مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

پرتاب موشک های سپاه همراه بازتاب جهانیش

به گزارش خبرگزاری فارس، 9 فروند موشک دور برد و میان برد از خانواده موشک‌های زمین به زمین که با دستان پرتوان متخصصان داخلی ساخته شده بود، لحظاتی قبل در رزمایش پیامبر اعظم 3 پرتاب شد.
سردار سرتیپ پاسدار سلامی فرمانده نیروی هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این شلیک‌ها مرحله‌ای دیگر از سومین رزمایش دریایی و موشکی پیامبر اعظم (ص) است، گفت: هدف از برگزاری این رزمایش نشان دادن عزم و اراده و اقتدار در مقابل دشمنانی است که در هفته های اخیر ایران را با ادبیات خشن تهدید کرده‌اند.
وی تاکید کرد: این موشک ها را به افتخار ایران پرتاب می کنیم تا نشان دهیم که این تنها بخش کوچکی از توان و اقتدار دفاعی ایران است .
سرتیپ سلامی افزود: ما با دشمنانی که قصد دارند با عملیات روانی و با تهدید واقعی ملت ایران را از مسیر مقدس خود خارج کنند می گوییم ما همیشه آماده دفاع از کیان اسلامی هستیم .
وی گفت: تنها پیام من به دشمنان این است در اجرای سیاست های خود دقیق تر عمل کنند و بدانند در هر موقعیت و مکانی که باشند دقیقا زیر ذره بین ما هستند.
به گزارش فارس، در میان این موشک‌ها، موشک شهاب 3 با ارتقاء جدید نیز وجود دارد که با موفقیت به هدف تعیین شده اصابت کرد.

در رزمایش پیامبر اعظم 2 نیز طرح بهینه سازی موشک شهاب 3توسط متخصصان کشورمان با موفقیت انجام شده و طراحی و نصب کلاهک خوشه‌ای بر روی آن صورت گرفت.
کلاهک خوشه‌ای این قابلیت را به موشک های شهاب می دهد که بر روی هدف، حجم انبوهی از بمب ها را فرو بریزد و عملاً این موشک نوعی بمباران اهداف نظامی دشمن را برعهده دارد. از این قابلیت می توان برای هدف قرار دادن پایگاه‌های نظامی دشمن، محل تجمع نیروها و نیز ناوهای مستقر در فواصل مختلف استفاده کرد که در یک لحظه شاهد بمباران وسیع و پرتعداد بمب های موجود در کلاهک موشک های شهاب خواهند بود.
براساس این طرح موفق نیروهای متخصص کشور، حجم و میزان بمباران این کلاهک خوشه‌ای قابل تنظیم است و محدوده‌های مختلفی را با توجه به برد بالای خود که قابلیت نشانه روی اهدافی تا 2 هزار کیلومتر را دارد، در تیررس موشک های کشورمان است.
نکته دیگر، سیستم اختصاصی ناوبری موشک های شهاب است که موجب شده کسانی که ادعا دارند ایران این موشک ها را از کشورهای دیگر تهیه کرده است، اما این سیستم ناوبری و الکترونیکی ساخته شده توسط متخصصان ایرانی، جای شبهه‌ای را باقی نگذاشته است.
این سیستم علاوه بر آنکه قدرت شناسایی و اصابت به اهداف را بگونه‌ای بسیار دقیق در اختیار ایران قرار داده است که علاوه بر اطمینان از برخورد موشک به هدف مورد نظر، در صورت خروج از مسیر تعیین شده نیز می تواند آن را تصحیح کرده و درصد اطمینان از برخورد را به نحو چشمگیری افزایش دهد. البته بر فرضی که این موشک‌ها از مسیر خود منحرف شوند و امکان اصلاح آن فراهم نشود، سیستم انهدام آن در فضا به کار افتاده و براین اساس هیچ گونه اشتباهی در اصابت موشک متصور نخواهد بود.
نکته دیگر در خصوص بهینه سازی استفاده از موشک های شهاب که در سال گذشته انجام شد، تغییر زاویه شارژ موشک شهاب است که از این پس با زاویه صفر با سطح افق مورد استفاده قرار می‌گیرد . این تغییر موجب می‌شود تا فواصل آماده سازی شلیک موشک‌ها کمتر شده و قدرت متحرک سازی شلیک‌ها را افزایش می دهد تا شلیک‌هایی نامحدود در زمانهای کوتاه را شاهد باشیم.
از نکات جالب دیگری که نمونه آن در رزمایش پیامبر اعظم 2 و 3 سپاه پاسداران به نمایش گذاشته شد، پرتاب همزمان چندین موشک با قابلیت ها و کلاس های مختلف بود که ایران این توانایی کم نظیر در دنیا را با تلاش و برنامه ریزی دقیق متخصصان دفاعی خود داراست.
باید به این نکته توجه کرد که هرکدام از این موشک ها در یک زمان مشخص آماده شلیک می شود و همزمان کردن این شلیک ها نیاز به برنامه ریزی دقیق و اجرای بسیار حساب شده دارد که مثال موفقیت آمیز آن، شلیک چندین فروند موشک مختلف در عرض یک ثانیه بود که مورد تحسین همگان قرار گرفت.

واکنشها به آزمایش موشکی ایران/
هیاهوی آمریکا در همنوایی با صهیونیستها
در پی انجام آزمایش موشکی توسط ایران دستگاه دیپلماسی آمریکا و نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری این کشور در خوش خدمتی به صهیونیسم جهانی آن را تهدیدی برای رژیم صهیونیستی اعلام و نسبت به آن ابراز نگرانی کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، کاندولیزا رایس، وزیر خارجه آمریکا امروز در یک  کنفرانس خبری در پایتخت بلغارستان ادعا کرد: من آزمایش موشکی ایران را سندی بر واقعی بودن تهدیدات ایران می دانم.

گردون جاندرو، سخنگوی کاخ سفید هم  در این باره در سخنانی بی ربط ابراز داشت: توسعه موشک های بالستیک توسط ایران نقض مصوبات شورای امنیت سازمان ملل متحد بوده و کاملا با انتظارات جهانی از ایران متناقض است.

جان مک کین، نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در بیانیه ای در این باره مدعی شد: آزمایش موشکی ایران خطرهایی را که این کشور برای همسایگانش و در گستره ای وسیعتر برای اسرائیل دارد نشان می دهد.

مک کین که مجبور است خود را جنگ طلبی وفادار به صهیونیسم نشان دهد تا بتواند از حمایت صهیونیست ها برخوردار شود حرف آخر را همان اول زد که نگرانی ما نگرانی درباره امنیت اسرائیل است.

همچنین باراک اوباما، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا بر دیپلماسی تند و تحریم های اقتصادی علیه ایران تاکید کرد.

9 فروند موشک دور برد و میان برد زمین به زمین که با دستان پرتوان متخصصان داخلی ساخته شده بود صبح امروز در رزمایش پیامبر اعظم 3 به طور همزمان پرتاب شد. 

 در رزمایش امروز همچنین موشک شهاب 3 با ارتقاء جدید نیز آزمایش شد که با موفقیت به هدف تعیین شده اصابت کرد.

مدیر بخش تحقیقات موسسه "سی.ان.ار.اس" فرانسه امروز در گفتگوی اختصاصی با شبکه خبری "فرانس - 24" با تاکید بر اینکه ماجراجویی رژیم اسرائیل علیه ایران برای این رژیم بسیار گران تمام خواهد شد، گفت: ایرانیان توان بالای دفاعی خود را اثبات کرده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر،"برنار اورکاد"مدیربخش تحقیقات "سی.ان.ار.اس" (CNRS) و متخصص امورایران عصرچهارشنبه  در گفتگو با شبکه "فرانس -24"، شلیک 9 موشک به طور همزمان ازسوی ایرانیان را اقدامی برای نشان دادن قدرت دفاعی آنان برشمرد.

اورکاد درباره احتمال ماجراجویی آمریکا یا اسرائیل به تاسیسات هسته ای ایران پیش از پایان دوره ریاست جمهوری "جرج بوش" اظهار داشت: در این زمینه نمی توان بله یا خیر گفت. باید نگاهی به تحولات کنونی انداخت. در شرایط فعلی، تاکید بیشتر آمریکا بر انجام مذاکرات با ایران است و از زمان آغاز مبارزات انتخاباتی اوباما نیز وی بر انجام این مذاکرات تاکید داشته است.

این کارشناس مرکز ملی تحقیقات علمی فرانسه که یک موسسه تحقیقات در سطح ملی و بین المللی به شمار می رود، در ادامه در یک اظهار نظر کلی بدون اعلام شاخصه های دیدگاه خود ادعا کرد: در حال حاضر ایران نسبت به آمریکا کشوری ضعیف تر است.

اورکاد درخاتمه با اشاره به اینکه اسرائیلی ها تهدید و قدرت ایرانیان را زیاد جدی نگرفته اند، خاطرنشان کرد که حملات اسرائیل به تاسیسات هسته ای ایران برای این رژیم بسیار گران تمام خواهد شد.

موشک شهاب 3


نظرات 2 + ارسال نظر
مزداویچ... چهارشنبه 19 تیر 1387 ساعت 10:59 ب.ظ

جنگ نزدیکه....باور کن و ما شدیدآ غافلگیر خواهیم شد.....

مزداویچ عزیز.دوست خوب ما.گذر زمان بهترین قاضی خواهد بود و مشخص خواهد کرد که هدف از اینهمه چنگ و دندان نشان دادن غرب چه بوده است.نظر شما نیز محترم ولیکن باور آن کمی دشوار است.
اما نظر شخصی وبلاگ:
در حال حاضر وضعیت معیشتی مردم مناسب نیست و تورم و گرانی فشار زیادی بر مردم وارد کرده.از سوی دیگر عدم کارایی تصمیمات دولت در بعضی مسائل نیز بر این فشار افزوده .همزمان قطنامه های سازمان ملل نیز بر علیه ما صادر شده و تحریم های اقتصادی زیادی دامنه فعالیت های ما را محدود کرده و از سوی دیگر چنگ و دندان نشان دادن اسرائیل و آمریکا درست یکروز بعد از ارسال بسته غربی ها به ایران.همه اینها نشانگر این امر است که غرب اراده کرده وضعیت را بر مردم ایران سخت کند تا خود مردم در داخل ناراضی شده و علیه حکومت بپابخیزند پس مشخص است گزینه نظامی کاملا مردود است .زیرا اگرچه غرب بخصوص آمریکا و اسرائیل از توانایی نظامی بالایی برخوردارند ولیکن نباید فراموش کرد در صورت حمله چه هزینه های زیادی متحمل می شودن که تعدادی از آنها عبارتند از نا امنی منطقه خاورمیانه و بروز اغتشاشات و تظاهرات و نگ های مسلحانه گروهی در برخی کشور ها نظیر لبنان و بحرین و کویت و یمن و عراق و تا حدودی پاکستان و افغانستان که این امر منافع آمریکا را برهم میزند.همچنین حمله باعث محدود شدن عرضه نفت در بازار خواهد شد که اقتصاد کشور هایی چون چین و ژاپن بسیار به آن وابسته اند.از سوس دیگر سبب نامنی شدید در کشور های خلیج فارس خواهد شد بطوری که هرآنچه آنها در این مدت سرماه گذاری نموده اند در یک لحظه نابود خواهد شد شبیه آنچه برای کویت در حمله صدام بوجود آمد.همچنین حملات پاسخگویانه ایران و دوستانش بر علیه اسرائیل را نباید فراموش کرد که در بدترین شرایط سبب مهاجرت فوری ساکنان رژیم اشغالگر از اسرائیل خواهد بود.در نظر بگیرید این حمله انجام شود اما به هر دلیلی موفقیت آمیز نباشد آیا فکر کرده اید چه خواهد شد.ایران و دوستانش بقدری قدرتمند خواهند شد که دیگر نمی توان تصور کرد حضور آمریکایی ها در خاورمیانه را.همه اینها نشانگر این است که حمله ای در کار نیست.این نظر شخصی وبلاگ است .خوشحال خواهیم شد نظرات شما و سایر دوستان را به تفصیل در وبلاگ داشته باشیم.سرفراز و شاد باشید.

فرنام شنبه 22 تیر 1387 ساعت 07:22 ق.ظ

سلام خسته نباشید . در طبیعت همیشه کسی که می ترسد چنگ و دندان نشان می دهد مثل سگ ها که از ترس پارس می کنند .
خدا بداد مردم ایران برسد که باید تاوان بی خردی مسئولین حکومت را بدهند . فتنه خوابیده است لعنت بر کسانی که بیدارش می کنند .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد