مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

سقوط مرکب و عروج راکب

نقص فنی و سقوط یک هواپیمای نظامی در خوزستان


‏روز گذشته، یک فروند هواپیمای شکاری، در پایگاه هوایی امیدیه خوزستان سقوط کرد.

به گزارش خبرنگار «تابناک»، این حادثه حوالی ساعت ‏10‏ صبح یکشنبه رخ داد و دو سرنشین این هواپیما، در دم به شهادت رسیدند‏.‏

علت سقوط این هواپیمای نظامی، نقص فنی بوده است و خلبان و کمک‌خلبان این هواپیما ـ که از خلبانان با تجربه نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بودند ـ سعی داشتند این جنگنده را در فرودگاه پایگاه هوایی امیدیه به زمین بنشانند ولی دچار حادثه شدند‏.‏

پایگاه هوایی امیدیه در جنوب شرقی خوزستان، نقش مهمی در پشتیبانی رزمندگان اسلام در جریان جنگ هشت ساله عراق علیه ایران داشت‏.‏ استان خوزستان دو پایگاه هوایی در دزفول و امیدیه را دارد‏.

روابط عمومی ارتش هم با تایید این خبر اعلام کرد:، یک فروند هواپیمای اف 7 نیروی هوایی ارتش روز گذشته (یکشنبه) در حین ماموریت آموزشی در حوالی پایگاه امیدیه استان خوزستان به دلیل نقص فنی سقوط کرد.
نظر وبلاگ:با اظهار تاسف نسبت به از دست دادن دو خلبان از خلبانان جان بر کف نیروی هوایی کشور عزیزمان ایران باید به این نکته اشاره کرد که این زمان زمانی است که مسئولین عالی رتبه کشورمان باید تصمیم بگیرند آیا نیازی به نیروی هوایی و جنگنده داریم و یا خیر؟اگر نیاز داریم پس باید سرمایه گذاری کرده و هرچه زودتر نسبت به نوسازی ناوگان جنگنده های خود همت گماریم اگرچه با وجود تحریم های ناعادلانه غربی ها کار بسیار بسیار دشوار است ولیکن غیر ممکن نیست .اگر هم نیازی به نیروی هوایی نیست دیگر چرا  با جان خلبانان خود به این سادگی ها بازی می کنیم.اگرچه سقوط جنگنده نیز بخشی از داستان پرواز است ولیکن این داستان برای ما کمی بیش از حد در حال تکرار است و به مرزهای هشدار نزدیک است.
نظرات 7 + ارسال نظر
کریم دوشنبه 17 تیر 1387 ساعت 07:29 ب.ظ http://avareh58.blogfa.com

سلام
برای ما هم باعث تاسف و تاثر شدیده... در طول شش ماه گذشته این سومین هواپیمایی که از دست دادیم... یکی تو چابهار... یکی دو مهرآباد و این هم در امیدیه... خدا خود ش به داد برسه.. اما دوست عزیز که من تمام مطالب وبت و زیر و رو کردم، می تونی به این سوال پاسخ بدی که تولید این آذرخش تا کجا رسیده و اصلا این جنگنده الآن در کجا تولید می شه و چندتا از اون تولید شده و سوالاتی از این قبیل. من آدرس این عکس و برات می ذارمُ لطفا نگاه کن توضیحی اگه داشتی بده... ممنون.
http://i25.tinypic.com/v7z1br.jpg

ریم دوست خوب و روزنامه نگارما.برای حوادث رخ داده کاری جز افسوس از ما بر نمیآید.روح شهدای این حادثه شاد.
اما در مورد آذرخش بنابه دلایلی نمیتوان خیلی در مورد آن توضیح داد ولیکن دراین حد می توان گفت که آذرخش بیش از آنکه ارائه دهنده یک جنگنده روز ایرانی باشد نشان دهنده تلاش زحمت کشان و متخصصان کشور عزیزمان ایران است که با این وضعین نامناسب و فشار تحریمات سعی می کنند از حداکثر توان و امکانات کشور استفاده نمایند و ناوگان هوایی کشور را سرپا نگاه دارند.در واقع آذزخش تولید نمی شود بلکه همان اف ۵ های سابق است که با تغییراتی در بخش های مختلف آن سعی می شود مورد بهسازی قرار گیرد ولیکن باید واقع بین بود و گفت این جنگنده توان برابری در مقابل تهدیدات منطقهای و جهانی را برعلیه کشور مان ندارد.در مورد مکان بهسازی آن نیز خیلی مخفی نیست چون جزء مواردی نیست که شبکه های عنکبوتی و جاسوسی غرب به دنبال کشف آن باشند.در مورد تعداد نیز میتوان گفت خط بهسازی آن هم اکنون نیز در حال کار است ولیکن با سرعت پایین.
اما در مورد عکسی که لطف کردی و قرار دادی باید بگوییم این عکس مربوط به گروه معروف پرواز های نمایشی آمریکاست که قبلا از اف۴ برای نمایش های هوایی خود استفاده می کردند و چند سالی است که اف۱۸ را برای اینکار انتخاب کردند رنگ آمیزی آذرخش های ایرانی نیز بسیار شبیه به آنهاست .ازاینرو فکر میکنیم شما آنها را با آذرخش های ایرانی اشتباه گرفتید.ای کاش واقعا چنین بود.
سربلند باشید

اسی سه‌شنبه 18 تیر 1387 ساعت 01:31 ق.ظ

با سلام و خسته نباشید خدمت شما.وقتی خود شما میگید ما تحریم هستیم و هیچ کشوری حاضر به دادن قطعات هواپیما به ما نیست چگونه بریم هواپیما بخریم؟اگه شما میدونید برای روشن شدن ذهن ما بیان کنید

اسی عزیزمن.این را از برادر کوچک خودت قبول کن.در این جهان پهناور هرآنچرا که بخواهی .به آن می رسی ولی قیمت خود رادارد.

فرنام سه‌شنبه 18 تیر 1387 ساعت 09:45 ق.ظ

فرودگاه امیدیه متروکه ای بیش نیست هفته ای یک پرواز هم ندارد . آشیانه اف ۱۴ های ایران جایی که هواپیما های عراقی را از فاصله ۱۲۰ کیلو متری هدف قرار می دادند حالا متروکه ای بیش نیست .

فرنام ععزیز.دوست خوب و بزرگوار من.لطفا در نظرهایت رعایت مسائل ملی و قومی کشورمان را بکن تا ما نیز بتوانیم از نظرات شما استفاده کنیم.

حسین سه‌شنبه 18 تیر 1387 ساعت 11:55 ب.ظ

فقط اینو میتونم بگم واسه نیروی هوایی کشورم متاسفم

سعید چهارشنبه 19 تیر 1387 ساعت 10:30 ق.ظ

کاش یه روز برسه که دیگه اینقدر خبرهای بد نشنویم هر روز نقص فنی..فرود اضطراری..سقوط....هر روز که میام تو وب میخام خبرا رو بخونم تنم میلرزه.......

به امید آن روز

شاهین جمعه 21 تیر 1387 ساعت 10:06 ق.ظ

چند روز پیش دو تا شی نورانی تو آسمون کنار هم بودن که یکیش از اونیکی جدا شد وتا کنار ماه اومد بعد چند بار رنگ عوض کرد اونیکی شی نورانی اومد... حالا چی میتونن باشن...؟؟؟؟

شاهین عزیز در مورد اشیاءنورانی حرف و حدیث زیاد است ولیکن بیشترین احتمال همان پرواز هواپیماهای بدون سرنشین آمریکائی است که برای جاسوسی و عکسبرداری از مناطق کشورمان از عراق به ایران می آیند جالب است فرماندهان نظامی دستور داده اند تا حد امکان از برخورد با آنها جلوگیری شود زیرا در صورت برخورد پدافند ها و رادار های ما شناسایی شده و در مقابل دشمن آسیب پذیر خواهند بود.

شرلوک هلمز شنبه 22 تیر 1387 ساعت 12:11 ق.ظ

متاسفانه دیدگاه خوبی نسبت به نیروی هوایی وجود ندارد... نمی دانم چرا...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد