مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

هلال احمر با کمبود بالگرد مواجه است

دبیر کل جمعیت هلال احمر ایران گفت: هلال احمر ایران با بیش از 300 انبار استراتژیک لجستیکی و 2 میلیون نیروی داوطلب مجهزترین سازمان امداد و نجات دنیا را دارد اما از نظر بالگرد امدادی و هواپیماهای ترابری کمبود داریم.
   
احمد موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس افزود: مهم‌ترین وظیفه جمعیت هلال احمر ایران بر طبق اساسنامه، ارائه دهنده خدمات امداد و نجات است، از این نظر از بعد ناوگان امدادی، سازماندهی نیروی انسانی و انبارهای امدادی که در جای جای کشور وجود دارد به اعتراف همه بازدیدکنندگان فدراسیون جهانی هلال احمر و صلیب سرخ، ایران مجهزترین سازمان امداد و نجات در سطح هلال احمرهای دنیا را دارد.
وی افزود: در زمان حاضر بیش از 300 انبار امدادی استراتژیک در مناطق مختلف کشور تجهیز شده است که در زمان حوادث می‌توانند نیازهای اولیه مردم را بر طرف کنند، بیش از 2 میلیون نیروی داوطلب اکنون در جمعیت هلال احمر هستند که در مأموریت‌های امدادی شرکت می‌کنند و خدمت به مردم تکلیف ملی و مذهبی خود می‌دانند.
وی ادامه داد: ویژگی دیگر هلال احمر ایران حمایت دولتمردان و مجلس از آن است، سال گذشته شاهد این بودیم که مجلس با خرید 15 بالگرد امدادی برای هلال احمر موافقت کرد، مرحله اول خرید این بالگردها که شامل 5 فروند بالگرد ترابری امدادی بود انجام شد و تا آخر سال مرحله دوم نیز که شامل خرید 10 فروند بالگرد عملیاتی است، انجام می‌شود.
دبیر کل جمعیت هلال احمر ایران اضافه کرد: هلال احمر ایران دقیق‌ترین مقررات امداد و نجات را در فدراسیون هلال احمر و صلیب سرخ جهانی دارد، با این حال توانمندسازی روز افزون هلال احمر را وظیفه و تکلیف خود می‌دانیم و در این مسیر گام بر می‌داریم.
موسوی گفت:‌ خلاء مهم جمعیت هلال احمر کشور برای انجام وظایف خود در حیطه امداد و نجات در زمان حاضر فقدان بالگردهای امدادی است، در برنامه مصوب عملیات امداد و نجات این جمعیت برخورداری از 80 فروند بالگرد امدادی را پیش‌بینی کرده‌ایم، تا بتوانیم همه مناطق کشور را به خصوص مناطق کوهستانی و صعب‌العبور را پوشش دهیم، اگر بتوانیم هر سال مانند امسال همین تعداد 15 فروند بالگرد را خریداری کنیم با اجرای برنامه پنجساله پنجم به این هدف نائل می‌شویم.
دبیر کل جمعیت هلال احمر افزود: خلا‌ء دیگر هلال احمر نبود تیم‌های واکنش سریع نجات در این سازمان است، به همین دلیل در بسیاری از نقاط کشور زمان طلایی 3 دقیقه را که باید بر بالین حادثه‌دیدگان برسیم، از دست می‌دهیم، البته به کمک اورژانس وزارت بهداشت به زمان 15دقیقه رسیده‌ایم.
وی گفت: امسال 10 تیم واکنش سریع نجات در 10 استان کشور فعال می‌شوند اما همچنان برای امداد رسانی در شرایط خاص آب و هوایی، در مناطق دور از پایگاه‌های هلال احمر و به خصوص در زمستان به بالگردهای امدادی نیازمندیم.
موسوی افزود: خلاء و کمبود دیگر ما فقدان هواپیمای ترابری برای ارسال محموله‌ها به حادثه‌دیدگان خارج از کشور است که البته در داخل کشور نیز کاربرد دارد، در گذشته هواپیمای ترابری ارسال محموله داشتیم که از رده خارج شد و اکنون جمعیت هلال احمر هواپیمای ترابری ندارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد