مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

ایران ۱۴۰ به میدان می آید

سه فروند هواپیمای ایران 140 فردا تحویل "ایران‌ایر‌تور" می‌شود وزیر راه با اشاره به اینکه فردا سه فروند هواپیمای ایران 140 تحویل شرکت هواپیمائی "ایران‌ایر‌تور" می‌شود، گفت: این هواپیماها پس از کسب مجوزهای لازم تا 6 ماه دیگر وارد ناوگان پروازی کشور می‌شوند.


حمید بهبهانی اظهار داشت: فردا سه فروند هواپیمایی ایران 140ساخت داخل تحویل شرکت هواپیمایی ایران ایرتور خواهد شد.
وی افزود: پس از تحویل این سه فروند، حدود 5 الی 6 ماه طول می‌کشد تا وارد خطوط هوایی کشور شده و به جابجایی مسافر بپردازند.
به گفته وی، برخی مجوزها برای پروازهای عملیاتی این هواپیما باید از سازمان هواپیمایی کشوری اخذ شود و 300 ساعت نیروی مورد نیاز این نوع هواپیما نیز باید تعلیمات لازم را دیده و آموزش ببینند؛ زیرا از این نوع هواپیما در خطوط پروازی داخل تاکنون نداشته‌ایم.
وزیر راه و ترابری در خصوص امنیت پروازی این هواپیما یادآور شد: تایید امنیت و ایمنی پروازی این هواپیماها با سازمان هواپیمایی کشوری است اما در مجموع این هواپیماها از امنیت لازم پروازی برخوردارند و سازمان هواپیمایی باید مجوز پرواز آنها را صادر کند.


نظرات 4 + ارسال نظر
kiarash سه‌شنبه 16 مهر 1387 ساعت 06:00 ق.ظ http://www.gindis.blogfa.com

Salam man link shomaro gozashtam khoshal misham shoma ham link mano bezarid ;)

کیارش دوست خوب من
وبلاگ زیبای شما را مشاهده نمودیم و از آن لذت بردیم.به سایر دوستان نیز پیشنهاد می کنیم از این وبلاگ دیدن فرمایند
بدلیل اینکه ما تلاش می کنیک وبلاگ های مرتبط را لینک کنیم اجازه بدهید فعلا از لینک کردن سایت شما بزرگوار خودداری نمائیم علی رغم علاقه زیاد به وبلاگ شما

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 18 مهر 1387 ساعت 12:30 ق.ظ

خدا رحم کنه . یادم هست که ورژن اوریجینال ایران 140 یعنی آنتونف 140 ، به همراه بسیاری از شکارشناسان اوکراینی در ایران سقوط کرد و همه کشته شدند . خدا به داد این ورژن کپی شده برسه !!!

دوست خوب من.
اولین نمونه ساخته شده همانطور که شما فرمودید در مسیر کیف-تهران-اصفهان با برخورد به کوههای کرکس سقوط کرد و کارشناسان اوکراینی نیز در این سقوط از بین رفتند.ولیکن این دلیلی بر بی کفایتی این هواپیما نیست زیرا رپتور(اف۲۲)نیز در اولین پروازش سقوط کرد.آیا این دلیل بی ارزش بودن رپتور است؟
این هواپیما اگرچه رقبای قلدری نظیر امبرائر و ATRو بمباردیه و غیره در بازار دارد ولیکن آن نیز از رقبا کمبودی ندارد.اگر آموزش های لازم به خدمه و کارشناسان مربوطه داده شود می تواند نقش موثری در کشور داشته باشد.

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 18 مهر 1387 ساعت 02:35 ب.ظ

سلام و احترام . وبلاگتان عالیست. ادامه دهید
. دو تا سوال دارم
1-آیا شما هیچ عکسی از درون کابین هواپیماهای ساخت ایران مثل ایران 140 یا صاعقه دارید که ما هم ببینیم ؟

2- صاعقه از چه نوع راداری استفاده میکند (رادارش چقدر برد دارد) و آیا قادر به پرتاب موشکهای راداری مثل اسپارو است یا فقط سایدواندر شلیک میکند ؟


دوست خوب وبلاگ تشکر از لطف شما
در گذشته و در این وبلاگ و در سایت های دیگر عکس های زیادی از درون ایران ۱۴۰ قرار داده شده که با مراجعه به آرشیو می توانید از آنها استفاده کنید ولیکن عکسی از درون کابین صاعقه نداریم.متاسفانه!
در حال حاضر رادار نصب شده بروی آنها همان رادار اف ۵ است و توانایی پرتاب اسپارو را نیز دارا نمی باشد ولیکن طرح هایی ارائه شده و بروی نمونه هایی از آنها نصب شده که در صورت موفق بودن گسترش خواهد یافت از جمله تغییر اویونیک پرواز و موتور و...
فعلا اجازه بدهید چون سایر دوستان سکوت کنیم و انتظار...

رضا شنبه 20 مهر 1387 ساعت 11:15 ق.ظ

سلام

حداقل از لحاظ تئوری آیا امکان دارد که طول بدنه ایران ۱۴۰ (و در نتیجه تعداد مسافران آن به دو برابر افزایش یابد ) و به جای آن هم تعداد موتورهای آن از ۲ تا به ۴ تا افزایش یابد ؟( مثل ارباس های باری یا مثل هرکولس)
درضمن من هرچی در عکس تعداد ردیف ها را میشمارم ۱۰ ردیف بیشتر نمیشود ولی میگم ۵۲ نفر مسافر میگیره. چه جوری ؟

دوست خوب ما
در حالت تئوری امکان همه کار وجود دارد ولیکن عملا برای این تغییرات نیاز به بازنگری های زیادی می باشد مخصوصا سازه که از نقش بالایی برخوردار است.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد