مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

گزارش دیدار وزیر راه با خلبانان هما

حمید بهبهانی وزیر راه و ترابری در جمع خلبانان هواپیمایی جمهوری اسلامی (هما) به آنان وعده داد که جایگاه خلبانان این شرکت هواپیمایی را ارتقا دهد.
به گزارش ایرنا، "حمید بهبهانی" امروز یکشنبه با حضور در جمع خلبانان شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: ارتقای جایگاه وزارت راه و ترابری از اولویت های کاری من محسوب می شود که در صورت تحقق آن، تمام جایگاه زیرمجموعه‌های این وزارتخانه از جمله خلبانان نیز ارتقا خواهد یافت.

وی سپس به مهارت خلبانان ایرانی اشاره کرد و گفت: مشکلات و مسایل فراروی این قشر از جامعه را مورد بررسی قرار خواهم داد و به طور قطع با مشخص شدن منابع جدید مالی، این مشکلات نیز برطرف خواهد شد.

بهبهانی با تاکید بر جایگاه ویژه شبکه هوایی در بین سایر شقوق حمل و نقل کشور اظهار داشت: آمار تلفات جاده‌ای کشور سالانه حدود 30 هزار نفر است که اگر چنین تلفاتی در بخش هوایی رخ دهد، شاهد عکس العمل های شدیدی خواهیم بود.

وزیر راه و ترابری در ادامه افزود: چنین حساسیتی در بخش هوایی نشان از جایگاه ویژه این بخش در بین سایر شقوق حمل و نقل دارد که باید برای برطرف ساختن مشکلات بخش هوایی بیش از گذشته تلاش کرد.

بهبهانی سپس خطاب به خلبانان گفت: هم اکنون خوشبختانه شخص رییس جمهوری و مسئولان وزارت راه و ترابری ، مسایل و مباحث مربوط به حمل و نقل را می‌شناسند و این امر برای مرتفع ساختن مشکلات بخش حمل و نقل کشور جای امیدواری است.

وی در ادامه به بازدیدهای سرزده خود از فرودگاه امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: تاکنون حدود شش بار از فرودگاه امام بازدید و جلسات مختلفی با مسئولان آن برگزار کردم ، اما متاسفانه هنوز نتیجه مثبتی در پی نداشته است .

بهبهانی سپس تصریح کرد: حدود پنج سال است که فرودگاه امام ( ره ) راه‌اندازی شده است ، اما بسیاری از مسایل آن هنوز پاسخگوی نیاز مردم نیست. وقتی دو پرواز با هم همزمان انجام می‌شود، مسافران با مسایل بسیاری روبه رو می‌شوند.

وزیر راه و ترابری ادامه داد: فرودگاه امام خمینی (ره) از چند مدیریت مختلف تشکیل شده است که تقاضای من از مسئولین فرودگاه امام این است که رفاقت را حاکم بر رفع مشکلات این فرودگاه کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا ، در ادامه این نشست، کاپیتان "محمد مهدی غضنفری" از خلبانان پیشکسوت هما به نمایندگی از سایر خلبانان به بیان مشکلات و مسایل فراروی این قشر از جامعه پرداخت.

وی گفت: انعکاس حوادث هوایی در رسانه‌ها، امری حیثیتی است که دولت ها را مجبور ساخته تا مشکلات خطوط هوایی داخلی را پیگیری کنند.
غضنفری افزود: در حال حاضر خلبانان هما با وجود تحریم و فرسودگی ناوگان، امنیت پروازها را حفظ می کنند.

این خلبان شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: در چند سال گذشته افزایش هزینه‌ های زندگی و مشکلات اقتصادی، خلبانان را واداشته است تا مطالبات خود را پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه با خلبانان هما متناسب با جایگاه شغلی آنان برخورد نمی‌شود، گفت: براساس آمار "ایکائو" حدود 78 درصد حوادث هوایی در جهان ارتباط مستقیم بین روابط انسانی با تجهیزات دارد . بنابراین کشورهای جهان برای خلبانان هواپیماهای مسافری جایگاه ویژه‌ای تعریف کرده‌اند.

غضنفری سپس افزود: وقتی که جان چند صد نفر از مسافران بر دوش خلبانان سنگینی می‌کند ، مصلحت نیست که این افراد همانند سایر اعضای جامعه مورد ارزیابی شغلی قرار گیرند.

وی تصریح کرد: هم اکنون سایر شرکت های هواپیمایی داخلی به خلبانان خود سه برابر حقوق خلبانان هما، حقوق پرداخت می‌کنند. شرایط در هما به گونه‌ای است که برای جلوگیری از خروج خلبانان از این شرکت، تعهدات سنگینی از آنان اخذ می‌شود.

این خلبان پیشکسوت شرکت هما در پایان گفت: ادامه وضعیت موجود برای خلبانان به صلاح نیست و ضروری است برای حفظ سلامت و ایمنی پروازها و برون رفت از این مشکلات، اقدامات چند فوریتی انجام شود.


وزیر راه و ترابری با بیان اینکه توسعه "تجهیزات و مدیریت "دو عامل مهم برای ارتقای عملکرد و کارایی فرودگاه بین المللی امام خمینی ( ره ) است، گفت: برای تحقق این موضوع ، برنامه داریم و اقدامات خوبی هم شده است.
به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر حمید بهبهانی در نشستی با خلبانان شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی (هما) با اشاره به جایگاه و قابلیت های خلبانان ،کمک خلبانان و مهندسان پرواز کشورمان در جهان افزود: باید شرایط اموزش جوانان
بااستعداد و علاقه مند به این شغل در کشور فراهم و این جایگاه تقویت و حفظ شود.
وی از تلاش خلبانان در 30 سال اخیر قدردانی کرد و گفت : خلبانان نخستین گروهی بودند که مدیریت کار را پس از پیروزی انقلاب اسلامی به دست گرفتند و موفق شدند بدون کمک نیروهای خارجی ، امور ناوگان هوایی را به بهترین شکل
اداره کنند.
بهبهانی ، ارتقای جایگاه خلبانان ،کمک خلبانان و مهندسان پرواز را وظیفه شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی و وزارت راه دانست و افزود: برای ارتقای شرایط شغلی خلبانان ، کمک خلبانان و مهندسان پرواز با مدیر عامل این شرکت برنامه ریزی های لازم انجام شده است.
وزیر راه گفت : تلاش می کنم جایگاه وزارتخانه را ارتقا دهم که در صورت تحقق ان ، شاهد ارتقای تمام بخش های ان خواهیم بود.
وی سرکشی به بخش های مختلف وزارتخانه و طرح های عمرانی را مهمترین برنامه وزارتی خود بیان کرد و افزود : هفته ای دو روز ، از حدود هزار و پانصد کیلومتر راه بازدید می کنم.
بهبهانی با تاکید بر اینکه در روند اجرای تمام طرح ها ، قرار دارم ، گفت : این مسئله سبب تقویت روحیه کار و تلاش در پیمانکاران و مشاوران می شود.


مدیر عامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ( هما ) با بیان اهمیت حمل و نقل هوایی
در توسعه اجتماعی و اقتصادی کشور گفت : با وجود اینکه بخش خصوصی در این بخش سرمایه گذاری می کند، توسعه فرودگاهها در همه کشورها مورد توجه و حمایت دولت قرار دارد .
به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر، سعید حسامی امروز در نشست خلبانان ، کمک خلبانان و مهندسان پرواز با وزیر راه و ترابری افزود: اگرچه سهم حمل و نقل هوایی حدود سه درصد حمل و نقل در کشور است ، اما نقش سرمایه گذاری در ایجاد و توسعه زیر ساخت های این بخش در توسعه اقتصادی و اجتماعی بر کسی پوشیده نیست.
مدیر عامل هما افزود: توسعه صنعت هوایی در رونق بازارهای اقتصادی تاثیر قابل توجهی دارد و برای حفظ بازارهای خود در منطقه باید با سرمایه گذاری و حمایت دولت این بازارها را حفظ کنیم.
حسامی گفت : کشورهای همسایه یه ویژه کشورهای حاشیه خلیج فارس با سرمایه گذاری و توسعه صنعت هوایی برای کسب بازارهای ما تلاش می کنند و ما هم باید
برای رونق و شکوفایی این صنعت و حضور بیشتر در بازارهای منطقه ای و بین المللی
برنامه ریزی و از سرمایه گذاری ها حمایت کنیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد