مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

فروش موشک‌های پیشرفته اس 300 کرواسی به ایران

همزمان با اظهار نظرات ضد و نقیض در رژیم اسرائیل، در مورد به دست آوردن سیستم پدافندی پیشرفته در ایران، یک پایگاه خبری در زاگرب گزارش داد کرواسی موشک‌های پدافندی پیشرفته اس 300 را به ایران فروخته است.

به گزارش سرویس بین‌الملل «تابناک»، «اورشلیم پست» با اعلام این خبر همچنین مدعی شده است که کشتی‌های لیبیایی در شهر بندری Kraljevica در انتظار انتقال این موشکها به ایران هستند.

این گزارش می افزاید: مقامات دفاعی اسرائیل این گزارش را تأیید نکرده‌اند اما اعلام کرده‌اند که کرواسی بعد از فروپاشی اتحاد شوروی موفق به دستیابی به موشک‌های اس 300 شده بود.

موشک‌های روسی اس 300 یکی از پیشرفته‌ترین سیستم‌های موشکی ضد هواپیمای چند هدفه در جهان امروز هستند و توانایی ردیابی 100 هدف به طور همزمان و نابودی 12 هدف آن در زمانی مشابه را داراند. این موشک‌ها بردی حدود 200 کیلومتر دارند و می‌توانند اهدافی تا ارتفاع 27 هزار متری زمین را آماج قرار دهند.

مقامات اسرائیلی دستیابی ایران به این موشک‌ها را تأیید نکرده‌اند، اما از روسیه خواسته‌اند تا از فروش این گونه موشک‌ها به ایران خودداری کند.

«رونن برگمان» یک نویسنده یهودی در کتابی که سه‌شنبه گذشته در آمریکا منتشر شد، مدعی شده که ایران در حال حاضر هم دارای موشک‌های اس 300 است. نسخه عبری این کتاب سال گذشته به چاپ رسیده است.

این نویسنده مدعی شده که ایران این موشک‌ها را از روسیه خریداری کرده است. وی همچنین در این کتاب ادعا می‌کند که در آگوست 2006 و در جریان جنگ اسرائیل و لبنان عکس‌های ماهواره‌ای اسرائیلی نشان دهنده تغییراتی در چندین منطقه ایران بودند که نشانه‌ای در مورد پیشبرد برنامه اتمی ایران بوده است و علاوه بر آن هم چندین سیستم پدافند موشکی به این نقاط اعزام شده است که موشک‌های جدید اس 300 بوده‌اند.

وی ادامه می‌دهد: در سپتامبر 2006 دست کم 26 موشک ضد هواپیما در اطراف سایت اتمی نظنز مستقر شده‌اند.

به گزارش «تابناک»، تلاش رسانه‌های غربی و رژیم اسرائیل حمله رسانه‌ای و خبرسازی بر محور خرید موشک‌های اس 300 در حالی انجام می‌گیرد که پیشتر و به دنبال درج برخی اخبار مبنی بر خرید محرمانه این نوع موشک توسط ایران از روسیه، مقامات دو کشور این اخبار را بی‌اساس دانسته بودند.
نظرات 1 + ارسال نظر
هومن دوشنبه 25 شهریور 1387 ساعت 12:10 ق.ظ

به نظر میرسد که سیستم پدافند هوایی S-300 در ایران کاملا" عملیاتی باشد..کاستن چشمگیر از حجم زنجیرهء حلقه های توپهای پدافند هوایی مسقر در کمربند جنوبی تهران(دشت ورامین) یعنی جایی که از حساسیت زیادی برخوردار است و به نوعی یک سه راه برای نیروهای مهاجم برای دسترسی به شرق تهران (مجتمع پارچین) مرکز تهران و غرب تهران(تاسیسات نفتی ..صنعتی..و فرودگاه)است می توانند نشان از استقرار این سیستم در کویر باشد جایی که به خاطر زمین هموار معبر خوبی برای نیروهای مهاجم پرواز کننده در ارتفاع پست است.. مشاهدهء پروازهای متعدد بالگرد های MIL-8 به سمت کویر نیز می تواند نشان از ارسال تدارکات برای یگانهای پدافندی مستقر در این منطقه باشد.
پیشتر توپهای ضد هوایی با آرایشی خاص و به فاصلهء حدود 300 متر از هم برای ایجاد یک دیواره آتش پدافند هوایی در این منطقه مستقر بود.
خوب است در مقاله ای به بررسی وضعیت پدافند هوایی تهران بپردازید.متشکرم.

هومن عزیز
دوست خوب وبلاگ
نظر شخصی ما نیز این است که این سیستم هم اکنون در کشور مستقر گردیده است.بماند در کجاها
لایه پائین خط پدافندی کشورمان را توپ های ضد هوایی تشکیل می دهند که اگرچه در مقابل جنگنده های پیشرفته چندان موثر نیستند ولیکن در ایجاد حجم زیادی از آتش و همچنین انهدام هواپیماهی بی سرشین و موشک ها موثر عمل می کنند همچنین از تور جنگ الکتورونیک نیز خارج اند از اینرو از آنها در اطراف مراکز حساس کشور به تعداد زیاد استفاده می گردد.
هومن عزیز برای تهیه مقاله در مورد پدافند هوایی تهان نیاز به دریافت اطلاعاتی است که بعضا از آنها آگاهی نداریم همچنین بدلیل مشکلات و تهدیدات پیشرو ترجیحا سعی می کنیم کمتر این مسائل را تحلیل نمائیم.
همواره لبخند بر لبانت باد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد