مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

پنتاگون امیدوار است ایران سیستم های اس-300 روسیه را دریافت نکند

پنتاگون به امکان عرضه سیستم های مدرن روسی دفاع ضد هوایی اس-300 به ایران در سال جاری باور ندارد. این مطلب در اطلاعیه "جف مورل" دبیر مطبوعاتی وزارت دفاع آمریکا گفته می شود.
به گزارش «ریا نووستی» از رویترز، مورل گفت: ما کاملاً و بر اساس درک خود از اوضاع یقین داریم که سیستم های دفاع ضد هوایی ساخت روسیه به ایران صادر نخواهند شد.
چندی پیش یک منبع خبری در وزارت دفاع اسرائیل اطلاع داده بود که روسیه به ایران مجموعه های موشکی دفاع ضد هوایی اس-300 را در اواخر سال 2008، اوایل 2009 عرضه می کند. طبق اطلاعات دریافتی، اولین محموله در ماه سپتامبر 2008 عرضه خواهد شد.
کارشناسان می گویند که استقرار سیستم های مدرن دفاع ضد هوایی، نابودسازی تاسیسات هسته ای ایران که اسرائیل و یا آمریکا می توانند تصمیم به انجام آن بگیرند را بسیار دشوار می کند.
در حال حاضر ایران سیستم های موشکی نوع زمین به هوای "تور-ام1" ساخت روسیه را در اختیار دارد. در ماه دسامبر 2007 تهران اعلام کرد که به روسیه سیستم های اس-300 را سفارش داده است، اما مقامات روسی وجود چنین معامله ای را تکذیب کردند.
واشنگتن تاکید می کند که خواستار حل سیاسی-دیپلماسی مشکل هسته ای ایران است. اما پس از آنکه ایران چند موشک خود را در خلیج فارس آزمود، مباحث پیرامون احتمال حمله نظامی به ایران شدت گرفتند.
نظرات 2 + ارسال نظر
شرلوک هلمز سه‌شنبه 8 مرداد 1387 ساعت 09:39 ب.ظ

همین چند روز پیش ها بود که خبرگزاری فارس این خبر را نوشته بود
و گفته بود توی شهریور یکسری اش را نصب می کنند و بقیه اش هم دی ماه....

شرلوک هلمز عزیز تعداد محدودی از این سیستم ها در گذشته وارد کشور شده و در حال حاضر در حال خدمت است ولیکن تعداد درخواستی جدید ایران قابل توجه بوده و نیاز به آموزش تعداد زیادی از نیروها دارد بهمین دلیل به تدریج در حال وارد شدن به کشور می باشند.

شاهین پنج‌شنبه 10 مرداد 1387 ساعت 05:42 ب.ظ

چه خبر از ماهواره ی امید و کاوشگرها؟؟؟

حقیقت امر این است که ما نیز اطلاعات جدیدی نداریم.اگر خبری بدست آوردیم حتما به اطلاع شما بزرگواران می رسانیم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد