مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

معمای روز

تصویر

دوستان خوب برای این پست یک عکس(خبرساز)برای شما قرار دادیم و این سوال را از شما داریم جریان این هواپیما و انتقال آن چیست؟نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

مجله هوایی

نظرات 7 + ارسال نظر
احسان شنبه 2 شهریور 1387 ساعت 11:24 ب.ظ

سلام
ببخشید اگر یک کشور به کشوری پرواز داشته باشد،آیا کشور دوم هم باید پرواز به کشور اول بگذارد؟

آیا این درست است که قطرایرویز این همه پرواز به ایران داشته باشد ولی ما فقط یک پرواز فکرکنم از لار به دوحه داریم؟

چرا هواپیمایی مالزی و تایلند به ایران پرواز ندارند؟

فالکون مال کدام کشور است؟آیا میتوانیم بخریم؟چندتا داریم؟

احسان عزیز این یک اصل نیست زیرا در جهان امپراطوری هایی نظیر لوفتانزا و ایر فرانس و امارات و دلتا و... وجود دارند که به سراسر جهان پرواز میکنند و مختص منطقه خاصی نیستند ولیکن در مورد ایرلاین های کوچک معمولا بدلیل افزایش درآمد ایرلاین های داخلی در مقابل تقسیم مسافران یک کشور با ایرلاین بیگانه سعی میکنند با ایجاد پرواز متقابل در حجم مسافران کشور دیگر نیز مشارکت داشته باشند نظیر ارتباط هوایی ما با ترکیه یا آذربایجان یا...
در حال حاظر قطر ایرویز پرواز های بیشتری نسبت به ایرلاین ما دارد که به دلیل تقاضای سفر اعرب به ایران می باشد و کمبود ناوگان ما.بدلیل اینکه اعراب پول زیادی در کشور خرج میکنند و خواستار ارائه خدمات ممتاز میباشند تمایل دارند با هواپیماهای پیشرفته و نو پرواز کنند.
چون مسافر متقابلی بین ما وجود ندارد زیرا مسیر های فوق یکطرفه از سوی ایران است به عبارت دیگر تمایل ما برای سفر به تایلند یا مالزی بسیار بسیار بیشتر از طرف مقابل می باشد و معمولا پروازها با بلیط رفت و برگشت است از اینرو برای طرف مقابل صرفه اقتصادی ندارد(البته تا به امروز)
هواپیماهای فالکن فرانسوی هستند و بیشتر در کلاس هواپیماهای کوچک و وی آی پی جای می گیرند که وظیفه انتقال افراد بلندمرتبه سیاسی و تاجران مشهور را بر عهده دارند از اینرو برای ناوگان هوایی ما توجیه اقتصادی ندارد فالکن بخرد زیرا مشتری خاصی در ایران وجود ندارد.درحال حاضر کمتر از چهار فروند فالکن ۲۰ در اختیار ناوگان سیویل و هواپیمائی کشور وجود دارد و تعدادی فالکن ۲۰ و ۵۰ نیز در اختیار مراکز نظامی(؟)
شاد باشی

پویان یکشنبه 3 شهریور 1387 ساعت 01:42 ق.ظ

سلام اقا محمد
خسته نباشید.
اولش فکر کردم این دلتا براوو هست ولی بعد از اینکه عکس رو تو ایرلاینرز پیدا کردم و تاریخش رو دیدم فهمیدم که دلتا چارلی هستش که تو اصفهان سقوط کرد و به وست ایرلاینز استرالیا فروخته شد

پویان عزیز دقیقا درست فرمودید .تشکر از کنکاش شما دوست خوب وبلاگ

[ بدون نام ] یکشنبه 3 شهریور 1387 ساعت 03:43 ب.ظ

ممنون از اظهار نظر غیر مکتوب شما

[ بدون نام ] دوشنبه 4 شهریور 1387 ساعت 12:17 ق.ظ

سلام
موتور جت مگر چقر تکنولوژی پیشرفته ای میخواد که ما نمیتونیم داشته باشیم؟
آیا برای ایران صرفه اقتصادی نداره روی هواپیماهای جت سرمایه گذاری کنه؟
ما که در صنایع موشک و ماهواره خوب پیشرفت داشتیم

دوست خوب من ساخت موتور هواپیما آنهم از نوع جت بسیار بسیار حساس و نیاز به پیشرفت علمی بالایی دارد و قابل مقایسه با موتور های موشک نیست زیرا موتور موشک برای یک پرتاب ساخته می ود ولی موتور جت برای سالیان دراز پرواز آنهم همراه با مسافر.در ضمن هزینه این کار بسیاتر زیاد و به میلیارد دلار می رسد که عملا صرفه اقتصادی ندارد وگرنه کشورهای پیشرفته تر از ما زودتر اقدام می نمودند.

احمد دوشنبه 4 شهریور 1387 ساعت 03:04 ب.ظ

سلام
آنتونوف 124 کجایی است؟
آیا ما نمیتوانیم بخریم برای کارگو؟

با توجه به هزینه ها و اینکه این هواپیما برای ماموریت های ویژهای ساخته شده عملا دلیلی برای خرید آن وجود ندارد.در ضمن کار حمل تعداد زیادی از قطعات نیروگاه هسته ای بوشهر ار روسیه به ایران با این وسیله انجام شد.پاسخ معما ما این نبود دوست گل مل

احسان دوشنبه 4 شهریور 1387 ساعت 04:04 ب.ظ

سلام
این لینک رو راجع به سانحه بیشکک تو بلاگتون بدارید:
http://aviation-safety.net/database/record.php?id=20080824-0

مرسی

محمد رضا محرری سه‌شنبه 5 شهریور 1387 ساعت 12:45 ق.ظ http://boeing747.blogfa.com

سلام دوست عزیز. تا جایی که مشخصه و من می بینم یه ام دی داره میره تو یه آنتونوف 124. فکر کنم که این هواپیما برای اون هواپیما! جا به اندازه کافی داشته باشه. من ان شا الله برای شما ابعاد این دوتا هواپیما رو در میارم ببینم چی میشه!

محمد رضا عزیز ممنون از پاسخ شما .جواب را در وبلاگ قرار خواهیم داد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد