مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

تجهیز جنگنده‌های ایران به سامانه‌های پیشرفته جنگ الکترونیک


 10 سامانه مخابراتی و 19 سامانه امنیت الکترونیکی، مخابراتی و جنگ الکترونیک، در شرکت صا ایران وابسته به وزارت دفاع به بهره‌برداری رسید. 
سردار مصطفی محمدنجار وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در آئین بهره‌برداری از این طرح‌ها با ابراز خرسندی از پیشرفت‌های سریع، مبتکرانه و هوشمندانه صنایع الکترونیکی و مخابراتی اظهار کرد: در سال نوآوری و شکوفایی متخصصان متعهد و خلاق صنعت دفاعی با شعار "ما می‌توانیم" توانستند تمام نیازمندی‌های جدید نیروهای مسلح را در حوزه حساس و مهم الکترونیک، اپتوالکترونیک، میکرو الکترونیک، مخابرات، اپتیک و لیزر و سیستم‌های جنگ الکترونیک و ضد جنگ الکترونیک تامین کنند.
وی با بیان اینکه صنایع دفاعی ما امروز صنایعی کارآمد، پیشرفته و کاملا بومی شده است، افزود: از آنجا که امروز و در آینده تهدیدات بر محور سامانه‌های هوشمند و الکترونیکی استوار است، وزارت دفاع سرمایه‌گذاری گسترده‌ای را در این زمینه انجام داده که حاصل آن را در این پروژه‌ها می‌توان مشاهده کرد.
نجار یکی از اصول مهم دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران را هوشمندسازی تجهیزات نیروهای مسلح برشمرد و افزود: در چارچوب این دکترین قادریم با اقتدار، تهدیدات و جنگ الکترونیکی دشمنان را بی‌اثر سازیم.
وی در تشریح یکی از پروژه‌های افتتاح‌ شده اظهار کرد: سامانه برج مراقبت سیار، یک سامانه پیشرفته است که دارای قابلیت گیرندگی تعیین موقعیت ماهواره‌ای (GPS) اعلام حریق، برق اضطراری با استفاده از باتری و شارژر، کنترل ارتباطات صوتی، هواشناسی با نمایش‌گر دیجیتالی، پردازش شرایط جوی و حمل و نقل آسان است.
وزیر دفاع با بیان اینکه ساخت و تولید رادیوهای هوایی و زمینی از پیچیدگی و حساسیت خاصی برخوردار است، اعلام کرد: با ساخت فرستنده - گیرنده‌های هوایی، هواپیماهای جنگنده، ترابری و بالگردهای کشورمان به سامانه‌های پیشرفته جنگ الکترونیکی مجهز می‌شوند و این سامانه‌ها با استانداردهای نظامی هوایی جهان مطابقت دارد.
وی گفت: تولید سامانه‌های رادیو زمینی اقدامی موثر در جهت ایجاد ارتباطات زمین به هواست که در برج‌های مراقبت پروازی، مراکز کنترل هوایی و راداری کارآیی دارد.
وزیر دفاع هم‌چنین از راه‌اندازی شبکه جدید فرماندهی و کنترل بیسیم‌های HF پرتوان که قادر است ارتباطات مخابراتی نظامی پرظرفیت، امن و پایدار را در کلیه سطوح استراتژیک فراهم کند، خبر داد و افزود: از دیگر پروژه‌های افتتاحی راه‌اندازی خط تولید انواع بی‌سیسم‌های زمینی جدید با توان ضد جنگ الکترونیک است که ارتباطات نظامی را در مقابله با تهدیدات دشمن، کاملا امن می‌کند.
سردار نجار در پایان تصریح کرد: امروز با قاطعیت اعلام می‌کنیم که صنایع الکترونیک وزارت دفاع موفق به طراحی و ساخت محصولات غیرقابل شکستی شده که نتیجه آن برقراری ارتباطات امن و پایدار برای نیروهای مسلح است. 

 عکس های مرتبط:  
 

 
اما عکس آخر  که عکس جالبی است مربوط می شود به  برج مراقبت پرتابل نظامی که در زمان های  اضطراری و فرودگاههایسیار کاربرد زیادی خواهد داشت. 
 
 
سامانه برج مراقبت سیار
 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد