مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

خرید بمب های اتمی ساخت پاکستان توسط عربستان

عصرایران- نشریه محافظه کار آمریکایی "وال استریت ژورنال" روز شنبه در مطلبی با عنوان "مسابقه تسلیحاتی در خاورمیانه" ،ضمن "تهدید" دانستن فعالیت های هسته ای ایران و دست یابی ایران به سلاح هسته ای، تلاش دیگر کشورهای منطقه از جمله عربستان سعودی، مصر و ترکیه برای ایجاد توازن در برابر بمب اتم ایرانی را تهدیدی به مراتب جدی تر از خطر دست یابی ایران به سلاح هسته ای دانسته است.

در این مطلب با اشاره به فعالیت های پنهانی دولت عربستان برای دست یابی به سلاح هسته ای در سال های گذشته می نویسد:" سال هاست که گزارش هایی مبنی بر تلاش عربستان برای پیش برد یک برنامه هسته ای مخفیانه به کمک پاکستان به گوش می رسد در حالی که دولت عربستان این خبرها را تکذیب می کند.

این ادعاها در حالی است که برخی محافل حتی بر این باورند که دولت عربستان با استفاده از ضعف اقتصادی پاکستان در ازای پرداخت مبالغ هنگفتی پول به ارتش و مقامات سیاسی پاکستان تعدادی(نامعلوم)بمب اتم از این کشور خریداری کرده است.

روابط سیاسی واقتصادی پاکستان با عربستان بسیار نزدیک است و دولت سعودی یکی از تامین کنندگان اصلی منابع ارزی مورد نیاز دولت پاکستان است. در اوایل دهه 1990 نیز این پول های عربستان و نفوذ اطلاعاتی پاکستان بود که منجر به خلق گروه تندروی سلفی طالبان در افغانستان شد.

دولت عربستان امیدوار بود با به روی کار آوردن دولتی سلفی در افغانستان تهدیدی جدی برای امنیت مرزهای شرقی ایران ایجاد کند تا در برابر نفوذ رو به گسترش ایران در لبنان و فلسطین اهرمی برای ایجاد فشار علیه حکومت ایران در اختیار داشته باشد.
 همچنین سازمان بین المللی انرژی اتمی دولت مصر را به دلیل فعالیت های گزارش نشده هسته ای تحت پرسش قرار داده است".
نظرات 1 + ارسال نظر
فرنام دوشنبه 2 دی 1387 ساعت 07:59 ق.ظ

هر طور شده می خوان پولی رو که جای نفت به کشورهای جهان سومی میدن پس بگیرن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد