مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

فروش سپر دفاعی موشکی 7 میلیارد دلاری آمریکا به امارات

دولت بوش، قصد فروش یک سیستم پیشرفته دفاع موشکی به ارزش هفت میلیارد دلار به امارات عربی متحده را دارد که امارات نیز می‌تواند از آن برای دفاع از خود استفاده کند.

به گزارش سرویس بین‌الملل «تابناک» به نقل از «رویترز»، منابع آگاه از نشست‌های برگزار شده در این زمینه اعلام کرده‌اند که پنتاگون قصد ارایه این طرح را به کنگره آمریکا دارد؛ نخستین مورد، فروش پایانه دفاعی منطقه‌ای با ارتفاع زیاد «تاد» (THAAD) است.

این گزارش می‌گوید، سیستم «تاد» در شرکت «لاکهید مارتین»، از شرکت‌های برجسته نظامی آمریکا ساخته شده که سیستم راداری آن را نیز تحت پوشش دارد. کنگره آمریکا پس از دریافت طرح دولت، سی روز فرصت دارد تا نظر خود را درباره آن اعلام کند که تقریباً هیچ گاه چنین طرح‌هایی را رد نکرده است.

یکی از اعضای کنگره در این باره گفته است: در هر صورت، فرستادن سیستم‌های تاد، ماه‌ها به طول خواهد انجامید و ممکن است بیش از یک سال نیز طول بکشد.
بنا بر این گزارش، قرارداد تولید دو سیستم اول آتش تاد در اواخر سال 2006 به شرکت لاکهید مارتین واگذار شده بود.
همچنین قرار است، نخستین واحد این سیستم، در ماه اکتبر به ارتش آمریکا تحویل داده شود.

«منث کژمان» یکی از کارشناسان منطقه خلیج فارس و سرویس تحقیقاتی کنگره اظهار کرد: امارات با توجه به توانایی‌های موشکی ایران، علاقه‌مند به داشتن یک سیستم پیشرفته دفاع موشکی و پدافندی بوده است.

وی گفت: امارات سال‌هاست نگران انتقام ایران در صورت حمله نظامی آمریکا یا اسرائیل به تأسیسات اتمی این کشور است.
وی افزود: امارات می‌تواند هدف جذابی در این زمینه باشد، چرا که میلیاردها دلار در ساخت و سازهای خود سرمایه‌گذاری کرده است.

«کرگ فنببر» از مقامات شرکت «لاکهید مارتین» نیز اعلام کرده که چندین کشور خواستار خریداری سیستم تاد شده‌اند، چرا که توانایی پوشش منطقه وسیعی را دارد و در آزمایش‌های اخیر نیز موفقیت چشمگیری داشته است. وی افزود: شرکت ما آینده‌ای بسیار قدرتمند را در بازار بین‌المللی برای این سیستم پیش‌بینی می‌کند.

تاد نخستین سیستمی است که برای دفاع در برابر موشک‌های کوتاه‌برد و میان‌برد و دوربرد در داخل و خارج اتمسفر طراحی شده است.
این شرکت اعلام کرده که این سیستم دفاعی موشکی از موشک‌های پاتریوت هم در درون خود استفاده می‌کند که به این ترتیب توانایی ایجاد سپری چندلایه برای تضمین از بین بردن تهدید دارد.

چندین سیستم مشابه هم بر روی زمین، آب و در ارتفاع بالا برای تقویت سپر موشکی آمریکا در برابر حملات موشکی که می‌تواند شیمیایی، ‌بیولوژیک یا اتمی باشد، ‌در دست ساخت است.

یکی از اعضای کنگره در این مورد گفت: این قرارداد 7 میلیارد دلاری با امارات شامل هدایت شونده‌های ضد موشک، سیستم پرتاب‌کننده، کنترل آتش و سیستم‌های مخابراتی، رادار و آموزش است.

این عضو کنگره افزود: این معامله پس از بحث‌های فراوان در میان مقامات رده بالای آمریکا در مورد نحوه تلفیق آن با طرح‌های پدافندی مرکزیت فرماندهی آمریکا برای خلیج فارس مورد موافقت قرار گرفته است.

گفتنی است، سیستم تاد برای محافظت از مناطق مسکونی و مراکز حساس خریداری می‌شود.

نظرات 1 + ارسال نظر
هومن سه‌شنبه 19 شهریور 1387 ساعت 11:42 ب.ظ

امارات متحدهء عربی سالهاست که بی سروصدا مشغول تجهیز نظامی خود با مدرنترین سلاحها است...
وجود جنگندههای میراژ ۵-۲۰۰۰ و F-16E/F با جدیدترین سلاحها...بالگردهای AH-64D لانگبو..انواع پرنده های بی سرنشین با مداومت پروازی بالا..یک شبکهء انتقال اطلاعات تاکتیکی پرسرعت بین مراکز فرماندهی مستقر در سراسر کشور که توسط ماهواره پشتیبانی میگردد...بالنها و ایستگاهای رادار و ....
اکنون نیز سیستم پدافند تاد که آخرین حلقه برای تکمیل پیشرفته ترین و منحصر بفردترین شبکهء نظامی هوایی در سطح یک کشور کوچک است..!!
تمام سرمایه گذاریهای این شیوخ کوچک برای یک هدف است...ایران..!!
چه باید کرد؟

دقیقا با نظر شما موافقیم.امارات بصورت کاملا سری و بدون تبلیغات در حال تجهیز به پیشرفته ترین اقلام نظامی است که میتواند نشان دهنده افکار پلید این کشور نسبت به کشور ما بخصوص جزایر ایرانی خلیج فارس باشد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد