مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

افزایش فرودهای اضطراری در کنار تأخیرهای پروازی

فرودهای اضطراری هواپیماها به دلایل مختلف از جمله نقص فنی، از مشکلاتی است که این روزها علاوه بر تاخیر در پروازها، مسافران خطوط هوایی را به شدت می‌آزارد.

به گزارش خبرنگار «تابناک»، در این میان تأخیر در پروازها به دلیل نقص فنی و یا فرود اضطراری هواپیماها، از استرس، ترس و نگرانی زایدالوصفی برخوردار است؛ چرا که هر کدام از این گونه فرودهای اضطراری و تأخیر‌های ناشی از نقص فنی، در صورتی که با موفقیت انجام نشود می‌تواند فاجعه‌ای دردناک به بار آورد.

بالا بودن ساعت پرواز هواپیماهای مختلف، کمبودهای موجود در ناوگان هوایی کشور و فرسوده و قدیمی بودن بسیاری از هواپیماهای مورد استفاده، از دلایلی است که می‌توان با درایت مسئولان هوایی کشور، حتی با وجود تحریم‌های اعمال شده، آنها را مهار کرده و با خرید و تجهیز ناوگان هوایی کشور به هواپیماهای جدید از بروز و ادامه چنین مشکلاتی جلوگیری کرد.

بنا بر این گزارش، یکشنبه گذشته خلبان هواپیمای بوئینگ 747 به مقصد مالزی پس از نیم ساعت پرواز اعلام کرد که به دلیل افت فشار کابین مجبور به بازگشت و فرود اضطراری است. همین مشکل سبب شد تا خلبان بنزین خود را تخلیه و قصد نشستن در فرودگاه حضرت امام را کند که به دلیل مشکلاتی، در لحظه فرود دوباره اوج گرفته و در فرودگاه مهرآباد می‌نشیند.

این در حالی است که تکان‌های شدید و وقایع دلهره‌آور، سبب می‌شود تا بسیاری از مسافران از ادامه سفر خودداری کرده و بار خود را پس بگیرند و عده‌ای نیز بعد از 3 ساعت، دوباره با همان هواپیما به پرواز خود ادامه دادند.

نکته جالب توجه اینکه در هفته‌های اخیر این چندمین بار است که در مسیر تهران ـ مالزی چنین اتفاقاتی افتاده و مسافران را نگران نموده است.

گفتنی است، در چند روز گذشته مدیر فرودگاه بین‌المللی امام خمینی که آمار این قبیل مشکلات در آن زیاد است، به دلایلی که فهمیدن آنها چندان مشکل نیست از کار برکنار و شخص دیگری جانشین وی شده است هرچند که بخش سذویس و نگهداری هواپیما ها به عمده خود شرکت های هواپیمایی می باشد.

نظرات 6 + ارسال نظر
هومن پنج‌شنبه 21 شهریور 1387 ساعت 07:38 ب.ظ

لیلا جمعه 22 شهریور 1387 ساعت 06:04 ب.ظ

با مرگ بر آمریکا همه چیز حل خواهد شد!

نه بابا .با مرگ بر خودمان هم گفتن مشکلی حل نخواهد شد!!!

فرنام شنبه 23 شهریور 1387 ساعت 09:28 ق.ظ

به یزدان که گر ما خرد داشتیم کجا این سرانجام بد داشتیم
در یک محله زندگی کردن لازم هست که به شرایط آن محل و ساکنین آن احترام بگذاریم . در دنیای به این بزرگی اگر هر کسی ساز خود را بزند سنگ روی سنگ دوام نمی آورد (استفاده کردن ایران در دوران جنگ با تازیان از هواپیمای مسافربری در مصارف نظامی و شکستن قانون منع استفاده از هواپیماهای مسافربری در موارد و منافع نظامی از قبیل سوخت رسانی به هواپیماهای جنگی عمده ترین دلیل تحریم ایران هست که کسی از آن حرفی به میان نمی آورد و کسی هم دنبال علت نمی گردد علت مورد حمله قرار گرفتن هواپیمای ایرانی توسط ناو هواپیما بر هم نزدیک شدن به حریم هوایی ناو و خارج شدن از مسیر بین المللی بود البته تا نفر آخر به پول ایران 20 برابر پول خونشان را گرفتند )

فرنام عزیز
آیا دیگران هم به این نظم جهانی احترام می گذارند؟و یا این نظم جهانی فقط برای عده معدودی بکار می رود؟آیا این همان عدالت و مساوات میان انسان هاست؟قطعا این چنین نیست
در مورد استفاده از هواپیماهای مسافربری و یا غیر نظامی هم باید گفت اگرچه آن را آن طور که شما می فرمائید قبول نداریم (استفاده از هواپیماهای مسافربری را) ولیکن آیا در آن شرایط سخت و دشوار و محاصره همه جانبه می توانستیم با هرکولس هایمان به چین یا کره شمالی یا لیبی برویم و اسکاد بی و کلاش و انواع تجهیزات دیگر را وارد کنیم؟آیا امکان پذیر بود.در ضمن ما از هواپیماهای کارگو برای این مقاصد استفاده کردیم اما جهت اطلاع باید بدانید وظیفه انتقال افراد مشکوک به تروریست بودن توسط عوامل سیا با استفاده از هواپیماهای مسافربری به کشورهای اروپای شرقی صورت می گرفت تا انعکاسی از آن بوجود نیایید و هزاران مورد دیگر که ما بی اطلاعیم.
آیا واقعا هواپیمای مسافربری به حریم ناو نزدیک شده بود؟آیاحریم ناو آمریکائی خلیج فارس است؟آیا رادارهای ناو توان تشخیص نوع هواپیما را نداشتند؟اگر هم ادله شما صحیح باشد آیا این عمل صحیح بود که ناخدای ناو مدال افتخار گرفت چون هواپیمایی پر از مسافر را نابود کرد ؟و هزاران آیا دیگر...
شاد باشی

سعید یوسفی یکشنبه 24 شهریور 1387 ساعت 01:32 ق.ظ http://www.airlines.persianblog.ir

سلام
وبلاگ قشنگی دارین اگه وقت کردین به وبلاگ من هم سر بزنین البته من یه وبلاگ دیگه هم دارم که آدرسشو براتون می نویسم :
www.violonmusic.persianblog.ir
اگه میشه منو با این دوتا آدرس لینک کنین
من هم شما رو لینک کردم
متشکرم

شاهین یکشنبه 24 شهریور 1387 ساعت 03:25 ب.ظ

سلام به دوست خوبم آقا محمد. خوب این فرود های اضطراری متاسفانه تو کشورمون داره به امری عادی تبدیل میشه...مثل نقص فنی هواپیماها....

شاهین عزیز به این ترتیب پیشبرویم بهترین راه سپردن پروازهای داخلی کشور به ایرلاین های خارجی است زیرا علیرغم تلاش شبانه روزی تکنسین های ایرلاین های داخلی ولیکن با توجه به کهولت و مستهلک بودن هواپیماها عملا تعمیرات نیز کارائی خود را از دست داده به طور مثال در چند ماهه اخیر شاهد بودیم تعداد زیادی از هواپیماهای تازه اورهال شده در اولین پرواز با مشکل از دست رفتن موتور مواجه شده اند.

اسی یکشنبه 24 شهریور 1387 ساعت 06:57 ب.ظ

سلام خسته نباشید.با قدرت به کارتون ادامه بدید.واقعا یکی از وبالگ های بسیار عالی در زمینه هوانوردی هستید.راستی خبری از خرید های نظامی ایران در بخش هوایی نشد؟
در ضمن به نظر شما آمادگی نیروی هوایی الان در چه وضعیتی است؟

اسی گل.ممنونم از محبت شما و سایر دوستان همیشگی وبلاگ.
فعلا در بحث خرید جنگنده خبر جدیدی بدست نرسیده اما در مورد خرید موشک و راکت بحث هایی در جریان است.
اسی گل اجازه بده در مورد توانایی نیروی هوایی کشورمان فعلا صحبت نکنیم.همواره بخند

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد