مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

برای پرتاب ماهواره‌های مدار بالاتر برنامه ریزی کرده ایم



تصویر
رئیس سازمان فضایی ایران گفت: در حال حاضر توان ماهواره­برهای ساخت داخل تنها برای ماهواره های مدار پایین است،اما برای کسب فناوری پرتاب ماهواره‌های مداربالاتر نیز برنامه ریزی کرده ایم.
رضا تقی پور، رئیس سازمان فضایی ایران با اعلام اینکه توسعه فناوری­های فضایی از اهداف اصلی این سازمان است، افزود: در گذشته برای طراحی و ساخت ماهواره ها از فناوری خارجی استفاده می­شد اما اکنون این اقدام به دست متخصصان کشورمان انجام می­شود.
رئیس سازمان فضایی ایران افزود: فناوری های فضایی یکی از حوزه های فناوری پیشرفته است که بهره‌مندی از آن برای کشور از اهمیت بالایی برخوردار بوده و با توجه به قابلیت های داخلی، باید تلاش کنیم به پیشرفت­های مهمی در این بخش دست یابیم.
تقی­پور با اشاره به اینکه ماهواره‌ها به لحاظ سایز و مدار طبقه‌ بندی‌های مختلفی دارند، گفت: در حال حاضر توان ماهواره برهای ساخت داخل تنها برای ماهواره های مدار پایین است، ‌اما در برنامه‌های صنایع فضایی کسب فناوری پرتاب ماهواره‌های مدار بالاتر نیز وجود دارد و در حال حاضر نیز تا حدود زیادی مقدمات آن فراهم شده است.
رئیس سازمان فضایی ایران در خصوص راه اندازی کارگاه بین المللی مرکز آموزش و توسعه فناوری فضایی در ایران با همکاری سازمان ملل گفت: مقدمات ایجاد راهکارهای فضایی منطقه ای در ایران آماده و مراحل اداری آن طی شده است و در حال حاضر برخی کشورهای همسایه از جمله سوریه از آموزش های لازم این مرکز بهره مند هستند.

منبع: http://www.irkhabar.com
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد