مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

برنامه آتی صنایع دفاع ساخت توپولف با ظرفیت حمل 200 نفره


اصفهان - مدیر عامل صنایع هوایی وزارت دفاع گفت: برنامه آتی این وزارتخانه ساخت توپولف با ظرفیت جابجایی 200 مسافر است.

"مجید هدایت" روز سه شنبه در مراسم تحویل پنج فروند هواپیمای ایران 140 به وزارت راه و نیروی انتظامی درشرکت هسا اصفهان افزود: باتوجه به فشار غرب در تحریم ایران، وزارت دفاع برای جبران مشکلات حمل و نقل هوایی افزایش 20 هزار صندلی طی 10سال آینده ازطریق ساخت هواپیما را در دستور کار قرارداده
است.
وی تصریح کرد: برای تامین این هدف 40 درصد هواپیمای مورد نیاز به صورت آماده و 60 درصد آن به صورت ساخت داخل تامین می شود.
هدایت، سرمایه گذاری در صنعت هواپیماسازی با توجه به محدودیت این صنعت و نیاز روزافزون به آن را اقتصادی دانست و گفت: تنها کشورهای حوزه خلیج فارس چندین سفارش یکصد میلیارد دلاری برای خرید هواپیما به کشورهای صاحب این صنعت
داده اند.
وی اظهار داشت: صنعت هوایی کشور در زمینه مسائل دفاع درسطح مطلوبی قرار دارد و با حمایت دولت این بخش می تواند مشکلات مقابل روی حمل و نقل هوایی مسافر را نیز کاهش دهد که دراین راستا برای تقویت صنعت هوایی دو لایحه به دولت ارائه شده است.
رییس سازمان هواپیمایی کشور نیز دراین مراسم گفت: 80 درصد پروازهای کشور داخلی است و محدودیتها و تحریم های اعمال شده باعث می شود در زمان اوج سفرها امکان پاسخگویی به نیاز جامعه فراهم نشود.
"حسین خانلری" افزود: هواپیمای ایران 140 دارای گواهینامه های ایمنی و منطبق بر استاندارهای جهانی است و به طور کامل در حمل و نقل هوایی کشور به کار گرفته می شود.
وی اضافه کرد: شرکت هواپیمایی ایران ایرتور قرارداد خرید 10فروند هواپیما را با هسا بسته است که سه فروند آن امروز تحویل شد.
خانلری با بیان اینکه نمی توان منتظر غربی ها برای برآورده سازی نیازهای هوانوردی کشور شد، اظهارداشت: شرکت هسا باید افزایش تولید را در دستورکار خود قرار دهد.
"خراسان زاده" معاون اول شرکت صنایع هواپیماسازی هسا نیز گفت: 55 درصد قطعات هواپیمای ایران 140 در کشور ساخته شده و این در حالی است که توان تولید قطعات این هواپیما تا مرز 70 درصد و حتی صد درصد وجود دارد اما به دلیل فقدان توجیه اقتصادی 45 درصد قطعات در داخل تولید نمی شود.
وی افزود: خط تولید این هواپیما در هسا بومی شده و اکنون هیچ کارشناس اوکراینی در این شرکت نیست و کلیه امور تخصصی ساخت و پشتیبانی و تعمیر در اختیار هسا قرار دارد.
خراسان زاده تصریح کرد: یک هزار نفر از پرسنل هسا در بخش ساخت هواپیمای ایران 140 مشغول می باشند واین شرکت طراحی وتولید هواپیما برای گشت دریایی را در دست انجام دارد.
شرکت هواپیماسازی هسا توان تولید سالانه 12 فروند هواپیمای ایران 140 را دارد.
نظرات 1 + ارسال نظر
علی شنبه 20 مهر 1387 ساعت 11:34 ق.ظ

بابا اینا هم ما رو سر کار گذاشتن
الان دو ساله که میگن ایرتور داره توبولف ۲۰۴ میخره . هنوز یکی هم تحویل نگرفته
بعدش گفتن ایران ایر هم داره MD-82 میخره . بازهم خبری نشد . فکر کنم با این
تحریم ها و همچنین شیاد بازی این روس ها ، آخرش زیر بار تحریم کمر خم کنیم

علی عزیز سخن شما درست است ولیکن باید پذیرفت فشار تحریم ها از آنچه نشان داده می شود بیشتراست بگونهای که در هر مسئلهای که وارد می شوید در نهایت به سد تحریم ها خواهید خورد تا جائی که در خرید ام دی های چینی نیز مشکلاتی پیش آمد ولیکن چاره ای نیست و باید مسیر را ادامه داد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد