مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

هفتمین سالگرد ‌‌واقعه ۱۱ سپتامبر(مشکوک و تلخ)

فردا مصادف است با 11 سپتامبر 2008، هفتمین سالگرد "بزرگترین حمله‌ی تروریستی" در تاریخ آمریکا.

یک عملیات از پیش تعیین شده و استثنایی

آنچه در 11 سپتامبر اتفاق افتاد یک عملیات پیشرفته و پیچیده بود. چنین عملیاتی به تکنولوژی جدید و آمادگی‌های لازم که کمتر از یکسال نمی‌باشد، نیاز دارد. به طور قطع انجام چنین عملیاتی با مشارکت صدها همدست و شریک صورت می‌گیرد.

به ندرت اتفاق می‌افتد که تاریخ به نحوی بسیار شگفت‌انگیز و با چنین تاثیر چشمگیری بر پخش زنده‌ی تلویزیونی، دستخوش تحولی ماندگار شود.

گستردگی و وسعت حملات 11 سپتامبر به خاک ‌آمریکا بسیار تکان دهنده و برای میلیون‌ها انسانی که از اقصی نقاط جهان تصاویر مربوط به این حملات را مشاهده می‌کردند کاملا آشکار بود. توصیف 11 سپتامبر 2001 به عنوان روزی که چهره‌ی جهان را تغییر داد دیگر تبدیل به یک کلیشه شده است اما هستند مورخانی که همچنان در مورد تاثیر این حملات به عنوان نقطه‌ی عطفی سرنوشت ساز و یا اپیزودی استثنایی در تاریخ جهان به بحث و قضاوت می‌پردازند.

فرانسیس فوکویاما، استاد برجسته‌ی دانشگاه جان هاپکینز در ایالات متحده و بانی نظریه‌ی "پایان تاریخ" معتقد است: "همگان می‌گویند که این رویداد -حملات 11 سپتامبر- آمریکا را برای همیشه متحول ساخت اما به نظر من چنین دیدگاهی بی‌معنی و بی اساس است. معلوم نیست کسی که چنین دیدگاهی دارد جز این که واقعه‌ی 11 سپتامبر را برای مدت طولانی از یاد نخواهد برد منظور دیگری هم دارد یا خیر."

لرد رابرت بلیک، استاد دانشگاه و مورخ بریتانیایی می‌گوید: نمی‌دانم که این رویداد چگونه در قالب دیگر تحولات تاریخی گنجانده می‌شود اما حملات 11 سپتامبر یک اقدام استثنایی و منفرد بود؛ اقدامی که توسط یک جامعه‌ی سری و مخفی صورت گرفت.

حادثه 11 سپتامبر دارای ابعاد بسیار مهم پیچیده‌ای می‌باشد. در بعد داخلی، ایالات متحده که با بهر‌گیری از ابزار پیشرفته و تقویت سازمان سیا چنین القا می‌کرد که هیچ خطری نمی‌تواند امنیت این کشور را آسیب بزند یکباره گرفتار مصیبت بزرگی شد. در بعد بین‌المللی نیز دولت نظامی‌گرا و جنگ طلب جورج بوش فرصت مناسبی برای تحقق برنامه‌های از پیش طراحی شده خود در نقاط مختلف به خصوص منطقه ژئوپلتیک و ژئواستراتژیک خاورمیانه را پیدا کرد و پس از مدتی با سوء استفاده از افکار عمومی و به بهانه دخالت طالبان در این فاجعه و حضور آنها در افغانستان این کشور را اشغال کرد.

با وجود گذشته هفت سال از این حادثه دلخراش هنوز نیز ناگفته‌های بسیاری در پشت پرده این حادثه قرار دارد که برای شناخت و پی بردن به این اسرار شاید باید سالهای طولانی منتظر ماند تا رازهای این حادثه فاش شوند. حادثه 11 سپتامبر نقطه عطفی برای پوشش اهداف واقعی آمریکا بود و به یکه تازی و یک جانبه گرایی روند سیاست‌های کاخ سفید شدت بخشید.

اگرچه دولت بوش از این واقعه سود بسیاری برد و مشکلات خود را پوشش داد و مخفی نمود اما هرگز ابهامات مربوط به این حادثه را برطرف نکرد شاید به نوعی می‌توان گفت که بوش از روی عمد در راستای رفع ابهامات مربوط به این حادثه گام برنداشت چون اگر پشت پرده این حوادث نمایان می‌شد قطعا خود بوش و دار و دسته‌اش عاملان این حادثه معرفی می‌شدند.

اکنون با گذشت هفت سال از وقوع حملات 11 سپتامبرهنوز در خصوص علت نابودی برج‌های آسمان‌خراش تجارت جهانی در قلب نیویورک آن هم بدون هیچ گونه مقاومتی، پرسش‌های بی‌شماری بدون پاسخ باقی مانده است، از جمله این پرسش‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که چرا آژانس‌های اطلاعاتی جهان از انجام تحقیقات درخصوص ابهامات و تناقضات فراوان در رابطه با حملات 11 سپتامبر طفره می‌روند؟

این مسائل باعث شده که بسیاری از افکارعمومی در جهان و حتی خود آمریکایی‌ها به سناریوی 11 سپتامبر به دیده‌ی شک و تردید بنگرند و به طبع خواستار تحقیقات مجدد در این باره شده‌اند. جورج بوش، رییس‌جمهور ‌آمریکا در مبارزات انتخاباتی خود در سال 2004 با تکیه بر اقدام جهت جلوگیری از وقوع حملات مشابه و امن‌تر کردن آمریکا زمام امور را مجددا در دست گرفت اما جدیدترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که مردم آمریکا معتقدند که کشورشان به دنبال حملات 11 سپتامبر و جنگ در عراق امن‌تر نشده است.

واقعه‌ای که روز 11 سپتامبر گریبان‌گیر آمریکا شد، تازیانه‌ای بود بر پیکر دولت‌مردان این کشور که حقوق بشر را نادیده گرفته بودند؛ گو این که قوانینی تحت عنوان مبارزه با تروریسم وضع کردند که در هفت سال گذشته نتوانسته‌ ملاک و معیار چیزی باشد.

هم‌اکنون در ایالات متحده آمریکا هر فرد مظنون به تروریسم را بی‌هیچ اتهامی و به نام دموکراسی در کشوری که ادعا می‌کند آزادترین نقطه جهان است به زندان می‌اندازند.

در ایالات متحده آمریکا جورج بوش هر مظنونی را دشمن خود فرض می‌کند و برای بقای خود کمر به نابودی او می‌بندد.

پس از حملات 11 سپتامبر تمامی رهبران جهان به نحوی انجام حملات را محکوم کردند، مگر صدام که انجام این حملات را "ثمره‌ی جنایات آمریکا علیه بشریت" خواند.  

نظر وبلاگ:به نظر این وبلاگ واقعه ۱۱ سپتامبر  طرح بسیار پیچیده سازمان سیا بود که الحق در اجرای آن بی نظیر عمل کردند.از یک سو آمریکا را که بزرگترین رژیم طرفدار تروریسم است یک کشور مظلوم و تروریسم زده جلوه دادند و سعی کردند با این حرکت جنایات بی پایان خود را سرپوش بگذارند از سوی دیگر با متهم ساختن اسلام و مسلمین قلمرو اسلام را به خاک و خون کشیدند و به بهانه مبارزه با تروریسم به کشورهای زیادی حمله ور شدند و تمامی قوانین حقوق بشر و سازمان ملل را زیر پا گذاشتند.البته در این لشکر کشی آنها به فکر منافع خود نیز بودند از جمله نفت و گاز منطقه که تا سالیان دراز می تواند رشد اقتصادی یانکی ها را تضمین کند. 

آیا در زمان قبل از اتفاق ۱۱ سپتامبر تروریسم وجود نداشت؟یا یانکی ها علاقه ای برای از بین بردن تروریست ها نداشتند؟ وهزاران هزار سوال دیگر

 

ممنون خواهیم شد نظرات شما دوستان رابا هر نوع دیدگاه در مورد رویداد ۱۱ سپتامبر جویا شویم.

نظرات 3 + ارسال نظر
حرفه ای ترین جامعه مجازی ایرانی ها پنج‌شنبه 21 شهریور 1387 ساعت 07:25 ب.ظ http://www.oko.ir

جای قلم توانای شما در حرفه ای ترین جامعه مجازی ایرانی ها خالی ست...

هومن پنج‌شنبه 21 شهریور 1387 ساعت 10:13 ب.ظ

به نظر من واقعه ۱۱ سپتامبر کلید آغاز پروژه برخورد تمدنها بر اساس نظریه ساموئل هانتینگتون یهودی نظریه پرداز بزرگ غرب بود که در آن برخورد سه تمدن بزرگ غرب،اسلام و کنفسیوسی پیش بینی شده بود..!!
با توجه به قدرت بسیار چین در عرصه بین المللی و نظامی، تمدن اسلامی به عنوان گزینهء سهل الوصول تر..!! انتخاب شد تا جای رقیب از هم پاشیدهء دوران جنگ سرد یعنی اتحاد جماهیر شوروی را پر کند زیرا آمریکا برای سرپا نگاه داشتن امپراتوری عظیم اقتصادی و نظامی خود همواره به یک تهدید خارجی محتاج است..!!
اسلام رادیکالی به رهبری اسامه بن لادن(عامل سیا در هنگام هجوم ارتش سرخ به افغانستان)انجام مرحله دوم پروژه که همانا بر عهده گیری غیر مستقیم عملیات 11 سپتامبر بود را بر عهده گرفت..مرحلهء اول پیشتر با همکاری موساد توسط سیا انجام شده بود و هواپیماها با موفقیت به برج های تجارت جهانی برخورد کرده بودند..!! ساختمان پنتاگون هم با بمبی منهدم شد تا اثر برخورد یک بوئینگ757 به صورت ناشیانه ای شبیه سازی شود..!!
به این ترتیب جهان اسلام به عنوان دشمن جدید معرفی شد.هالیوود مسئولیت جدیدی را به عهده گرفت تا افکار عمومی واژهء تروریسم را فرد مسلمان منفجر شونده !! معنی کند.
افغانستان و عراق اشغال میشوند..ایران و سوریه به طور جدی تهدید میشوند..لبنان مورد هجوم اسراییل قرار میگیرد..سودان در دارفور مورد هدف قرار میگیرد..پاکستان برای حفظ ثبات خویش دست و پا میزند ولی بی نصیب نمی ماند..حزب حاکم اسلامگرای ترکیه تهدید میشود..حتی عربستان سعودی متحد نزدیک کاخ سفید از جانب یک ژنرال عالی رتبه ارتش آمریکا تهدید به حملهء هسته ای به مکه مکرمه در صورت تکرار حملاتی نظیر 11 سپتامبر می گردد..مصر مثل همیشه تبعیت میکند..و...
قدرتهای دیگر جهان را چه کردند..؟؟
روسیه را با دست اندازی به حیاط خلوتهایش سرگرم کردند..پیوستن کشورهای عضو پیمان منحلهء ورشو به پیمان اتلانتیک شمالی ناتو....انقلابهای رنگین در گرجستان و اکراین..ایجاد سپر موشکی در لهستان و موارد دیگر از به بازی گرفتن روسیه احیا شده در این حوزه حکایت دارد.
چین به حال خود رها شد تا به رشد اقتصادی خود ادامه دهد..این خود بهترین سر گرمی برای چین مشتاق به پیشرفت است..البته گاهی توسط تایوان بر اژده های سرخ فشار می آورند تا پایش را از گلیمش دراز نکند..!!
فرانسه و آلمان هم که نخودی محسوب میشوند و انگلستان و ژاپن هم بخشی از هزینه ها را تقبل میکنند..!
این است نظم نوین جهانی..!!

هومن عزیز بسیار ممنونیم از تحلیل زیبا و متفکرانه تان.ما نیز می خواستیم همین را بیان کنیم ولیکن الحق نظر شما بسیار شیوا و رسا بود.متشکریم

مزداویچ جمعه 22 شهریور 1387 ساعت 12:28 ق.ظ

از شما بعیده وارد این مسایل بشی....بلاحره هر چی بود حال تمومی مسلمونا رو گرفت و همشون رو وحشی نشون داد..ما مسلمونا همیشه قربانی این عربها میشیم....

مزداویچ عزیز در اینکه همواره اعراب خیانت های تاریخی به اسلام و مسلمین کردند شکی نیست اما آیا خود شما اعراب را بانی انجام این حادثه می دانید؟کمی ساده اندیشی نیست؟
آیا یک عده جوان عرب می توانند به آمریکا روند و آموزش خلبانی ببینند و در یک اقدام برنامه ریزی شده و هماهنگ چندین هواپیما را در مسیر های مختلف سرقت کرده و به مراکز حساس و از قبل پیش بینی شده بزنند.پس ماموران امنیتی و سازمانهای جاسوسی و اطلاعاتی آمریکا و غرب به مرخصی رفته بودند.آیا حمله به پنتاگون با آن چتر دفاعی امکان پذیر بود.در روز حادثه بنابر اطلاعات خود غربی ها بیش از ۲۰۰۰ نفر از یهودی ها در سر کار خود در برج های تجارت جهانی حاضر نشدند.دلیل آن چه بود؟و هزاران سوال دیگر؟
نظر شخصی ما این است که این طرح بسیار حساب شده از سوی خود غربی ها برنامه ریزی شده بود و برای انجام آن نیاز به ایجاد یک دشمن فرضی بودند که برخی اعراب جاهل داوطلبانه خود را در دامان این دوستان قرار دادند و بدون اینکه بدانند چه بازی انجام می دهند شروع به بازی کردند.
دوست خوب ما ممنونیم که اظهار نظر فرمودید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد