چند که در ظاهر ممکن است آنها مدعی شوند که آمریکا به طور مستقل حمله خواهد کرد ولی ما مطمئن هستیم که آمریکا بدون همکاری اسراییل نمی ‌تواند دست به این اقدام بزند. خود همین نکته به دلیل آسیب‌پذیری ‌های بسیار زیادی که رژیم صهیونیستی دارد، عاملی بازدارنده برای دشمنان به شمار می ‌رود.

به گفته وی اگر اسراییل به ایران حمله کند با موجی از مقاومت های از سوی جهان اسلام مواجه خواهد شد.

ژنرال ایرانی تاکید کرد: این توانمندی بالا برای پاسخگویی به هرگونه حمله دشمن ، قطعا عامل بازدارنده‌ای برای آنهاست. وحدت، انسجام و یکپارچگی که امروز در جهان اسلام، بویژه در بین شیعیان به وجود آمده است، عامل بازدارنده مهم دیگری است، زیرا اسراییلی‌ها می ‌دانند که اگر اقدامی علیه ایران انجام دهند، قطعا با توانمندی ‌ای که جهان اسلام و جهان تشیع بویژه در منطقه دارد، ضربات مهلکی به آنها وارد خواهد کرد.

به گفته جعفری اسراییل فاقد عمق استراتژیک است واین سرزمین تمامأ در برد موشک های جمهوری اسلامی قرار دارد. از نظر وی قابلیت ها و توان موشکی نیروهای مسلح ایران و بویژه سپاه پاسداران به گونه ای است که اسراییل با تمام امکانات خود قادر به مقابله با آن نخواهد بود.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا منافع آمریکا و مراکز این کشور در خلیج فارس و عراق و همچنین خود اسراییل جزو اهداف ایران در اقدام متقابل خواهند بود، گفت:  ما معتقدیم که آمریکایی ‌ها بیش از اسراییلی ‌ها آسیب‌پذیرند و حضور نیروهای نظامی آمریکا در منطقه و در اطراف کشور ما بخشی از این آسیب‌پذیری ‌هاست و باعث می ‌شود جمهوری اسلامی ایران خارج از توانمندی ‌های موشکی، از طرق مختلف بتواند به منافع آمریکا حتی در دوردست ها صدمه بزند و این نکته بازدارنده مهمی است که آنها به این توجه دارند.

به عقیده سرلشکر جعفری قطعا یکی از ابهامات آمریکا که باعث شده تاکنون دست به اقدام نظامی علیه ایران نزند، این است که نسبت به سرنوشت و زمان پایان جنگ اطمینان ندارد و می ‌داند اگر جنگی را شروع کند، هرگز نمی ‌تواند هر وقت که خواست آن را خاتمه دهد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد