مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

آمریکا دستگاه‌های جاسوسی در فرودگاه نجف نصب می‌کند

یک روزنامه بحرینی از طرح آمریکا برای کار گذاشتن دستگاه‌های جاسوسی در فرودگاه نجف خبر داد.

به گزارش فارس، روزنامه بحرینی "اخبار الخلیج" در شماره امروز خود به نقل از منابع عراقی که به هویت آنها اشاره‌ای نکرد، نوشت: نیروهای اشغالگر برای مجهز کردن فرودگاه نجف به دستگاه‌های جاسوسی آماده هستند که به وسیله آنها می‌توانند از خط پروازهای محرمانه بین فرودگاه‌های ایران و فرودگاه نجف مطلع شوند.
به نوشته این روزنامه، این دستگاه‌های جاسوسی احتمال فرود هواپیماهای نظامی ایران را در نجف ردیابی می‌کنند.
این منابع همچنین از وقوع اختلاف شدید بین دولت عراق و نیروهای اشغالگر در آینده برای برعهده گرفتن کنترل امنیتی این فرودگاه خبر داد و گفت: احتمال وقوع درگیری شدید بین دولت عراق و نیروهای اشغالگر بر سر این که کدام طرف اداره و کنترل فرودگاه نجف را بر عهده بگیرد، وجود دارد.
این روزنامه با اشاره به افتتاح فرودگاه نجف از سوی نوری المالکی نخست وزیر عراق آن را یکی از مشکلات امنیتی این کشور دانست که بر دیگر مشکلات امنیتی این کشور افزوده است.
اخبار الخلیج به نقل از منابع عراقی نوشت: نیروهای سیاسی شیعه معتقدند ساخت فرودگاه نجف دستاوردی است که به وسیله آن می‌توانند محبت و نظر شیعیان این کشور را جلب کنند که از کسب هر گونه دستاورد احتمالی از سوی دولت ناامید هستند اما طرف آمریکایی به تاسیس این فرودگاه به دیده شک و تردید می‌نگرد زیرا که نیروهای اشغالگر عراق معتقدند فرودگاه نجف راهی برای نفوذ نیروهای ایرانی یا عناصری از این گروه برای آموزش شبه نظامیان یا حمایت از آنها، خواهد بود.
به گفته این منابع، دولت عراق برای تخصیص یک یگان نظامی به دور از نفوذ احزاب دینی تلاش می‌کند که حفاظت امنیتی فرودگاه نجف را برای کنترل رفت و آمدها در آن برعهده می‌گیرد اما طرف آمریکایی معتقد است یگان‌های ارتش و پلیس عراق هنوز تجربه کافی را کسب نکرده‌اند و تحت تاثیر افکار حزبی و سیاسی قرار دارند بنا براین فرودگاه نجف باید تحت نظارت دقیق باشد که از نفوذ عناصر کشورهای همسایه به عراق از طریق نجف جلوگیری کند.
97میلیون دلار برای افتتاح فرودگاه نجف هزینه شده که 47 میلیون دلار آن از بودجه استان تامین شده و 50 میلیون دلار را نیز یک سرمایه‌گذار کویتی هزینه کرده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد