مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

تصمیم برای فروش موشک 300- S به ایران(حکایتی خواندنی)

 رییس مرکز تحقیقات استراتژیک و تکنولوژی روسیه، فروش سیستم موشکی مدل 300- S  به ایران در شرایط فعلی را قدمی منطقی توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری "ریا نووستی" روسیه، روسلان پوخوف، رییس مرکز تحقیقات استراتژیک و تکنولوژی این کشور گفت: در حالی که آمریکا و غرب در مسایل اوستیای جنوبی و اوستیا دخالت می کنند، انجام تعهد فروش سیستم دفاع موشکی به ایران را می توان برداشتن قدمی منطقی خواند.

بنا به نوشته این خبرگزاری، آمریکا و اسراییل با شنیدن خبر فروش سیستم موشکی 300- S زمین به هوا به ایران که می تواند کشورمان را برای دفاع مقابل هرگونه حمله هوایی مخصوصا به تاسیسات اتمی ایمن سازد، شدیدا عصبانی شدند.

پوخوف در این مورد به "ریانووستی" گفت: زمانی که روسیه و غرب رابطه خوبی داشتند، امکان متوقف ساختن روند تبادل موشک زمین به هوای 300- S بود اما در حال حاضر برای ادامه دادن معامله نظامی با ایران حاضر هستیم.

در همین رابطه، حسن قشقاوی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان نیز گفته بود که سیستم موشکی ایران کاملا وابسته به متخصصان ایرانی است و هیچ موشک مدل 300- S روس نیز تحویل ما نشده است.
نظرات 2 + ارسال نظر
هومن جمعه 15 شهریور 1387 ساعت 01:28 ق.ظ

این روسها به هیچ عنوان قابل اعتماد نیستند.
البته در شرایط فعلی بدست آوردن این سیستم پدافندی دور از انتظار نیست.. به شرطی که مسئولین مربوطه از فرصت بدست آمده به بهترین شکل بهره برداری کنند..که این حرکت از مسئولین دور از انتظاره....طبق معمول...!!!

ه کشوری در اعمال سیاست های که پیش می گیرد تنها یک هدف دارد و ان هم منافع کشور خود می باشد.روسها نیز دقیقا از این پارامتر تبعیت می کنند.نکته جالب این است که همین منافع سبب شد چین همپیمان همیشگی روسها که قدرت نظامی خود را ۱۰۰٪ وامدار روسهاست در اجلاس شانگهای از اقدام روسیه در حمله به گرجستان پشتیبانی نکرد و از آن به سرعت گذشت.چرا؟زیرا منافع حاکمیت چین این روزها بقدری با منافع کشورهای غربی گره خورده که هرگونه نسنجیده عمل کردن می تواند ضربات سنگینی بر پیکره اقتصاد این اژدها وارد کند.سیاست مداران کشور ما نیز باید بیش از اینها زیرکانه عمل کنند و بدون وامگیری از کشور خاص موقعیت کشور عزیزمان ایران را در منطقه استحکام بخشند.

مهدی چهارشنبه 17 مهر 1387 ساعت 09:19 ق.ظ

سخنگوی دولت گفت ما روابط خوبی باروسیه داریم (درپاسخ به سوال درباره ی خرید اس300)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد