مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

سقوط هواپیمای قرقیزستان در مسیر ایران

تصویر



http://www.airliners.net/photo/Pamir-Ai ... 1334834/M/

 
یک فروند هواپیمای مسافربری قرقیزستان که از بیشکک عازم فرودگاه امام خمینی در تهران بود، سقوط کرده است.
این حادثه در نزدیکی فرودگاه اصلی قرقیزستان رخ داده است. در نزدیکی محل سقوط یک پایگاه نظامی آمریکا وجود دارد که تیم امدادی به محل حادثه فرستاده است.

یک مقام وزارت بهداشت قرقیزستان گفته است که هفتاد و یک نفر در این سانحه کشته شده اند. حال دو نفر از زخمی شدگان نیز وخیم گزارش شده است.

مدیر ترمینال فرودگاه امام خمینی در تهران به خبرگزاری ایرنا گفته است که در میان مسافران این هواپیما، ایرانی نیز بوده است.

رضا جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری ایران نیز در واکنش به این خبر گفته است بررسی این سانحه از نظر قوانین هوانوردی در حیطه مسئولیت سازمان هواپیمایی کشوری ایران نیست.

او گفته که رئیس سازمان هواپیمایی کشوری به علت احتمال وجود مسافر ایرانی در این پرواز، دستور تشکیل ستاد بررسی برای پاسخگویی به مردم را صادر کرده است.

گزارش ها حاکی از آن است که در این سانحه حدود بیست و پنج مسافر جان سالم به در برده اند.

یک افسر نظامی آمریکا در قرقیزستان نیز خبر سقوط هواپیما را تائید کرده است. آمریکا در نزدیکی این فرودکاه یک پایگاه نظامی در اختیار دارد.

یک مقام در فرودگاه بیشکک گفته است که خلبان هواپیما ده دقیقه پس از برخاستن به برج مراقبت گفت که هواپیما مشکل فنی دارد و باید به فرودگاه برگردد.

وزارت کشور قرقیزستان گفته است که این هوپیما هفت خدمه داشت. گزارش های رسانه ای حاکی از آن است که هواپیما در پنج کیلومتری فرودگاه سقوط کرده است.

گزارش شده که این هواپیمای بوئینگ در اختیار شرکت هواپیمایی "ای تک" قرقیزستان بود اما توسط شرکت هواپیمایی آسمان ایران اداره می شد. این شرکت هواپیمایی طبق فهرستی که ژوئیه امسال اتحادیه اروپا آن را منتشر کرد، از پرواز به کشورهای این اتحادیه منع شد.

مجله هوایی نهایت تاسف خود را از حادثه رخ داده اعلام داشته و کشته شدن مسافرین این پرواز بخصوص ایرانیان عزیز را تسلیت و تهنیت عرض می نماید. به علت مشکلاتی که در تنظیمات وبلاگ روبرو شدیم نتوانستیم در زمان مناسب این خبر را به اطلاع شما بزرگواران برسانیم که از این بابت نیز تاسف خود را اعلام می داریم.در حال حاضر نیز وبلاگ با مشکلاتی روبرو شده که کار را برای ما کمی دشوار ساخته ولیکن ما نهایت تلاشمان را خواهیم کرد تا بدون وقفه به اطلاع رسانی و بروز سازی وبلاگ بپردازیم با اینحال احتمال ایجاد وقفه و اختلال در پاسخ به نظرات و ویرایش مقالات وجود دارد که بازهم از شما بزرگواران معذرت خواهی می نمائیم.سربلند باشید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد