مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

حمایت از متخصصان ، صنعت هوایی به مرز خودکفایی

وزیر راه و ترابری در بازدید از آشیانه تعمیرات سنگین هواپیماهای فوکر گفت: متخصصان صنعت هوایی امروز کارهای بزرگی را انجام می‌دهند که باید از آنها حمایت کنیم تا به مرز خودکفایی نزدیک شویم.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار اقتصادی ایرنا، حمید بهبهانی در این مراسم که با حضور اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی برگزار شد، افزود:
انجام تعمیرات سنگین هواپیما در کشور نشان‌دهنده استفاده از ظرفیت نیروی انسانی و متخصصان برای حضور در این عرصه است.

وی تصریح کرد: متخصصان صنعت هوایی امروز کارهای بزرگ را بدون غرور و با دشواری انجام می‌دهند که باید از آنها حمایت کنیم تا به مرز خودکفایی نزدیک شویم.

همچنین وزیر راه و ترابری در این بازدید خواستار برقراری سیستم رزرو بلیت پروازهای شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی (هما) شد.

در این بازدید مدیر عامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی تصریح کرد:
آمریکایی‌ها صنعت هواپیمایی را در جهان قبضه کرده‌اند و به نوعی کار ساخت قطعه و موتور هواپیما در هر نقطه‌ای از جهان به آنها ارتباط پیدا می‌کند و می‌خواهند با این انحصار بر دولت‌ها فشار آورند.

سعید حسامی در ادامه گفت: آمریکایی‌ها این آرزو را در ایران به گور بردند و متخصصان با غیرت و توانمند کشورمان طی سال‌های پس از انقلاب نگذاشتند که صنعت حمل و نقل هوایی زمین گیر شود.

بهبهانی سپس افزود: جابه جایی ‪ ۲۰‬میلیون مسافر در سال گذشته توسط حمل و نقل هوایی افتخاری بزرگ است و امروز تعمیرات انواع هواپیماها از بوئینگ تا فوکر در داخل کشور انجام می‌شود که صرف نظر از صرفه جویی ارزی، خودباوری متخصصان را نشان می‌دهد.

همچنین در این مراسم رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تشکر از تلاش های کارکنان صنعت هوایی کشور ، گفت: در تاریخ کشور داشتن ‪ ۱۵۴‬هواپیما با ظرفیت ‪ ۱۰‬هزار صندلی بی‌سابقه است.

علی اکبر آقایی تاکید کرد: نمایندگان مجلس از هیچ گونه کمکی به متخصصان صنعت هوایی کشور در جهت رسیدن به خودکفایی دریغ نمی‌کنند.

در ادامه این مراسم مدیر شرکت هماتک که مجری انجام پروژه چک هواپیماهای فوکر ‪ ۵۰‬است، اظهار داشت: تاکنون برای انجام تعمیرات هواپیماهای فوکر ‪۵۰‬ در کشورهای اروپایی حدود ‪ ۷۰۰‬هزار یورو هزینه می‌شد که با انجام این امور در کشور هزینه‌ها به یک سوم کاهش خواهد یافت.

حسین استوار خاطر نشان کرد: این شرکت با هدف انجام تعمیرات هواپیماهای سبک و سنگین و در راستای اجرای اصل ‪۴۴‬قانون اساسی، استفاده بهینه از منابع انسانی ، سرمایه و جبران خلاء موجود ایجاد شده است که ظرفیت تعمیر ‪ ۱۰۰‬تا ‪ ۱۵۰‬فروند هواپیما را دارد.

گفتنی است که تعمیرات هواپیمای فوکر برای نخستین بار در کشور انجام می شود.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد