مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

قرارداد صدور هلیکوپترهای کاموف به ایران

 
رمان چرنیشف مدیر اجرای شرکت "کاموف" اعلام کرد که کمپانی هلیکوپترسازی "کاموف" امیدوارست که تا پایان سال 2008 قرار داد صدور هلیکوپترهای خود به ایران را امضا کند.

به گزارش خبرگزاری نووستی،‌ وی گفت: تا پایان سال جاری امیدواریم که قرارداد با ایران را امضا کنیم و ما در این راستا تلاش می‌کنیم.

به گفته وی در حال حاضر سازندگان هواپیماهای روسی به توافقات مشابه‌ای دست یافته‌اند. بحث صدور بیش از 100 فروند هواپیمای مسافربری "توپولف-204 " و صدور مجوز ساخت آنها در ایران برای آینده در میان است.

چرنیشف توضیح نداد که مذاکرات در مورد چه هلیکوپترهایی انجام می شود.

وی همچنین از تعداد احتمالی هلیکوپترهای صادراتی به ایران و ارزش قرارداد سخنی به میان نیاورد.

مدیر اجرای کمپانی "کاموف" افزود: به احتمال قوی بحث هلیکوپترهای غیر نظامی در میان خواهد بود. 
نظر وبلاگ:دوستان عزیز خبر خرید هلی کوپتر و حتی خرید خط تولید هلی کوپترهای روسی مدتی بود که در رسانه ها به گوش می رسید ولیکن اقدامی صورت نمی پذیرفت ولی گویی زمزمه های عقد قرارداد به گوش می رسد.هواپیمای انتخابی برای خرید در مرحله اول کاموف ۳۲ می باشد که این هلی کوپتر اگرچه توانایی نصب راکت انداز و موشک های زمین به هوارا داراست ولیکن عمده استفاده از آن در بخش های سیویل می باشد.این هلی کوپتر هلی کوپتری قدرتمند و کارآمد می باشد ولیکن نسبت به هلی کوپترهای امروزی از طراحی و امکانات کمتری برخوردار می باشد و این ضعف مشهود می باشد .البته نباید از روس ها انتظار ساخت هلی کوپتری خوشچهره را داشت زیرا صنایع هلی کوپتر سازی روس ها نیز مثل ایران در دست دولت می باشد و مسلم است دولت هزینه ای برای طراحی یک هلی کوپتر با ظاهر شیک و زیبا را مانند شرکت هایی خصوصی که بدنبال جذب مشتری هستند نخواهد کرد. 
کاموف ۳۲ می تواند بعنوان یک هلی کوپتر ترابری و امداد و نجات در دریا و غیره کاربرد زیادی خواهد داشت و می تواند روحی تازه باشد در ناوگان فرسوده هلی کوپتری کشورمان ایران که با همت بزرگوارانی در پنها همچنان پر غرور به خدمت خود ادامه می دهند
نظرات 2 + ارسال نظر
حمید رضا پرحلم یکشنبه 14 مهر 1387 ساعت 10:41 ق.ظ

صحبت ازخرید کاموف ۵۰ است. چون روزنامه همشهری مورخ۸۷/۷/۱۴ مطالبی را در مورد توافقنامه امضاء شده نوشته است .

حمید رضا عزیز مدت های زیادی است که بحث خرید هلی کوپترهای جنگی نظیر کاموف ۵۰ و۵۲ و۶۰ بین ایران و روسیه وجود دارد ولیکن خبر اخیر مربوط به خرید کاموف ۳۲ می باشد که گذر زمان خود بیانگر آن خواهد بود.

محمدعلی رضایی یکشنبه 28 مهر 1387 ساعت 08:05 ق.ظ

اگر ما واقعاً قصد خرید بالگرد داریم باید در فکر خرید بالگرد تهاجمی مثل kamov ka-50-2 یا mi-26 بود. ما که در هلیکوپترهای غیر نظامی کمبود نداریم از بل 205 و 206 و212 گرفته تا میل 17 و همین طور بالگردهای ملی که اکثرشون ازنوع بالگرد غیر تهاجمی هستند ، جدیداً هم BO-105 برای امداد ونجات وارد کشور شد.اگه روسیه تحت فشار غرب، بالگرد تهاجمی مثل kamov ka-50-2 یا mi-26 را نمیتواند به ایران بفروشد یا ما پول خریدشون رو نداریم بهترین کار اینه که بالگرهای کهنه کار کبرا رو به روزشون کنیم.حدود شش سال پیش بود در شبکه دو برنامه ای راجع به اتمام پروژه عقیل که مربوط میشد به طراحی و ساخت اتاقک ضد گلوله ی بالگرد کبرا میشد رو دیدم بهد از شش سال هنوز تمامی بالگردهای کبرا دارای دارای اتاقک ضد گلوله نشدند.دراین برنامه یکی از فرماندهان جهاد خود کفایی ارتش میگفت که این طرح مشابه بالگرد آپاچی طراحی شده ولی به نظر من مشابه اتاقک بالگردکبرا مدل اف بود.ما به جای خرید کاموف ۳۲ باید یه موتور پر قدرت از روسیه خریداری کنیم و اون رو در داخل مونتاژ کنیم.هر یک از موتورهای کاموف 32 قدرتی برابر با kwt1638 معادل 2,195 اسب بخار تولید میکند در حال که دو موتور بالگرد ah-1j قدرت shp 1,675 تا shp1,800 تولید میکند.نیازهای اساسی یک بالگرد تهاجمی خوب قدرت مانور بالا ،قدرت حمل سلاح به عنوان مثال بالگرد کبرای اسراییل مدل اف میتواند 4 راکت انداز 19 تایی 70 میلیمتری را حمل کند ولی بالگرد کبرای ایران توانایی حمل 2 راکت انداز 7 تایی به اضافه 2 راکت انداز 19 تایی 70 میلیمتری را دارد.راه حل آن هم افزایش طول بال مخصوص حمل سلاح و افزایش قدرت موتورهای بالگرد است.
از دیگر کمبودهای بالگردهای کبرای ما نبود تجهیزات تدافعی جنگ الکترونیک و ضد الکترونیک مثل AN/ALQ و AN/ALE و ECM است.درست است که بالگرد تهاجمی روسی یا غربی به ما نمیدهند ما که میتوانیم موتور و تجهیزات دفاعی و الکترونیکی مورد نیاز بالگردهای تهاجمی مان را از روسیه یا چند کشور واسط یا دلال خریداری کنیم.
من در تحقیقی که انجام دادم در بین انواع بالگردهای تهاجمی کبرا – سوپر کبرا-آپاچی-مدلهای تهاجمی میل و کاموف-تایگر- agusta a129 – rooivalk و کمانچی دریافتم که بالگردهای کبرای ایرانی از نظر قدرت موتور و حمل سلاح آخرین رتبه را داراهستند.

ضمن خسته نباشید و خدا قوت به مدیر محترم سایت مجله هوایی. شما محترم سایت مجله هوایی آیا کسیرا نمی شناسید که در هوانیروز یا وزارت دفاع دارای پست و سمت مهمی باشد که درد دل ما را به او بگویید و او نیز بتواند کاری کند.
درپایان اگر آدرسی از تصویری از بالگرد کبرای ایرانی در حال حمل موشک ماوریک دارید مرا راهنمایی کنید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد