مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

دستیابی متخصصان ایرانی به زیر و بم دانش اورهال انواع هواپیما

 

سید علی مومچی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت: در حال حاضر عملیات تعمیر اساسی یا «اورهال» یک فروند ایرباس مسافری هواپیمایی جمهوری اسلامی مراحل نهایی خود را طی می‌کند و بزودی وارد ناوگان می‌شود.

* ورود 2 فروند ایرباس باری به ناوگان هوائی

وی افزود: اخیرا دو فروند هواپیمای ایرباس باری
B4 نیز به ناوگان حمل و نقل هوایی کشور پیوسته که این امر علیرغم تمامی مسائل و مشکلات صورت گرفت.
به گفته وی، یک فروند از این دو هواپیما در حال حاضر مشغول انجام پروازهای داخلی و خارجی و ارائه خدمات بوده و مجوزهای مربوطه نیز از سازمان هواپیمایی کشوری اخذ شده است.
مومچی تصریح کرد: دومین فروند نیز در مراحل آخر تعمیرات و بازرسی بوده بزودی وارد ناوگان می‌شود.

*توانایی انجام تمامی چک‌های پروازی

وی در خصوص پرواز 6 فروند هواپیمای ایرباسی که حدود 6 سال پیش از ترکیه خریداری شدند، گفت: این هواپیماها پس از 2 سال پرواز به دلیل برخی مشکلات در زمینه تهیه موتور، عملا زمینگر شدند که یک فروند از آنها سال گذشته با همت متخصصان ایرانی و حل مشکلات به پرواز درآمد و چک
A این هواپیما در هفته گذشته انجام و هواپیما مجددا عملیاتی شد.
معاون مهندسی و تعمیرات ایران ایر یادآور شد: در چند ساله اخیر فشارهای مضاعف آمریکا بر شرکت‌های هواپیمایی باعث شد. بسیاری از آنها، ارائه خدمات به هواپیماهای ایرانی را کاهش داده و تا حد توقف برسانند. علی‌رغم تمامی این مسائل، متخصصان و تکنسینهای ایرانی توانستند با همت و تلاش روز افزون خود، بر این محدودیتها فائق آیند و پروازهای کاملا مطمئنی را در سطح کشور شاهد باشیم.
به گفته وی، متخصصان ما توان انجام کلیه چک‌های پروازی از کوچکترین آنها تا تعمیرات اساسی کامل انواع هواپیماهای فوکر، ایرباس و بوئینگ ناوگان هواپیمائی جمهوری اسلامی را دارند و به دست توانای این عزیزان افتخار می‌کنیم.

* متوسط عمر ناوگان هوایی هما حدود 20 سال

مومچی، متوسط عمر ناوگان هوایی هما را حدود 20 سال اعلام کرد و افزود: ممکن است سن ناوگان کمی بالا باشد اما این مسئله به معنای پایین بودن امنیت نیست. سن یک هواپیما ممکن است 20، 30 و حتی بیشتر نیز برسد اما با افزایش سن هواپیما، نوع بازرسی و چکهای دوره‌ای تغییر می‌کند که کار قسمت مهندسی تعمیرات را چند برابر می‌کند.
وی افزود: اخیرا ایر باس اعلام کرده پرواز این هواپیماها تا 60 هزار سیکل یا بین 65 تا 116 هزار ساعت پرواز بلامانع است. کدامیک از هواپیماهای ما این قدر پرواز داشته است؟
وی تصرح کرد: از سوی دیگر، کارخانه سازنده هواپیماها بصورت دوره‌ای و مرتب، انواع چک‌های مختلف پروازی را برای هواپیماهای خود با سنین مختلف، تعریف می‌کند که ما نیز آنها را اجرا می‌کنیم و تایید به آن نیز از سازمانهای مربوطه خصوصا سازمان هواپیمائی کشوری اخذ می‌شود.

* تخصص مهندسین تعمیرات هواپیما، بالاتر از رقبای خارجی

به گفته وی، اطمینان صد در صد می‌دهم که پروازها، ایمن در کشور انجام می‌شود. در صنعت هواپیمایی کشور، هیچ‌گونه کسری و کاستی از نظر متخصص و نیروی انسانی ماهر و با هوش شرکت‌های بزرگ دنیا نظیر پان امریکن، بوئینگ، ایرباس و غیره نداریم و اگر بالاتر از آنها نباشیم، قطعا پایین‌تر نخواهیم بود و من به داشتن این عزیزان در قسمت مهندسی و تعمیرات می بالم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد