مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

فرصت مناسب ایران برای خرید میگ ۲۹

الجزایر جتهای میگ بیست و نه را به روسیه پس داد

ولادیمیر بارکوفسکی معاون شرکت هواپیماسازی میگ روسیه دیروز اعلام کرد همه جنگنده های میگ بیست و نه که این شرکت به الجزایر فروخته بود ، به مسکو مسترد شده است .
به گزارش خبرگزاری ایتارتاس از فارنبورو / بارکوفسکی شب گذشته با شرکت در کنفرانس خبری در محل نمایشگاه فارنبورو در انگلیس با بیان این مطلب اعلام کرد الجزایر قرارداد تحویل سی و چهار فروند جنگنده میگ بیست و نه را به ارزش یک میلیارد و سیصد میلیون دلار لغو کرده و پانزده فروند از این هواپیماها را که به این کشور تحویل داده شده بود ، به روسیه بازگردانده است . وی افزود تشریفات مالی میان دو کشور در این خصوص هنوز به اتمام نرسیده است .
بارکوفسکی تاکید کرد روسیه خریداران بالقوه برای این هواپیماها را در اختیار دارد ولی هنوز هیچ قرارداد رسمی در این زمینه به امضا نرسیده است . وی گفت این جتهای جنگنده توسط کارشناسان کمیسیونهای مختلف مورد بررسی و بازبینی قرر گرفته اند و هیچگونه نشانه ای در رابطه با مشخصات و ویژگیهای رزمی یا مشکل کیفیت
در این هواپیماها شناسایی نشده است .

نظر وبلاگ:فرصت مناسبی برای ایران است تا با مذاکرات سریع و فشرده و پرداخت یکباره مجموع هزینه های خرید میگ های ۲۹ را به کشور وارد نماید . زیرا خرید هواپیمای ساخته شده و برگشت خورده(به دلایل سیاسی و عدم توافق در مذاکرات بر گشت خورده)راحت تر از سفارش برای تولید و انتظار تا زمان تحویل است.

نظرات 7 + ارسال نظر
مزداویچ... پنج‌شنبه 27 تیر 1387 ساعت 10:16 ب.ظ

سوخو ۳۰ و سوخو ۳۴ بهتر از میگ ۲۹ میباشد....این نظر منه....این دو جنگنده و بمب افکن از همه میگهای موجود بهتره....البته حرف شما هم درسته...این کار هم میشه کرد

مزداویچ عزیز قطعا نظر شما درست است ولیکن شرایط ویژه امروز ما را ببینید.ما امروز به جنگنده های رهگیر و آماده نبرد نیازمندیم با خلبان های با تجربه.به دلیل داشتن میگ ۲۹ در گذشته خلبانان ما بهتر می توانند از آنها استفاده کنند وتکنسین های ایرانی نیز توانایی بیشتری برای آماده نگاهداشتن میگ ۲۹ دارند.این کار مانند سرمی می ماند که به بیماری تزریق شده باشد.می تواند نقاط ضعف او را برای مدتی جبران کند تا فکر بلند مدتی برای رفع بیماری اندیشیده شود.شاد باشید.

اسی جمعه 28 تیر 1387 ساعت 11:44 ق.ظ

با سلام خدمت شما.فکر کنید چی میشه اگر ایران اون میگ ها رو بخره.مسولان نیروی هوایی تو رو خدا این فرصت رو از دست ندید.نیروی هوایی ما مثل یه مریض سرما خورده است که با یک پنی سلین می تونه احیا بشه.فکر کنید اگه این میگ ها در پایگاه چابهار و بندر عباس به کار گرفته شوند دیگه عالی می شه.آقا محمد من از صمیم قلب دعا می کنم که این اتفاق بیفته
با تشکر از شما

اسی عزیز ممنونیم از محبت تو دوست خوبمان.مطمئن باشید صحبت های شما دغدغه همه افسران عالیرتبه نیروی هوایی است ولیکن...

مسعود جمعه 28 تیر 1387 ساعت 07:35 ب.ظ

علت برگشت این هواپیماها کیفیت پایین قطعات آنها بوده و نه دلایل سیاسی. مال بد بیخ ریش صاحبش!!!

مسعود عزیز.
بیایید صادقانه برخورد کنیم.مطمئن باشید ما از تعریف جنگنده های روسی و یا تکذیب توانایی های جنگنده های آمریکایی سود و منفعتی حاصل نمی کنیم ولیکن باید توجه داشت قابلیت های فراوان و در مواردی بی نظیر میگ ۲۹ تحسین کارشناسان خبره هوایی جهان را در بر داشته است.در مورد این خرید هم الجزایر همراه با خرید این جنگنده ها پکی از تجهیزات نظامی را نیز از روسیه خرید نموده است که روسیه در تحویل آنهابه الجزایر با محدودیت هایی مواجه شد که این امر خشم مقامات الجزایری را در برداشت بگونه ای که تهدید کردند دیگر از روسیه خرید نخواهند داشت و کشور های غربی را جایگزین خواهند کرد.

پویان شنبه 29 تیر 1387 ساعت 04:12 ب.ظ

سلام اقا محمد عزیز
یه چند تا سوال ازتون داشتم...
جدیدترین جنگنده ای که ایران خریده چی هست؟
و اینکه روسیه تمایلی به فروش جنگنده به ایران نداره؟

پویان عزیز در مورد آخرین خرید ها صحبت های ضد و نقیصی شنیده می شود که نمی خواهیم در این وبلاگ پراکنده کننده این شایعات باشیم زیرا نهایت تلاشمان را می کنیم تا براساس واقعیت های موجود اطلاعات را در اختیار شما سروران خوبمان قرار دهیم.روسیه تمایل زیادی به فروش تجهیزات نظامی دارد و درآمد زیادی نیز از آن کسب می کند اما در مورد کشور ما بحث کمی مشکل می شود یک دلیل آن فشار کشور های غربی بخصوص آمریکایی است که تبادلات اقتصادی و مهندسی زیادی با روس ها دارند و تهدید کرده اند در صورت فروش تجهیزات ممنوعه به ایران این ارتباط کم خواهد شد.از سوی دیگر ایدئولوژی ما و تفکرات دینی و مذهبی و اعتقادی ما خیلی به مزاج روس ها خوش نمی آید و ایران را تهدیدی بلقوه برای کشور خود می بینند و بیم این دارند ایران زمانی که قدرتمند شود بتواند بر ایالت های مسلمان نشین و خودمختار روسیه تاثیر بگذارد .

پیمان شنبه 29 تیر 1387 ساعت 04:28 ب.ظ

با سلام
اولا ؛اگر این میگ ها خوب بودند دولت الجزایر برای چی باید پسشون بده؟
بعدشم ما با میگ ۲۹ می خوائیم جلوی کی و با چه تجهیزاتی ایستادگی کنیم ؟نکنه می خوایم با f-22 و f-16 , f-18 , B2 مقابله کنیم ؟!!
میگ ۲۹ در دهه ۹۰ میلادی هواپیمای خوبی بنظر می رسید ولی همون موقع هم تو تمام میادین رزمی یک بازنده واقعی بوده , بیشتر بدرد مانورهای نمایشی می خوره تا جنگ !
باتشکر

پویان عزیز به بخشی از سوالات شما دوست خوبم در نظر یکی دیگر از نظرات دوستانمان در همین پست پاسخ دادم که می توانید به آن رجوع کنید ولیکن در مورد ادامه سوالات و نظرات شما دوست خوبم باید عرض کنم میگ ۲۹ تاکنون در یک جنگ واقعی حضور داشته و آن جنگ بالکان بود و به گفته اکثر کارشناسان نقش تحسین کننده ای داشت بنابراین من منظور شما را از عبارت:ولی همون موقع هم تو تمام میادین رزمی یک بازنده واقعی بوده , بیشتر بدرد مانورهای نمایشی می خوره تا جنگ !- را متوجه نشدم .منظور شما کدام جنگ است.
در پاین باید عرض کنم ما هم مثل همه ایرانیان عاشق وطن خواستار و آرزومندیم پیشرفته ترین جنگنده های جهان در کشورمان به پرواز درآیند ولیکن بیایید واقع بینانه برخورد کنیم و از این دید به مسئله نگاه نمایم

محسن شنبه 29 تیر 1387 ساعت 07:07 ب.ظ

با سلام خدمت شما

خرید میگ ۲۹ اشتباه بزرگی است چون آمریکایی ها با حمله به عراق به تعدادی از میگ ۲۹ های این کشور دست پیدا کردند و تمامی اجزای این هواپیما مورد تجزیه وتحلیل آمریکایی ها قرار گرفت

حالا به نظر شما خرید این هواپیما عاقلانه است ؟

محسن دوست خوب ما

آمریکایی ها سالها قبل تر از طریق میگ های آلمانی و جمهوری چک به اصرار میگ ۲۹ پی بردند.ولیکن فکر میکنید اگر آنها از تسلط کافی برخوردارند به چه دلیل از فروش میگ ها به ایران جلوگیری می کنند و یا فروش به سوریه؟؟؟
دوست خوب من مطمئن باشید با توجه به شرایط کشورمان در حال حاضر و محدودیت ها و تحریمات پیشرو و تهدیدات روزمره این خرید احتمالی می تواند نقش بازدارنده ای داشته باشد.همان نقشی که میگ های ۲۹ یوگسلاوی در جریان جنگ بالکان از خود نشان دادند و با توجه به بمباران شدید مراکز راداری کشورشان و در جنگی نابربر یک فروند بمب افکن استراتژیک آمریکا و سه فروند اف ۱۶ آمریکایی را سرنگون ساختند.

پیمان دوشنبه 31 تیر 1387 ساعت 09:41 ق.ظ

تا اونجاکه حضور ذهن دارم میگ ۲۹ تو جنگ های ایران و عراق - جنگ خلیج فارس ۱۹۹۱ توسط عراق - صربستان - جنگ بین اریتره و اتیوپی(توسط اریتره) و . . . استفاده شده که در همشون مغلوب بوده . ولی قبول دارم که بیشتر این شکست هادر وضعیت ناعادلانه به میگ ها منتسب شده . و بازهم قبول دارم که تو این اوضاع کشور بکارگیری این هواپیماها بهتر از هیچیه . امیدوارم که نیرو هوائی بتونه بخردشون و کیفیتشون هم خوب باشه .
موفق باشی .

پیمان عزیز
در اواخر جنگ ایران و عراق میگ ها به عراق ارسال شد و بدلیل عدم آموزش کافی خلبانان عملا درگیری بین میگ های عراقی با جنگنده های ایرانی ثبت نشد.در جنگ اول خلیج فارس نیز بیشتر جنگنده های عراقی زیر خاک پنهان بودند و آن تعداد نیز که آماده نبرد بودند بدلیل بمباران شدید فرودگاهها و مراکز راداری عراق عملا قادر به پرواز نبودند.در مورد جنگ اریتره با اتیوپی اطلاعات کافی نداریم به همین دلیل اظهار نظر نمی کنیم ولیکن همانطور خود شما بزرگوار فرمودید باید بسته به شرایط امروز کشورمان اظهار نظر کنیم و نه شرایط آرمانی مد نظر همه ما وطن پرستان.
سربلند باشی و خندان

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد