مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

پرواز 5 هواپیمای «ایران 140» بزودی در کشور

وزیر راه و ترابری با اشاره به آماده تحویل بودن 5 فروند هواپیمای «ایران 140» ساخت داخل گفت: این هواپیماها برای پرواز در مسیرهای کوتاه حداکثر تا یک ساعت و نیم مناسب می‌باشد.

حمید بهبهانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با اشاره به آخرین وضعیت استفاده از هواپیمای ساخت داخل «ایران 140» اظهار داشت: سفارش ساخت 10 فروند آن داده شده بود که 5 فروند آن آماده تحویل است.
وی افزود: این هواپیماها برای مسیرهای کوتاه حداکثر تا یک ساعت و نیم مناسب می‌باشد. ظرفیت آن نیز حدود 52 مسافر است.
به گفته وی، شرکت‌های هواپیمایی ایران ایر و یا ایران ایرتور در درجه اول و یا بخش خصوصی در صورت تمایل می‌توانند از این هواپیما‌ها استفاده نمایند.
به گزارش فارس، قرارداد ساخت این نوع هواپیما در داخل با وزارت دفاع منعقد شده است. در حال حاضر 20 درصد از هواپیمای 52 نفره ایران 140 در داخل کشور ساخته می‌‏شود و براساس قرارداد ‏میان شرکت هسا و شرکت آنتونوف، این هواپیما در سه نوع مسافری، باری و گشت دریایی تولید خواهد شد.

این گزارش حاکی است: مصرف سوخت و هزینه کم تعمیر و نگهداری به علت عدم نیاز به سرویس‌‏های کامل دوره‌ای، توانایی فرود و برخاست در شرایط اضطراری در باندهای خاکی و توانایی پرواز در ارتفاع 16 هزار پایی با یک موتور از ویژگی‌‏های ممتاز این هواپیما به شمار می‌‏رود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد