مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

پرواز 3 هزار کیلومتری جنگنده‌های ایران بدون نیاز به سوخت‌گیری

امیر میقانی گفت: جنگنده‌های ایران به قابلیت پرواز 3 هزار کیلومتری بدون نیاز به سوخت گیری دست یافته‌اند.

 امیر خلبان احمد میقانی فرمانده نیروی هوایی ارتش که شنبه شب در حاشیه مراسم تجلیل از آزادگان این نیرو در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت با بیان اینکه نیروی هوایی ارتش در راستای ارتقای توان رزمی خود، به طور مستمر در بخش بهینه‌سازی و نوسازی تجهیزات پیشرفت‌های زیادی را کسب کرده است، گفت: در زمینه ساخت هواپیمای رادار گریز موفقیت‌های خوبی را کسب کرده‌ و همچنین انواع پیشرفته بمب‌های دور زن و نقطه زن با برد ده‌ها کیلومتر را ساخته‌ایم.
وی اضافه کرد: در بخش بهینه‌سازی تجهیزات نیز برد جنگنده‌های ایرانی را بدون نیاز به سوخت گیری مجدد به بیش از 3 هزار کیلومتر برسانیم که موفقیت قابل توجهی است.
میقانی تاکید کرد: توان نیروی هوایی ارتش در بهترین حالت است و اگر دشمنان قصد شروع تجاوزی داشته باشد، باید بدانند که پایان‌کننده این اقدام، آنها نخواهند بود.
فرمانده نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه دکترین ما دفاعی است و این تجهیزات برای دفاع از جمهوری اسلامی ایران استفاده خواهد شد، افزود: کشورهای منطقه هم بدانند ما با آنها دوست و برادر هستیم و فقط در برابر متجاوز از خود دفاع می‌کنیم.
وی یادآور شد: تجهیزات نیروی هوایی ارتش، موجب پشیمانی هر دشمنی خواهد شد.
امیر میقانی همچنین با اشاره به سالروز ورود آزادگان به کشورمان گفت: همان روحیه‌ای که اسیران ما را در زندان‌های رژیم بعث بر صدامیان پیروز کرد، امروز نیز جرأت هر تعرض به ایران را از دشمن سلب کرده است.

نظرات 1 + ارسال نظر
علی کدخدایی سه‌شنبه 29 مرداد 1387 ساعت 04:48 ب.ظ

بنام خدا
لطفا در خصوص امیر سرلشگر خلبان حسین لشگری که ۱۸ سال اسیر چنگال دژخیمان بعثی بوده است نیز مطلب بنویسید

علی عزیز در مورد ایشان مقاله خوبی در سایت قرار داده ایم که در جستجو در بخش مقالات و گزارشات میتوانید آن را مشاهده نمائید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد