مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

اعتراف ارگان سیا به قابلیت موشک جدید ایران

 

جعفری، فرمانده کل سپاه روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری گفت: اخیرا سپاه پاسداران یک سلاح دریایی را آزمایش کرده که می‌تواند هر هدفی را در فاصله بیش از ۳۰۰ کیلومتر نابود کند. به گزارش رادیو فردا، جعفری در ادامه افزوده است که این موشک هم اکنون در حال تولید انبوه است و بیش از این حاضر نشد جزئیاتی را درباره آن فاش کند. اما کارشناسان نظامی می‌گویند، با توجه به محدود بودن شمار موشک‌های ضد ناو با برد بالا احتمالا موشکی که فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از آن سخن می‌گوید، فن آوری است که ایران چندی پیش از روسیه خریداری کرده است. داگ ریچاردسون، کارشناس موشکی در لندن در این باره به رادیو فردا می‌گوید: «من نگاهی داشتم به موشک‌های ضد ناوی که در جهان وجود دارد و باید بگویم که تعداد کمی از آنها بردی بیش از ۳۰۰ کیلومتر دارد. ممکن است ادعای ایران مبنی بر آنکه چنین موشکی را آزمایش کرده، درست باشد.» وی می‌گوید: «ایران در سال ۲۰۰۵ میلادی قصد داشت یک سری موشک‌های ضد ناو را از روسیه خریداری کند. برد آن موشک‌ها در همین حدود است. اکنون به نظر می‌رسد که این سلاح به ایران تحویل داده شده و ایران آن را آزمایش کرده است.» روزنامه اسرائیلی جروزالم پست یک سال پیش از تحویل این موشک‌ها به ایران خبر داده بود. به نوشته این روزنامه، «جنگ افزار مذکور که موشک اس اس ان ایکس ۲۶ یاکونت (SSN-X-۲۶ Yakhont ) نام دارد یک نوع موشک کروز با سرعت مافوق صوت است که می‌توان آن را از ساحل به اهدافی در دریا شلیک کرد. این موشک کروز که قادر به حمل ۲۰۰ کیلوگرم ماده منفجره است، در ارتفاع یک ونیم متری از سطح آب پرواز می‌کند.» فرمانده کل سپاه پاسداران همچنین گفته است: ایران قادر است تنگه هرمز را برای مدتی نامحدود مسدود کند. جعفری افزوده است، با توجه به وضعیت جغرافیایی تنگه هرمز و تجهیزاتی که نیروهای مسلح ایران در اختیار دارند، بستن این تنگه برای مدت نامحدود کاری «بسیار راحت» است. بیش از ۴۰ درصد از نفت جهان از آبراه هرمز می‌گذرد و بستن آن بحران بزرگی را در بازار جهانی نفت به دنبال خواهد داشت. ولی به گفته کارشناسان نظامی، نا امن کردن این مسیر با فن آوری موشکی ای که در جهان شناخته شده است، کار آسانی نیست، چرا که به راحتی می‌توان با آن مقابله کرد. داگ ریچاردسون، کارشناس موشکی در لندن در این باره می‌گوید: «ایران تعداد قابل توجهی موشک ضد ناو در اختیار دارد. ولی همه این موشک‌ها یا از کشورهای دیگر خریداری شده‌اند یا از روی مدل‌های شناخته شده، ساخته شده‌اند.» وی افزود: «علاوه بر این باید دید چند درصد از این موشک‌ها با جدیدترین استانداردها تطابق دارند و می‌توانند بر مشکلاتی همچون اختلالات الکترونیکی و اقدامات متقابل غلبه کنند.» به گفته کارشناسان، اظهارات فرمانده کل سپاه پاسداران درباره آزمایش یک سلاح دریایی جدید باعث افزایش تنش میان ایران و غرب خواهد شد که از مدتها پیش به خاطر برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی وجود دارد.

منبع:www.tabnak.ir

نظرات 3 + ارسال نظر
رضا جمعه 18 مرداد 1387 ساعت 02:10 ب.ظ

با تشکر از وبلاگ بسیاز عالی و تخصصی شما.من هر روز وبلاگ شما رو می بینم و از اون لذت میبرم.
در مورد موشک جدید که طبق معمول با خالی بندی منیژکهای این رژیم نا مشروع همراه است باید بگم زمان شاه که ایران قدرت مطلق منطقه از همه لحاظ خصوصا نظامی بود و همه از ایران و ایرانی حساب میبردند و میترسیدند! و بعد از انقلاب ملاها از شاه انتقاد میکردند که بودجه مملکت را صرف خرید ادوات نظامی از امریکا میکرده! و حالا خود از کشور نامردی مثل روسیه که همیشه منافع خودش رو در همان لحظه در نطر میگیره موشک میخرند و بودجه مملکت رو مثل سابق دود میکنند که به امریکا بگن ما گنده ایم !!! در صورتیکه میشد با این بودجه ها بسیاری از جوانان مجرد که همدیگر رو دوست دارند و قانع به کمترین هستند و قصد ازدواج دارند به هم رساند.
امیدوارم ریشه ظلم و فسادی که با رنگ اسلام به خورد مردم میدهند بسوزه!

رضا عزیز ممنونیم از اظهار لطف شما به این وبلاگ.
وبلاگ ما سیاسی نیست از اینرو در مورد مطالب شما که به سیاست مربوط می شود اظهار نظری نمی کنیم ولیکن این را بدانید امروزه جنگ روانی کاربرد بیشتری دارد از جنگ های نظامی به این معنی که در گروه مقابل نیز شاهدید هر چند روز یکبار و به نوبت یکی از کشور های غربی ما را تهدید می کنند.همین امروز نیز رسانه های خارجی از آماده باش مجدد نیروی هوایی اسرائیل برای حمله به ایران خبر دادند .این همان چماق و هویج غرب است.ما نیز این اوخر این بازی را آموخته ایم و علیه خود آنها بکار می بریم بعنوان مثال بستن تنگه هرمز و آزمایش موشک های سپاه و این آخرین خبر که آزمایش یک اژدر بود در کنار بحث و گفتگو های فی مابین از این نوع می باشند.شاد باشی و خندان

Saviour-Hitler جمعه 18 مرداد 1387 ساعت 11:16 ب.ظ

آفا محمد سلام خسته نباشی ، می خواستم بدونم در حال حاضر کشوری مثل ایران هست که دو تا نیروی نظامی بزرگ و جدا از هم داشته باشه؟؟؟!!!

آرایش نیروهای نظامی کشور های مختلف بسته به شرایط گوناگون و تهدیدهای روبرو متفاوت است بطور مثال آمریکائی ها از تفنگداران دریایی برای حمله به کشور های مختلف استفاده می کنند و مهمترین نقش را دارند اما در مورد دوسازمان نظامی کاملا مستقل به ذهنم مورد خاصی نمی آید. ولیکن در زمان صدام گارد جاویدان لشکری مستقل از ارتش و دارای ماموریت کاملا روشن و مشخص بود.

پوریا سه‌شنبه 22 مرداد 1387 ساعت 09:22 ب.ظ

بدبختی ما اینکه هر اتفاقی تو این مملکت میافته( از لحاظه پیشرفت) فوری یه سری ادم ناشاس با سطح اعتبار نا مشخص ویه سری ادم ورسا نه های خارجی که اصلا برای دروغ گفتن ساخته شدن اونو ربتش به روسا .....به خدا اگه ما قدر ت مند روسا خیلی ضرر میکنن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد