مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

از اخطار تا سرنگونی

 

 

 "از اخطار تا سرنگونی" پرنده‌های متجاوز را طبق قانون اجرا می‌کنیم 

یکی از فرماندهان ارشد نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به هشدار اخیر ستادکل نیروهای مسلح به پرنده‌های امریکایی گفت: در طی یک ماه اخیر 2 هواپیمای بیگانه بدون هماهنگی قبلی وارد حریم هوایی کشورمان شدند که با هشیاری کامل نیروی هوایی ارتش، برابر دستورالعمل با آنها رفتار شد.
وی افزود: این دو هواپیما به تذکرات داده شده گوش نکردند و لذا با فرود و توقف آنها، بررسی‌های لازم و اقدامات دیپلماتیک انجام شد و ضمن بازرسی این هواپیماها و سیر مراحل مربوطه، اجازه پرواز مجدد صادر شد.
به گفته این فرمانده ارشد نیروی هوایی ارتش، اگرچه ممکن است یک هواپیما از کشوری دوست باشد ولی باید تمام مراحل لازم را طی کند و ما ضمن احترام به تمامی همسایگان و کشورهای دوست، به آنها تاکید می‌کنیم که با کسب اجازه‌های لازم وارد حریم هوایی ایران شوند.
این مقام مسئول در نیروهای مسلح کشورمان یادآور شد: سیستم‌های راداری و شناسایی نیروی هوایی ارتش در کنار خلبانان آماده عملیات این نیرو به تمامی قوانین و دستورالعمل‌های ورود هواپیماهای بیگانه آشنا بوده و اگر اتفاقی رخ دهد، با شناسایی هواپیمای یاد شده تمامی مراحل از اخطار تا سرنگونی را طبق مقررات به اجرا خواهیم گذاشت.
وی تاکید کرد: فرقی نمی‌کند که این هواپیمای بیگانه از چه منطقه‌ای وارد حریم هوایی ایران شود چراکه کوچکترین تحولات اطراف کشور نیز از چشمان تیزبین و همیشه بیدار نیروهای هوایی ایران پوشیده نیست.
این فرمانده عالی رتبه نیروی هوایی ارتش در پایان اظهار داشت: به دلیل تهدیداتی که در طی ماههای گذشته از سوی دشمنان مطرح شده است، آمادگی نیروهای مسلح ایران در اوج قرار داشته وتمامی هشدارهای ما نیز حتما قابل اجراست.
به گزارش فارس، ستاد کل نیروهای مسلح امروز با صدور اطلاعیه‌ای تاکید کرد:‌ "اخیرا مشاهده شده که بالگردهای ارتش آمریکا در فاصله نزدیکی از مرزهای عراق با جمهوری اسلامی ایران پرواز می‌کنند و با توجه به پیچ‌خوردگی‌های مرزی، خطر تجاوز آنها به حریم مرزهای مقدس کشور جمهوری اسلامی ایران ممکن است پیش آید. لذا نیروهای مدافع مرزهای جمهوری اسلامی ایران به هر تجاوزی پاسخ خواهند داد."

نظرات 4 + ارسال نظر
هادی پنج‌شنبه 16 آبان 1387 ساعت 01:38 ب.ظ

سلام . می خون بگن تیز پروازان نیروی هوایی با ۴ تا هواپیمای ماله دهه ۶۰ و ۷۰ می تونن جلو نیرو هوایی امریکا رو بگیرن ؟!! کارشون خیلی درسته

نه هادی جان این را نمی گویند.ولیکن راه حل شما چیست.در چند روز گذشته در اخبار مشاهده نمودید نیروی هوایی آمریکا بارها و بارها به کشور پاکستان حمله هوایی می کند و مردم بیگناه را به بهانه مبارزه با تروریسم از بین می برد جالب است پاکستانی که شریک آمریکا در منطقه است نیز از تیر راس نیروهای آمریکائی در امان نیست .به سوریه نیز حمله شد و به نظر ما دوباره حمله خواهد شد.چرا؟علت چیست؟علت این است که دولت و نیروهای نظامی این کشور ها قدرت و جسارت دفاع از کشور خود را ندارند و می ترسند از مقابله با نیروهای آمریکائی.آیا این جالب است و این کار خوبی است؟آیا خوب است هلی کوپترهای آمریکائی به این طرف اروند رود آمده و در خرمشهر نشسته و مردم کشورمان را به رگبار ببندند ؟
درون بر همه ایرانیانی که با هر دین و عقیده ای زیر بار ظلم ظالم نمی روند و ترسی به دل راه نمی دهند.

هادی یکشنبه 19 آبان 1387 ساعت 05:00 ب.ظ

من هم صحبت شما رو در مورد شجاعت به خرج دادن و زیر بار زور نرفتن قبول دارم . ولی به نظرم دلیل اینکه امریکا نمیاد به ایران حمله کنه جنگنده های ایران نیستن . که اگه خدای نا کرده جنگی بشه بعید میدونم حتی بتونن از رو باند فرودگاه هم بلند بشند . یادمون نرفته که حتی تو جنگ اول خلیج فارس تمام سامانه های ناوبری فرودگاه کیش از کار افتاده بود . بیاییید قبول کنیم که ما نهایت کاری که می تونیم در قبال امریکا بکبیم اینه که هزینه جنگ با ایران رو برای امریکا بالا ببریم . اون هم نه با این نیروی هوایی بی هواپیما ( میدونم اف 14 و میگ 29 و میراپ اف 1 و سوخو 24 و انشاالله سوخو 27 و 31 داریم ).
به نظرمن گه بازم جنگده اف 18 ای رو می نشوندند تو خاک ایران یه چیزی !
به نظر من با عملیات های خرابکارانه مثل بمب گذاری در خاک انگلیس و امریکا خیلی بهتر از حرف زدن -زمانی که تو قضایای زاهدان و شیراز دخالت داشتند - میشه قدرت ایران رو بهشون نشون بدیم . مثل انفجارهای میکونوس و انفجار در مقر نیروهای امریکایی در لبنان و ...
اون موقع است که وقتی می خوان تو خاک ایران ، ایرانی رو بکشن ، فکرشون به انتقام ایران هم معطوف میشه
کشتن که فقط با هلی کوبتر و جنگنده و موشک نیست دوست من . منم یه ایران دوست هستم و آرزوی اقتدار ایران و ایرانی رو دارم .
موفق باشین

دوست خوب ما
هادی جان دقیقا به نکاتی اشاره نمودید که هم اکنون سیاستمداران ما در حال انجام آن هستند یعنی افزایش هزینه های جنگ برای آمریکا تا حدی که به کل سیاست تهدید را کنار بگذاردد.در مورد اف ۱۸ و نشاندن هواپیماها هم باید خدمتتان عرض کنیم معمولا دشمنان ابتدا طعمه های ساده خود را پیش آورده تا واکنش طرف مقابل را بسنجند بطور مثال در ابتدا آمریکائی ها با هلی کوپتر های خود به مرز های پاکستان تجاوز می کردند چون واکنشی ندیدند بر تجاوزات خود افزودند و حال مشاهده می کنید بسیار گستاخانه به حریم پاکستان وارد شده و مناطق مسکونی را بمباران می کنند در حالی که هیچ واکنشی را مشاهده نمی کنند یا بقولی پاکستانی ها را بهتر از خودشان می شناسند.
اما در مورد نوع واکنش ایران به اقدامات و تجاوزات احتمالی آمریکا باید خیلی بسته و محدود به این نکته اشاره کنیم که اگرچه دشمن ما بسیار قدرتمند است و با امکانات و زور زیاد ولیکن مطمئن باشید در مقابل واکنش ایران متعجب خواهد شد.این را به شما قول خواهیم داد.

[ بدون نام ] دوشنبه 20 آبان 1387 ساعت 12:48 ق.ظ

سلام
ببخشید . دو تا سوال دارم
1-آیا واقعا راهی وجود دارد که از این همه استعداد و مغزهای متفکر که در کشور و در دانشگاههای معتبر وجود دارد استفاده کنیم و سعی کنیم تا حداقل یه سری از تسلیحات را با استفاده از مهندسی معکوس بسازیم یا ارتقاء دهیم ؟
مثلا آیا هنوز بعد از گذشت سی و اندی سال دانشمندان و مهندسین ایرنی قادر نیستند رادار AWG-9 و موشک فینیکس را با استفاده از مهندسی معکوس بسازند ؟
2-چرا ایران فقط از لحاظ مو شکها و تسلیحات کم دقت مثل موشک زمین به زمین
پیشرفت کرده است اما هنوز نمیتواند تسلیحات با دقت زیاد مثل موشک زمین به هوا و یا هوا به هوا یا رادار هواپیما بسازد ؟

دوست خوب وبلاگ
در حال حاضر در بعضی از رشته ها به حدی از تکنولوژی رسیدیم که کشورهای فروشنه اقلام نظامی به ما خواستار خرید همان نوع تجهیزات هستند که در ایران تغییراتی بروی آنها انجام شده است ولیکن با این حال برای رسیدن به هدف مورد نظر سرمایه گذاری و پرورش نیروی انسانی کاربلد و زمان لازم است.در مورد ساخت تجهیزات دقیق نیز باید خدمتتان عرض کنیم این صنایع خود به خود بوجود نیامدند بلکه ثمره کارهایی است که بروی موشک ها و تسلیحات ساده تر انجام شد و از نتایج آن برای ساخت تجهیزات پیشرفته تر استفاده شد.

مژگان دوشنبه 20 آبان 1387 ساعت 04:38 ب.ظ

تست کنکور سال ۸۸

در صورت حمله نظامی آمریکا به ایران با استفاده از ّF22 و F/A 18 سوپرهورنت و گراولر ، بهترین راه پاسخ به آن چیست ؟

1- حمله به مقر تفنگداران آمریکایی در جزیره اوکینوای ژاپن با استفاده از شهاب 3
2-حمله انتهاری به پنج برج دوقلو در آمریکا توسط پنج فروند هواپیمای ایران 140
3-حمله چتربازان تیپ 55 هوابرد شیراز به زندان گوانتانامو و آزاد کردن زندانیان القاعده
4-دستگیری جرج دبلیو بوش توسط پلیس امنیت اخلاقی ناجا (سردار رادان ) و انتقال وی به زندان خیابان وزرا در تهران
5-هتک حرمت خانم کاندالیزا رایس توسط یکی از مسوئلین دانشگاه همدان

اما گزینه های ما:
۱- ژاپنی ها یکبار از آمریکائی ها سیلی خوردند.همان برایشان بس است.
۲- جلوگیری از حمله جنگند های آریکائی به مراسم عروسی و شادی افغان ها
۳- جلوگیری از پشتیبانی آمریکائی ها از عناصر اختلال گر و تفرقه افکن که تحت عنوان نژاد و اقلیم کمر به تقسیم کشور بزرگ پارسی بسته اند.
۴- دستگیری بند بن سلطان سفیر ۱۰ ساله عربستان در آمریکا و دوست حمام و گرمابه جرج بوش که دست خون آلود او در قتل و خیانت به مسلمانان امروزه بر همگان آشکار است.
۵-جلوگیری از هتک حرمت زنان و مردان مسلمان اسیر و در بند غربی های به اصطلاح متمدن.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد