مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مانور مشکوک در حاشیه مرزهای ایران

مانور هوایی ترکیه با حضور جنگنده‌هایی آمریکا و رژیم صهیونیستی با نام "عقاب آناتولی" در "قونیه" این کشور آغاز شد.
به گزارش فارس به نقل از روزنامه ملی گازته ترکیه ، با وجود مخالفت‌ها و واکنش‌های کشورهای منطقه و افکار عمومی ترکیه برای چندین بار طی‌ سالهای اخیر مانور هوایی ترکیه با حضور 16 فروند جنگنده اف16 آمریکا ، 5 فروند جنگنده اف15 و 5 فروند جنگنده اف16 اسرائیل و نیز 2 فرونده جنگنده "آواکس" ناتو به همراه جنگنده‌هایی از خود ترکیه ، در پایگاه هوایی آناجت قونیه برگزار می‌شود و تا نوزدهم سپتامبر ادامه خواهد داشت.


این رزمایش سومین مانور مشترک ترکیه با رژیم صهیونیستی و آمریکا در سال جاری میلادی به شمار می‌رود که با نام " عقاب آناتولی" در قونیه برگزار می‌شود. اولین دوره از مانور "عقاب آناتولی" از تاریخ 28 آوریل الی 16 می سال جاری و دومین دوره این مانور از 9 ژوئن الی 20 ژوئن با مشارکت ترکیه ، آمریکا ، اردن ، امارات متحده عربی و ناتو برگزار شده بود.

در همین حال این روزنامه در واکنش به این مانور هوایی نوشت : جنگنده‌های آمریکا که عراق را بمباران می‌کنند و جنگنده‌های اسرائیل که فلسطین را بمباران می‌کنند در این مانور شرکت می‌کنند.


این روزنامه افزود: آمریکا و اسرائیل که به دلیل بحران بر سر عملیات‌هایی هوایی در شمال عراق درمانور سال گذشته شرکت نکرده بودند، امسال تغییر عقیده دادند.


"اویا آک‌گوننچ" عضو شورای اداری حزب سعادت ترکیه با طرح این سئوال که "اسرائیلی که در زمان شاه در خاک ایران مانور برگزار می‌کرد حالا چرا در ترکیه مانور‌های طولانی برگزار می‌کند؟" واکنش نشان داد.


وی همچنین گفت: جنگنده‌های اف16 اسرائیل که لبنان و فلسطین را بمباران می‌کنند یک بار دیگر در آسمان‌های قونیه، شهر مولانا، مانور برگزار می‌کنند. جنگنده‌های اسرائیل و آمریکا با پرواز چند روزه در فضای 20 هزار کیلومتر مربعی ، نحوه ریختن بمب بر سر مسلمانان را تمرین می‌کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد