مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

جنگ ایران و آمریکا به روایت روس ها

 

 "اولگ آنتونف" در روزنامه روسی "نیزاویسمایا" در مقاله‌ای با عنوان "ایران چگونه حمله آمریکا را دفع کند" نوشت: آمریکایی‌ها اگر حمله‌ای به ایران ترتیب بدهند بی‌شک این حمله از نوع حمله "بدون تماس" خواهد بود تا خسارت‌ آمریکا به حداقل برسد.
این تحلیلگر روس به توان پاسخ ایران ایران اشاره و این پرسش را مطرح می‌کند که "حال ایران باید چه بکند؟"
آنتونف پاسخ می‌دهد: فقط یک راه باقی می‌ماند؛ عمل کردن بر اساس این اصل که اگر شما در موقعیتی نیستی که دشمن را نابود کنی تلاش کنید تا حداکثر کیفیت و دقت تسلیحاتی دشمن را کاهش بدهید. حال پرسش اینجاست که چگونه می‌توان از خسارات اصابت موشک‌های Tomahawk یا بمب‌هایی که از هواپیماها پرتاب شده‌اند، جلوگیری کرد؟
آنتونف می‌گوید: پاسخ ساده است. با استفاده از همان ابزار جنگ الکترونیک، ولی این بار با ابزاری که توسط ایران علیه تسلیحات آمریکایی بکار گرفته می‌شود. انحراف موشک‌ها و بمب‌های برنامه‌ریزی شده را باید افزایش داد. چگونه؟
بنا بر این گزارش، کاهش انحراف تسلیحات فوق دقیق مذکور از هدف تعیین شده با استفاده از سیستم‌های ردیابی ماهواره‌ای GPS تامین می‌شود. بر روی هر موشک و بمب یک گیرنده GPS تعبیه شده است که سیگنال‌هایی را از سیستم‌های ماهواره‌ای مربوط دریافت می‌کند. اندازه‌گیری مختصات جغرافیایی توسط این سیگنال‌ها به موشک یا بمب منتقل می‌شود و قبل از پرتاب موشک، مختصات جغرافیایی اهداف (گرا)، در تسلیحات فوق دقیق برنامه‌ریزی می‌شود.
این تحلیلگر روسی تاکید کرد: از آنچه گفته شد می‌توان یک نتیجه مهم گرفت؛ برای افزایش انحراف تسلیحات فوق‌دقیق باید گیرنده GPS را به اصطلاح "خفه" کرد. این کار عملا اجرا شدنی است. علاوه بر اینکه، چنین مسئله‌ای در اولین روزهای جنگ آمریکا در عراق در سال 2003 عملا رخ داد. در آنجا فرستنده‌های روسی به اصطلاح "خفه کننده" GPS وجود داشت. استفاده از آنها باعث شد، تسلیحات فوق دقیق نتواند موقعیت کنونی خود را اندازه‌گیری کند و به همین دلیل اطلاعاتی برای تنظیم فرمان هدایت پروازی به آنها نمی‌رسید. بنا بر این گزارش، موشک‌های بالدار به اهداف اصابت نمی‌کرد و برخی از این موشک‌ها حتی به جهتی پیش‌بینی نشده حرکت می‌کرد.
آنتونف افزود: روز پنجم جنگ جنجال بین‌المللی بزرگی با متهم کردن روسیه برپا شد. بعد از آن آمریکایی‌ها در پنج روز بعد پس از تعیین محل استقرار احتمالی "خفه کن"‌های روسی و بمباران‌های گسترده، مناطق استقرار این فرستنده‌ها را با خاک یکسان کرد و عملیات طبق معمول ادامه پیدا کرد.
این مسئله به کل جهانیان نشان داد که چگونه می‌توان با کمک دستگاه‌های کم هزینه عملا کارایی تسلیحات فوق دقیق و همزمان تجهیزات جنگی دیگری را که از ردیاب‌های ماهواره‌ای استفاده می‌کنند، به صفر نزدیک کرد.
اولگ آنتونف تصریح کرد: از اینجا نتیجه می‌گیریم که اگر ایران بخواهد تاسیساتش را با کمک "خفه کن"های سیستم GPS در برابر تسلیحات فوق‌دقیق ایمن سازد، باید میدان بزرگی از اختلالات الکترومغناطیسی در کل سرزمین خود ایجاد کند. آنگاه است که گیرنده‌های GPS سوار شده بر روی تسلیحات فوق‌دقیق و دیگر تجهیزات از کار خواهد افتاد و خنثی خواهد شد.
این احتمالات در حالی است که بنا بر نظر بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران سرشناس، آمریکا در زمان کنونی نه خواهان حمله نظامی به ایران است و نه موقعیت نظامی و سیاسی این کشور در منطقه و جهان این اجازه را به او خواهد داد.

نظرات 2 + ارسال نظر
آ . د . م پنج‌شنبه 12 خرداد 1390 ساعت 01:42 ب.ظ http://1adam.blogsky.com

ممنون ...

حسین سه‌شنبه 3 آبان 1390 ساعت 09:55 ب.ظ

با سلام
عده ای اظهار می کنند که در صورت جنگ ایران و امریکا،امریکا با تغییر کد در سیستم های gps کل سیستم موشکی ایران را مختل و از کار می اندازد.یعنی اینهمه دم از موشک های دور برد می زنیم همش کشکه.آیا این حرف می تواند صحیح باشد؟
لطفا توضیح دهید.
منتظرم جوابتان در میلم هستم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد