مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

رزمایش نیروی ‌هوایی‌ این بار در تبریز


 رزمایش گسترده نیروی هوایی ارتش با هدف نمایش قدرت آفندی و انعکاس قابلیت و آمادگی رزمی ، خلاقیت و نوآوری در ابعاد آفندی جهت اجرای سیاست بازدارندگی و اهداف عملیات روانی و نیز افزایش روحیه کارکنان پروازی و فنی مرتبط و ایجاد خلاقیت و نوآوری در مراحل اجرای رزمایش و رقابت صحیح و همه جانبه بین نیروهای عملیاتی فردا صبح در تبریز برگزار خواهد شد.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی نهاجا ، در این رزمایش هواپیماهای شکاری اف 4 ، اف 5 ، اف 7 و اف 14 ، صاعقه ، سوخو و هواپیمای تانکر سوخت رسان بویینگ 707 از پایگاه یکم شکاری منطقه هوایی مهرآباد ، پایگاه دوم تبریز، منطقه هوایی شهید بابایی اصفهان، پایگاه سوم شهید نوژه همدان، پایگاه چهارم شکاری دزفول و... بخشی از توان رزمی و عملیاتی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی را به نمایش خواهند گذاشت.

جنگنده هایی که در این رزمایش شرکت می کنند از سوی متخصصان جوان کشورمان آماده پرواز شده‌اند.

نظرات 12 + ارسال نظر
هومن چهارشنبه 24 مهر 1387 ساعت 08:37 ب.ظ

جای MIG-29 و میراژ F-1 خالی است گویا؟؟؟

جای میگ ۲۹ آری ولیکن میراژ؟
میراژها توانایی پرواز آنچنان که انتظار دارید را نخواهند داشت دوست گل من

capello چهارشنبه 24 مهر 1387 ساعت 09:36 ب.ظ http://aerospacetalk.ir/forum

سلام...

فکر کنم میگ از قلم افتاده ... چون تبریز پایگاه میگ هاست ...

درست است کاپلو عزیز.به نظر ما نیز اسم میگ های ۲۹ فراموش شده زیرا در حال حاضر امید نیروی هوایی برای دفاع از آسمان ایران به همین میگ ها می باشد.

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 25 مهر 1387 ساعت 01:37 ق.ظ

آخه چرا ؟ مگه حدود ۳۰ تا میراژ از عراق غیمت نگرفتیم ؟ بس چرا ازشون استفاده نمیشه ؟ مگه این همه میگ میگ نمیکردن ؟ پس چی شد ؟

لابد قعطه و لوازم یدکی ندارن !

بازم خدا بابای شاه و آمریکا را بیامرزه که چندتا f4 , f5 ,f14 جور کردن تا حداقل بتونیم با روزگار نو یی اونا 8 سال تو دهنی به صدام بزنیم و در روزگار کهنه ای شون هم مانور و و یراژ بدیم ....

دوست خوب ما
در زمان جنگ اول بین عراق و آمریکا میراژهای عراقی برای در امان بودن از جنگنده ها و بمب های آمریکائی به ایران آمدند به امید روزی که دوباره برگردند ولیکن بعد از اتمام جنگ ایران از بازپس دادن آنها امتناع کرد .میراژها به تعداد ۲۴ فروند بودند و بدلیل آمریکائی بودن هواپیماها و ابزار و آموزش های نیرو های ایرانی عملا کار بروی میراژها بسیار سخت است و قطعات و لوازم یدکی آنها نیز در دسترس نیست اگرچه مقداری از لیبی و پاکستان وارد شد.برای استفاده در جنگ ها از میراژ نیاز به آموزش تخصصی خلبانان می باشد که تا به امروز این کار صورت نپذیرفته و میراژ ها نیز از وضعیت مناسبی برخوردار نیستند.

شاهین جمعه 26 مهر 1387 ساعت 12:04 ق.ظ http://buqatir.tk

من چند بار یه اف 4 رو دیدم که به سمت جنوب شهر می رفت ولی فکر می کردم چون ترکیه تو شمال عراق عملیات داره برای بمباران شمال عراق اف چهار ها اومدن تبریز ولی فکر کردم که شمال عراق نزدیکه و می شه با اف 5 های تبریز هم این کارو کرد
خلاصه هم دسته شما درد نکنه و هم دست خلبانها که شبها آسه میان و آسه میرن و زیادی سرو صدا نمی کنن

شاهین عزیز ما هم زمان با بمباران عراق توسط جنگنده های ترکی بوسیله موشک و توپخانه مواضع دشمنان را در منطقه کوههای قندیل بمباران می کنیم.این کار هم کم خرج تر است و هم مطمئنتر.

[ بدون نام ] جمعه 26 مهر 1387 ساعت 01:01 ق.ظ

http://www.sculpture.blogfa.com/

reza eliasy جمعه 26 مهر 1387 ساعت 04:14 ب.ظ http://www.carbon3.coo.ir

سلام......
خسته نباشی .......
خیلی عالی و پر محتوا بود ......
خوشحال میشم به بلاگ کوچیک منم سری بزنی ......
موفق باشی ...
مدیر اول بلاگ "مطالب جالب از سراسر وب " الیاسی

www.carbon3.blogfa.com

رضا عزیز ممنونیم از محبتت نسبت به ما و وبلاگ.حتما و با کمال میل از وب زیبای شما دیدن خواهیم کرد.

هومن جمعه 26 مهر 1387 ساعت 08:48 ب.ظ

جالبه..!!
بمباران شمال عراق.!!
برایتان مقدور است از عملیاتهای برون مرزی نیروی هوایی بعد از پایان جنگ تحمیلی در وبلاگ خوبتان اطلاعاتی بدهید..؟؟

جالبتر هم این است که رادار ها و مراکز شنود اسرائیلی در همین محل ها در حال رصد کشور ما می باشد و جالبتر اینکه دشمنان مردم محلی منطقه را به شورش علیه کشورمان و شعار جدایی از کشور تشویق می نمایند.و هزاران نکته جالب دیگر.شاد باشی

فرنام شنبه 27 مهر 1387 ساعت 04:23 ب.ظ

پیکان 48 و شورولت نوا هم توشون هست
یک هواپیما جنگی امروزی توی اونها نیست
خدا رحم کنه به مردم
با ابوقرازه ها می خوان از اونا دفاع کنن

خداوند به همه انسان ها رحم کند.همه انسان ها

هومن شنبه 27 مهر 1387 ساعت 08:58 ب.ظ

همین الان اگه با یه شورولت نوا به یه کمری بزنی چیزی از اون کمری باقی نمیمونه..!!
مشکل هواپیما های قدیمی نیست..مشکل فکرهای کهنه هست.

این سخن جالب است و مورد تائید.
این فکر افراد است که آنها را به عرش می برد و یا به فرش.

شاهین شنبه 27 مهر 1387 ساعت 10:20 ب.ظ

چه جالب... ما هم با موشک و توپخانه... هم زمان با ترکیه... نقشه جالبیه...

برای مبارزه با دشمن مشترک استراتژی های مشترک نیز لازمست.

اکبر چهارشنبه 1 آبان 1387 ساعت 10:12 ب.ظ

عالیه.رزمایش تبریز واقعا عالی بود.صائقه ها جولانی به پا کردند که کاش می دیدید.سوخو ها و اف۱۴ ها..پوراز شناسایی وگشت هوایی میگ ۲۹ در شب.حمله به اهداف و همچنین سوختگیری در ساعت ۱ نصفه شب....عالی بود.

پرواز ۱۲جنگنده با هم و همکاری نیروی زمینی وهوایی برای انجام رزمایش مشترک .بمب باران و....

اکبر عزیز
با سپاس از ارائه اطلاعاتتان از رزمایش هوایی تبریز و به امید موفقیت های بیشتر

محمدرضا سه‌شنبه 7 آبان 1387 ساعت 12:37 ب.ظ

سلام .
ناز شصت هواپیماهای اف 4 و 5 و 14 که هنوزم که هنوزه خودنمایی میکنند . فقط امیدوارم عملیاتی هم باشند چون بین جنگ و مانور تفاوت از زمین تا آسمان است .
فی الواقع باید برای دفاع از آسمان میهن بفکر جنگنده های جایگزین با کارایی بالا باشیم. رادار رهگیر هواپیمای میگ 29 ( که در رده هواپیمای پیشرفته روسها تلقی میشود) در مقابله با هواپیمای اف 14ساخت دهه 70 میلادی حرفی برای گفتن ندارد .
متاسفانه هواپیمای روسی سوخو 25 هم که حتی حداکثر سرعت او کمتر از سرعت صوت( حدود 950 کیلومتر در ساعت) است بهیچ عنوان نمیتواند جایگزین مناسبی برای اف 4 بعنوان شکارچی تانک باشد .
به نظر من مسئولین باید بدانند که نیروی هوایی- سازمانی مثل هواپیمای کشوری نیست که بخواهند با تهیه یک مشت هواپیمای ار رده خارج و کاملا غیر عملیاتی سرپوشی بر تهیه امکانات آن بگذارند .
نیروی هوایی زمانی قدرت دارد که تجهیزات پیشرفته ای داشته باشد همانطور که در جنگ این موضوع به اثبات رسید . در کارنامه هواپیمای اف 14 - سرنگونی 140 فروند هواپیمای دشمن دیده میشود که مطمئنا اگر با تحریم قطعات و جنگ افزار روبرو نمیشدیم آمار هواپیماهای سرنگون شده دشمن خیلی بیشتر از اینها میشد اما متاسفانه با تجهیز نیروی هوایی به سلاحهای از رده خارج و رده پنجی فقط به قولی سر خودمان را شیره میمالیم و این سلاحها در روز عملیات ( که امیدوارم هرگز اتفاق نیفتد - هیچ حرفی برای گفتن ندارند ).
امیدوارم وجدان بیدار و آگاه مسئولین بالاخره روزی بکار افتد و در صدد تهیه هواپیماهای مدرن و عملیاتی باشند که کشور با نیروی هوایی قدرتمند در امان خواهد بود . لطفا نظر ینده را تمام و کمال تایید فرمایید - با تشکر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد