مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

"هما" در آسمان پرستاره، بی‌ستاره است

خبرگزاری فارس: موسسه تحقیقاتی اسکای ترکس (SKYTRAX) که از معتبرترین موسسات رتبه‌بندی شرکتهای هواپیمایی دنیا است و به این شرکتها از یک تا پنج ستاره به دلیل کیفیت خدمات اختصاص می دهد، هنوز هیچ ستاره ای به شرکت "هما" اختصاص نداده است.


به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، موسسه تحقیقاتی اسکای ترکس (SKYTRAX) از معتبرترین موسسات رتبه بندی شرکتهای هواپیمایی و فرودگاههای دنیا است و در حال حاضر 264 شرکت هواپیمایی دنیا را سالانه رتبه بندی می کند. این شرکت که در سال 1989 در لندن تاسیس شد، متعلق به بخش خصوصی است و 19 سال سابقه فعالیت دارد.
این موسسه شرکتهای هواپیمایی دنیا را در 6 رده طبقه بندی کرده است که شامل یک تا پنج ستاره و طبقه بندی نشده می باشد. 5 ستاره ها شرکتهایی هستند که کیفیت خدمات بسیار عالی دارند و یک ستاره ها هم شامل شرکتهایی است که عملکرد بسیار ضعیفی دارند. مابقی هم بین این دو رده طبقه بندی می شوند.
موسسه تحقیقاتی اسکای ترکس تعداد ستاره هایی را که به شرکتهای هواپیمایی دنیا اختصاص می دهد، بر اساس استاندارد و کیفیت خدماتی است که این شرکتها به مسافران خود ارائه می کنند و بر این اساس از مجموع 264 شرکت هواپیمایی دنیا، 220 شرکت از یک تا پنج ستاره دریافت کردند و 44 شرکت نیز یا برای دریافت ستاره هنوز ثبت نشده اند، یا قبلا" ستاره ای داشته و از دست داده اند یا هنوز شایستگی دریافت ستاره را کسب نکرده اند. هما از جمله شرکتهایی است که هنوز شایستگی لازم برای اخذ یک ستاره را هم پیدا نکرده است.
بنابراین گزارش، از مجموع 264 شرکت هواپیمایی دنیا، شش شرکت که کیفیت خدمات بسیار عالی دارند و پنج ستاره کسب کردند، شامل سنگاپور ایرلاین، قطر ایرویز،مالزیا ایرلاین، آسیانا ایرلاین، کینگ فیشر ایرلاین و کاتی پسفیک هستند.
به گزارش فارس، 34 شرکت هواپیمایی دنیا 4 ستاره اند و از نظر کیفیت ارائه خدمات در رده خوب ارزیابی می شوند. شرکتهای هواپیمایی ایرفرانس، بریتیش ایرویز، امارات، گلف ایر، چاینا ایرلاینز، ژاپن ایرلاینز، کورین ایر و ترکیش ایرلانیز از جمله این شرکتها هستند.
موسسه تحقیقاتی اسکای ترکس 135 شرکت هواپیمایی دنیا را در رده سه ستاره که کیفیت خدمات متوسطی دارند، طبقه بندی کرده است و شرکتهای زیادی از آسیا، اروپا، آمریکا و حتی آفریقا در این رده قرار گرفته اند. 44 شرکت هواپیمایی دنیا نیز دو ستاره از موسسه تحقیقاتی اسکای ترکس کسب کرده اند که از کشورهای سوریه، یمن، ترکمنستان، ازبکستان، اوکراین، تایلند، تاجیکستان، سودان، نپال، غنا، قبرس، زیمبابوه، بلغارستان، ارمنستان، کوبا، الجزایر، مالاوی، سنگال، اسلواکی و هند هستند.
بنابراین گزارش، شرکت هواپیمایی ماهان هم که یک شرکت خصوصی از جمهوری اسلامی ایران است، موفق به دریافت دو ستاره از این موسسه تحقیقاتی شده است.
این موسسه به شرکت هواپیمایی ایر کوریو نیز یک ستاره اختصاص داده است که تنها شرکت تک ستاره در دنیا است.
یکی از مهمترین ابزار رتبه بندی این موسسه که از یک تا پنج ستاره به شرکتها هواپیمایی اختصاص می دهد، نظرسنجی از مسافران شرکتهای هواپیمایی است.نظر سنجی "اسکای ترکس" از مسافران شرکت هواپیمایی "هما" نشان می دهد که این شرکت در جایگاه مناسبی قرار ندارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد