مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

تبریک به ماهان ایر و هما

ماهان ایر از فهرست 'سیاه' اتحادیه اروپا خارج شد
اتحادیه اروپا اعلام کرده است که شرکت هواپیمایی ماهان ایران از فهرست "سیاه" این اتحادیه درآمده است.
با این احتساب اکنون "ماهان ایر" می تواند پروازهای خود به کشورهای عضو این اتحادیه را از سر گیرد. پیش از این ممنوعیت پروازی، ماهان ایر به ده کشور اروپایی پرواز داشت.

بر اساس گزارش خبرگزاریها مسئولین ایمنی پرواز اتحادیه اروپا پس از "بررسیهای ایمنی پروازی در ایران" تصمیم گرفتند که شرکت هوایی ماهان را از لیست ممنوعیت پرواز به اتحادیه اروپا خارج کنند.

سال گذشته (11 سپتامبر) مقامات اتحادیه اروپا اعلام کردند که "ماهان ایر" را به دلیل مسایل ایمنی، از پرواز به 27 کشور عضو این اتحادیه منع کرده اند. مقام های رسمی اتحادیه اروپا افزودند که چندین شکایت در زمینه عملکرد ایمنی این شرکت های هواپیمایی دریافت کرده اند.

فهرست "سیاه" هوایی اتحادیه اروپا به طور مرتب به روز می شود و کشورهای عضو اتحادیه اروپا در این زمینه کاملا فعال هستند.

سهامدار اصلی شرکت ماهان که در سال 1992 در کرمان تاسیس شده، موسسه مولی الموحدین است. این موسسه به گفته مقامات دولتی یک موسسه خیریه است که بخش عمده ای از سهام شرکت خودروسازی کرمان خودرو را نیز در اختیار دارد.

همچنین در خبر ها شنیده شد کارشناسان واحد ایمنی پرواز های اتحادیه اروپا ایمنی پرواز های ایران ایر را  نیزتائید کردند که این خبر و خبر رفع محدودیت های پرواز ماهان با وجود مشکلات زیاد برای این دو ایرلاین نشانگر زحمات شبانه روزی تکنسین ها و کارشناسان زحمت کش این ایرلاین ها می باشد و می بایست بر دستان  این سخت کوشان بوسه افتخار زد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد