مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

سفارش آنتونف148 توسط ایران

تصویر
http://www.airliners.net/photo/Antonov- ... 1421319/L/


شرکت هسا ، تفاهم نامه سفارش 50 فروند هواپیمای آنتونف 148 را با شرکت آنتونف امضاء کرد.

این تعداد هواپیما در طی 8 سال ارسال و در ایران مونتاژ خواهند شد و قرار داد اصلی در سال آینده میلادی نهایی و منعقد میشود.

در ماه گذشته یک فروند هواپیمای آزمایشی آنتونف 148 ، به 4 شهر ایران ( کیش ، اصفهان ، شاهین شهر و تهران ) پرواز داشته است.

این هواپیمای 70 نفره در تهران مورد ارزیابی کارشناسان ایرانی قرار گرفته و هسا و وزارت دفاع ضمن ابراز رضایت ، تمایل خود را برای خریداری آنتونف 148 اعلام کرده اند.

هواپیمای دو موتوره آنتونف 148 در فوریه سال گذشته از روسیه مجوز صلاحیت پروازی گرفته اما تاکنون فقط یک فروند از آن تحویل شده است.

نظرات 6 + ارسال نظر
علیرضا دوشنبه 11 آذر 1387 ساعت 12:49 ق.ظ

یعنی امکان استفاده از این هوابیما در مسیرهای داخلی چون تهران اصفهان شیراز
مشهد وجود دارد ؟ چرا فقط هسا و وزارت دفاع قصد خرید دارند ؟ ایران ایر چی میشه ؟

علی عزیز
هواپیما مناسب و با کیفیتی برای پرواز های داخلی همانطور که شما فرمودید می باشد.هسا و وزارت دفاع قرارداد ساخت(مونتاژ)آن را در کشور پیگیری می نمایند نه خرید زیرا آنها ایرلاین نیستند بلکه می خواهند با تولید در داخل دانش آن را نیز به کشور وارد نمایند.

رضا دوشنبه 11 آذر 1387 ساعت 02:37 ب.ظ

این اوکراینی ها الان شدیدا به نفت و گاز محتاج هستند . از لحاظ مالی هم اصلا
وضعیت خوبی ندارند . الان بهترین فرصت است تا با یک سری معاملات هوشمندانه
تکنولوژی ساخت آنتونوف های مسافربری (البته ایندفعه به همراه تکنولوژی ساخت
موتورهای جت) را به ایران وارد کنیم . وقتی که بتوانیم انتونف های جدید را بسازیم
برای همیشه از شر این تحریم ها هم خلاص میشویم . اونوقت واقعا میشه به این کار گفت : مشت در دهان آمریکا زدن

فرنام دوشنبه 11 آذر 1387 ساعت 04:08 ب.ظ

تا ببینیم مثل 140 آن چند تا سقوط داره چند تا وزیر و فرمانده و سپاهی و سران کشوری و درباری براش کنار گذاشتیم بعدشم چند صد تا زن و بچه و غیر نظامی پول و جان مفت از ما البته نژاد مرقوب آریایی تکنولوژی هم از هر جا افقانستان قرقیزستان چین اکراین بیایید پول می دیم و جون فقط روی ما آزمایش کنید مملکت ما رو ببین که چهار تا نظامی که اصول نظامی رو خوندن برای اقتصاد علم وتکنولوژی تصمیم می گیرن جه تصمیمهایی تصمیم کبری!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

فرنام جان لطفا منطقی نقد نمائید.آیا در کحشور ما بوئینگ سقوط نکرده؟ایرباس چطور؟فوکر ؟توپولف ؟
هر هواپیمائی امکان سقوط داره.شما بهتر می دانید ساخت هواپیما ملزم به رعایت استاندرده ای بسیار دشواری است که شرکتی که بتواند این استاندارد ها را کسب کند قطعا هواپیما امنی خواهد ساخت؟بیشتر علت سقوط هواپیماهای روسی در ایران عدم طی نمودن آموزش های تخصصی نیازمند پرواز با این هواپیماها می باشد.

فرنام شنبه 16 آذر 1387 ساعت 07:54 ق.ظ

ببخشید ایرباس و بوینگ هم سقوط می کنه نه ۸ تا بسازند ۴ تاش سقوط کنه اونم از شرایط نگهداری و تعمیرات اشتباست نه از بوینگ و ایرباس. از شما بعیده این حرفها.

فرنام عزیز اگر از نزدیک با استانداردهای سخت گیرانه ساخت و تولید هواپیماها آشنا بودید فکر نمی کردیم این چنین صحبت بنمائید.دوست خوب اگر آنتونف جمعا هشت فروند ساخته می شود دلیلش کمبود سرمایه برای ساخت است اگرچه واضح و روشن است هواپیماهای غربی بدلیل استفاده از تکنولوژی های روز از کیفیت بالائی برخوردارند ولیکن اینکه سقوط هواپیماهای شرقی را به عوامل بی ارتباط ربط دهیم کمی دور از انصاف.دوست خوب من مسئولین این وبلاگ نه شریک شرکت های سازنه هواپیماهای شرقی هستند و نه از مقامات عالی رتبه نظام که بخواهند در مقابل غرب و غربی موضع گیری کورکورانه بگیرند.در این وبلاگ سعی می کنیم منصفانه و عاقلانه صحبت کنیم و از روی حب یا کینه موضع گیری ننمائیم.حدس می زنیم شما با توجه به نوع طرز تفکر خود با نظام جمهوری اسلامی میانه خوبی ندارید از اینرو هر چه را که به آن مرتبط باشد نفی می نمائید مثلا بحث خرید هواپیماهای روسی.آیا ناوگان قدرمتمند هوایی کشور پر قدرت هند را جنگنده های روسی و تانکر های روسی تشکیل نمی دهند.آیا هندی ها نمی توانند هواپیماهای غربی بخرند؟
بیایید با یکدیگر در این وبلاگ عادلانه سخن گفتند را بیازمائیم

شهرام چهارشنبه 28 اسفند 1387 ساعت 07:02 ب.ظ

هواپیماهای انتونف از کیفیت خوب و استانداردی برخوردارند! کمپانی آنتونف یکی از قدیمی ترین و با تجربه ترین شرکتهای سازنده هواپیما در دنیاست! نشانه آنهم بزرگترین هواپیمای جهان آنتونف 225 و دومین بزرگترین هواپیمای جهان آنتونف 124 روسلان است که تا بحال نمونه آن در دنیا ساخته نشده است! هواپیمای آنتونف 148 طبق نوشته مجله aviation week یکی از بهترین هماپیماها در نوع خود است که حتی کمپانی های امریکایی و انگلیس و آلمان در حال مذاکره برای خرید هستند! هواپیمای آنتونف 140 هم یک هواپیمای خوب است و در روسیه و اوکراین در حال پرواز است بدون هیچ گونه مشکل! لازم به تذکر است که تمامی حوادث آنتونف 140 در ایران و یا هواپیمای خریداری شده از ایران اتفاق افتاده است!

محسن مجلل دوشنبه 4 آبان 1388 ساعت 09:36 ب.ظ

کسانی که اطلاعات فوق العاده ضعیفی دارند بدانند که تکنولوژی عقب افتاده کشورهای شوروی سابق و اکراین قادر به تولید هواپیمایی نیست که غربی هایی مانند آمریکا، آلمان و انگلیس به دنبال آن باشند
اگر می بینید که این کمپانی های غربی برای خرید آن-140 مذاکره می کنند به این دلیل است که غربی ها دارای این آزادی اندیشه و رفتار هستند که از هرجایی که مایل باشند خرید کنند و اگر یک کمپانی غربی از یک کمپانی اکراینی خرید کند دلیلی ندارد که کمپانی اکراینی برترین جهان باشد، از سوی دیگر مطبوعات نیز آزادی دارند که هر کمپانی دیگری را به عنوان خوب و های کلاس معرفی نمایند و این دلیل نمی شود تا سنوانح آتی روی ندهد، هواپیمایی که مهندسینش را بکشد دیگر مشخص است چه بلایی بر سر مسافران بیاورد.
از اینجاست که به نظرات آقایی به اسم شهرام اعتراض می کنم، ایشان باید مطالعاتشان را در زمینه هوا-فضا افزایش دهند، اگر می خواهید در زمینه تجارت هوایی نظری دهید حداقل نیم نگاهی به سایت هایی مثل ویکی پدیا (حداقل) بیاندازید.
حال من چند سئوال از شما دارم
فرموده بودید:
"تمامی حوادث آنتونف 140 در ایران و یا هواپیمای خریداری شده از ایران اتفاق افتاده است" !!!!!!!
سئوال : آیا آن-140 که در سال 2002 سقوط کرد ساخت ایران بوده؟
این هواپیما از اکراین به ایران پرواز می کرده و حامل متخصصین همین هواپیما بوده که برای افتتاح خط تولید این هواپیما به ایران می آمدند !
لطفا با مطالعه بدون تعصب به لینک زیر بنگرید:
http://en.wikipedia.org/wiki/Antonov_An-140
و خواهش می کنم بدون تعصب از این به بعد مطالعه کنید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد