مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

آمریکا نیروی هوایی عراق را بازسازی می کند.

یک روزنامه آمریکایی امروز نوشت ارتش آمریکا برای بازسازی نیروی هوایی عراق و آموزش نسل جدید خلبانان جنگی این کشور بیش از 450 میلیون دلار اختصاص داده است.

به گزارش «ریا نووستی» روزنامه "واشنگتن پست" در گزارش خود می نویسد: قانونگذاران آمریکایی مبلغ 8 میلیارد و 500 میلیون دلار برای آموزش نیروهای امنیتی عراق در سال های 2007 - 2008 میلادی اختصاص داده‌اند که 457 میلیون دلار از این مبلغ برای بازسازی نیروی هوایی عراق در نظر گرفته شده است. این روزنامه افزود: نیروی هوایی ارتش آمریکا به آموزش نسل جدید خلبانان و بازسازی نیروی هوایی عراق از آغاز اقدام خواهد کرد و این طرح بخشی از تلاش های گسترده برای آموزش و تجهیز نیروهای امنیتی عراق و گام مهمی برای زمینه سازی جهت هرگونه خروج نظامی آمریکا از این کشور به شمار می‌رود.
"واشنگتن پست" در عین حال به نقل از مسئولان آمریکایی اضافه کرد: روند بازسای نیروی هوایی یک کشور اگر نگوییم چند دهه، دستکم چندین سال طول می کشد و دشواری این ماموریت در عراق بیشتر است.
به گفته این مسئولان آمریکایی، ناتوانی مکرر دولت عراق در تامین پشتیبانی مالی برای برطرف کردن نیازهای اساسی و وجود شکاف میان نسل خلبانان قدیمی و نسل جدید افسرانی که درحال اتمام دوره‌های آموزش هوایی خود هستند، اجرای طرح یاد شده را با موانعی روبرو کرده است.

منبع: خبرگزاری «ریا نووستی»/ مسکو، 24 مرداد،
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد