مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

تعطیلی ایر فرانس در ایران

به دلیل نبود توجیه اقتصادی شرکت هواپیمایی ایرفرانس متعلق به کشور فرانسه از ایران می‌رود.

به نوشته «سرمایه»، شرکت هواپیمایی ایرفرانس که هم اکنون پرواز‌های هفتگی به ایران انجام می‌دهد، هر شش ماه یک بار وضعیت اقتصادی خطوط پروازی مورد نظر خود را مورد بررسی قرار می‌دهد سپس نسبت به ادامه یا قطع مسیر پروازی تصمیم‌گیری می‌کند.

این در حالی است که گفته می‌شود ایرفرانس برای دوره زمستانی خود که از ماه مارس آغاز می‌شود، تصمیم دارد پروازهای خود به ایران را توسط شرکت هواپیمایی «کی. ال. ام» انجام دهد. به گفته یک مقام آگاه این اقدام برای دومین بار است که توسط شرکت هواپیمایی ایرفرانس در خطوط پروازی ایران انجام می‌شود.

وی معتقد است این اقدام ایرفرانس به مسائل سیاسی و شرایط تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران مربوط نمی‌شود و تنها به دلیل مسائل اقتصادی و توجیهات شرکت ایرفرانس است که چنین اقدامی از سوی آنها قرار است صورت گیرد. ایرفرانس که از سال 1997 پروازهای خود را از پاریس به تهران به علت مشکلات بازرگانی لغو کرده بود نخستین پرواز خود را پس از گذشت هفت سال خردادماه 1383 برقرار کرد.

شرکت هواپیمایی ایرفرانس سال 1933 از ادغام چند شرکت هواپیمایی فرانسوی تشکیل شد که در جنگ جهانی دوم مقر این شرکت به کشور مراکش منتقل شد. سال 1976 ایرفرانس و بریتیش ایرویز تنها خطوط هواپیمایی بودند که با هواپیمایی کنکورد پرواز می‌کردند اما این پروازها سال 2003 متوقف شد. ایرفرانس در ماه مه 2004 شرکت هواپیمایی «کی. ال. ام» را خرید و از این طریق به عنوان بزرگ ترین شرکت هواپیمایی جهان از نظر درآمد شناخته شد.

در حال حاضر مقر شرکت ایرفرانس در فرودگاه شارل دوگل پاریس است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد