به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، هواپیمای مسافربری ایران 140 که توسط متخصصان سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح وابسته به وزارت دفاع ساخته میشود، گنجایش حمل 52 مسافر و بیش از 5/1 تن بار را داراست و تاکنون 8 فروند از آن ساخته شده است.
این هواپیما صبح امروز با حمل نمایندگان رسانههای گروهی که برای شرکت در رزمایش اتحاد 87، از تهران عازم چابهار بودند، توانست علیرغم وضعیت نامساعد جوی در فرودگاه مهرآباد، مسیر 1960 کیلومتری تهران تا چابهار را به طور یکسره طی کرده و پس از 3 ساعت پرواز، با موفقیت در فرودگاه این شهر به زمین بنشیند.
نمایندگان رسانهها و مسئولان روابط عمومی ارتش به عنوان مسافران این هواپیمای ساخت داخل، بررسی عملی و کاملی را از نحوه پرواز هواپیمای ایران 140 به عمل آورده و با خلبان آن نیز به گفتگو پرداختند.
حالا که اینقدر زحمت کشیدن چرا یه کمی هوابیما رو بزرگتر یا بهتر بگیم درازتر نساختن ؟ مثلا با گنجایش ۱۰۰ نفره با ۴ تا موتور توربوبراب . هرکولس که دم دست هست . میتونن از اون هم الگو بگیرن
شهرام عزیز بحث به همین سادگی ها نیست .محاسبات زیادی صورت پذیرفته و موارد زیادی بررسی شده.بحث صرفه اقتصادی و را نیز در نظر بگیرید ....
تنها راه ایمن کردن این هواپیما استفاده از موتور های قوی تر یا 4 موتور هست یعنی روی هر بال دو موتور
هواپیمای خوبی هست ..کارایی خوبی داره و فناوریش در سطح قابل قبولیه..
شاید از دلایل عدم رغبت خطوط هوایی داخلی به استفاده از اون گنجایش کم مسافر و صد البته در کنار اون برخی دلال بازیها و سیاسی کاریهاست.
واقعاً محاسبات زیادی انجام شده و موارد زیادی بررسی شده یا اینکه اوکراینی ها چیزی بدتر از آنتونوف 140 نداشتن که به ایرانی ها بندازن؟؟ ایرانی ها اگه بلد بودن محاسبه انجام بدن یه دو دو تا چهار تا می کردن که 405 هائی که با تکنولوژی 21 سال پیش تولید می کنن هی فرت و فرت آتیش نگیره ملت رو بسوزونه، ساختن هواپیما پیشکشش